Hjælp - Serializable-problem!!!
Fra : Bernie

Dato : 15-12-00 12:11

Hejdav

Jeg bruger følgende kode (i et reservationssystem) til at gemme og
reetablere min datastruktur, som er blevet gemt med Serializable

public void gemData(Node start)
{
try
{
ObjectOutputStream gem= new ObjectOutputStream
(
new FileOutputStream("gemt.out")
);

gemData.writeObject(start);
gemData.close();

}
catch(Exception e)
{
e.printStackTrace();
}
}

public Node hentData(Node start)
{
try
{
ObjectInputStream in = new ObjectInputStream
(
new FileInputStream("gemt.out")
);

start = (Node)inData.readObject();

}
catch(Exception e)
{
e.printStackTrace();
}
return start;
}

Jeg er sikker på at datastrukturen bliver gemt og hentet ind, idet
programmet kan huske og vise indtastninger efter jeg har lukket det ned (og
startet op igen).
Problemet er at den ser ud til at huske reservationerne, men man kan ikke
arbejde med dem. Det vil sige, at man kan lave reservationer oveni
reservationer fra en tidligere kørsel. I realtime kan den godt finde ud af
at throw'e en exception, hvis to reservationer overlapper hinanden.

Alle andre relaterede algoritmer er blevet gennemtestet og virker perfekt
indenfor samme kørsel, så det MÅ være Serializable der er problemet.

Bernie

Fra : Frederik Hansen

Dato : 15-12-00 20:24

Hejsa

> Alle andre relaterede algoritmer er blevet gennemtestet og virker perfekt
> indenfor samme kørsel, så det MÅ være Serializable der er problemet.

Har du mulighed for at lave en toString() på alle objecter som du gemmer
i din fil? Så kan du printe dem alle sammen ud, før du gemmer dem, og
efter du henter dem ind. Så kan du forholdvis nemt se om der er nogle
objecter som har skiftet state.

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

email : frederik@roirex.dk
www : www.roirex.dk

Fra : Laila

Dato : 20-12-00 02:27

Det kunne jo også være et spørgsmål om at få sat en pointer eller en
variabel til den rette værdi (f.eks hvor langt henne i et array man pt
befinder sig).

Janus

[snip]