Måske lidt OT
Fra : Jan Østergaard

Dato : 16-03-04 16:29

Når jeg går ind på følgende side http://www.arkivalieronline.dk og vil lave
et opslag enten i kirkebøger (eller folketællinger) finder amt, herred og
sogn, så skulle der "poppe" et vindue op med oplysningerne, men det gør der
ikke. Hvad kan være fejlen? Jeg har umiddelbart ingen programmer
installeret, som skulle fjerne popup menuer. Kan man ændre indstillingerne
et sted?

På forhånd tak
Jan Østergaard

---

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 16-03-04 16:47

"Jan Østergaard" <j_andersenslettes@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

........ så skulle der "poppe" et vindue op med oplysningerne, men det gør
der
> ikke. Hvad kan være fejlen?

Der skal ikke umiddelbart poppe et vindue op med oplysningerne.
Når du har valgt hvilket opslag du vil se i f.eks. en Kirkebog, får du
Windows' filoverførselsvindue,
hvor du har mulighed for at gemme, åbne osv.
Hvis du vælger Åbn, burde det program, som du har associeret til
".tif"-filer åbne
filen.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 16-03-04 16:54

Burde måske forklare det lidt bedre:

Det er ikke nok at vælge amt, herred og sogn som du skriver.
Du skal herefter også vælge årstal.
Derefter får du en rullemenu hvor du kan vælge nummeret på opslaget,
og først når du har gjort det, får du filoverførselsmenuen til det ønskede
opslag,

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Jan Østergaard

Dato : 16-03-04 17:32

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derefter får du en rullemenu hvor du kan vælge nummeret på opslaget,
> og først når du har gjort det, får du filoverførselsmenuen til det ønskede

Hej Poul.

Sorry, jeg har ikke undtrykt mig tydeligt nok. Jeg gør selvfølgelig det jeg
tidligere skrev, plus
det du skriver, men når jeg så klikker på hent opslag, sker der intet.
Jeg har også prøvet at installere en Tiff viewer.

Mvh
Jan Østergaard

---

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 16-03-04 17:46

Jan Østergaard <j_andersenslettes@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40572c0e$0$18672$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> [...]
> det du skriver, men når jeg så klikker på hent opslag, sker der intet.
> Jeg har også prøvet at installere en Tiff viewer.

Hej Jan

Nu ved jeg ikke hvilken forbindels du har. Jeg har et alm 56.000 V modem, og
det kan godt tage op til 4 min. at hente en side.

Mvh. Kurt

Fra : Jan Østergaard

Dato : 16-03-04 18:22

"Kurt Nielsen" <kurtn@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> det kan godt tage op til 4 min. at hente en side.

Hej Kurt.

Det er ikke min forbindelse, jeg kører kabelnet.

Når jeg forsøger at hente opslaget, skifter siden (som om den forsøger at

finde oplysningerne), for så at vende tilbage igen.

Mvh

Jan Østergaard

---

Fra : aafe

Dato : 16-03-04 18:42

On Tue, 16 Mar 2004 18:21:33 +0100, "Jan Østergaard" wrote:

>Det er ikke min forbindelse, jeg kører kabelnet.
>Når jeg forsøger at hente opslaget, skifter siden (som om den forsøger at
>finde oplysningerne), for så at vende tilbage igen.

Har du prøvet at geninstallere din viewer ?

mvh
Arne

Fra : Jan Østergaard

Dato : 16-03-04 18:56

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at geninstallere din viewer ?
>
> mvh
> Arne

Hej Arne.

Det har jeg faktisk lige gjort, selvom det ikke burde være nødvendig at
installere
en viewer, da jeg kører Win XP

Mvh
Jan Østergaard

---

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 16-03-04 19:49

On 2004-03-16 18:21:33 +0100, "Jan Østergaard"
<j_andersenslettes@stofanet.dk> said:
> Hej Kurt.
>
> Det er ikke min forbindelse, jeg kører kabelnet.
>
> Når jeg forsøger at hente opslaget, skifter siden (som om den forsøger at
> finde oplysningerne), for så at vende tilbage igen.

Prøv at kigge på kildekoden (view source) og se, jeg mener det er helt i
begyndelsen, billedet bliver nævnt. Det er godt nok lidt baglæns, men nogen
gange er det nemmere bare at gemme billederne den vej, hvis siderne ikke
makker ret.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 16-03-04 22:01

Mikkel Eide Eriksen wrote:

> [...]
Bruger du popup killer? Den skal være slået fra.
Arne

--
E-mail: arnen@post3.tele.dk
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 16-03-04 22:01

Mikkel Eide Eriksen wrote:
> [...]
> helt i begyndelsen, billedet bliver nævnt. Det er godt nok lidt
> baglæns, men nogen gange er det nemmere bare at gemme billederne den

Den metode er god til FT´er (ca 2-3 gange så hurtigt, som den "påtvunget
metode")
Til KB´er finder jeg den ikke mulig, fordi systematikken i filnumrene er
uigennemskuelig.
--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-03-04 01:30

"Jeannie Kristensen [4700]" <ikke-muligt@intet.intet> skrev Tue, 16 Mar
2004 22:01:06 +0100

>Den metode er god til FT´er (ca 2-3 gange så hurtigt, som den "påtvunget
>metode")
>Til KB´er finder jeg den ikke mulig, fordi systematikken i filnumrene er
>uigennemskuelig.

Nae ikke helt, ihvertfald for de Nørrejydske sogne er URL'en:

http://www.arkivalieronline.dk/kirkeboeger/Kirkeboeger/PrimærArkivsignatur/SekundærArkivsignatur/KortNummer-Folionummer-a/b.tif

Når man har det første billede på skærmen kan man se hele URL'en øverst
i billedet. Og med 'Vis Kilde' på søgesiden kan man se numrene på
samtlige billeder.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Jan Østergaard

Dato : 17-03-04 07:05

"Jeannie Kristensen [4700]" <ikke-muligt@intet.intet> skrev i en meddelelse

> [...]
> metode")
> Til KB´er finder jeg den ikke mulig, fordi systematikken i filnumrene er

Til Arne først.

Mig bekendt har jeg ikke installeret en popup killer, ligger der noget i XP
og i givet fald, hvor slår jeg det fra?

Ang. kildekoden, kan jeg få en uddybende forklaring på, hvad jeg skal gøre?

Mvh
Jan Østergaard

---

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 17-03-04 10:44

On Wed, 17 Mar 2004 07:05:13 +0100, "Jan Østergaard"
<j_andersenslettes@stofanet.dk> wrote:

>Mig bekendt har jeg ikke installeret en popup killer, ligger der noget i XP
>og i givet fald, hvor slår jeg det fra?

Nej, men kunne det tænkes, at du har installeret Norton eller McAfee?
Begge programmer har nemlig i de nyere versioner indbygget
popup-killere, og i begge tilfælde installeres de i
standard-opsætningen - ofte uden at brugeren bliver klar over det.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Jan Østergaard

Dato : 17-03-04 13:56

"Lars J. Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> popup-killere, og i begge tilfælde installeres de i
> standard-opsætningen - ofte uden at brugeren bliver klar over det.

Tak for hjælpen alle. Problemet er løst.

Jeg har Norton Internet Security installeret og faktisk også prøvet

at disable det uden helt, men det var når jeg stod på forsiden.

Nu prøvede jeg igen at disable programmet, men denne gang inden jeg

gik ind på hjemmesiden og så lykkedes det

Mvh

Jan Østergaard

---

Fra : Kim F. Andersen

Dato : 18-05-04 17:10

Hej NG.
Jeg har haft samme problem, og her var det programmet Quicktime der var
problemet.
Se i FAQ, her er hjælp at hente.

Mvh
Kim F. Andersen