alignment i et textfelt??
Fra : Assassin

Dato : 15-12-00 10:22

jeg vil gerne ha' højrestille min tekst i et tekstfelt, jeg har prøvet :

medarbejdernrTxt.setHorizontalAlignment(JTextField.RIGHT);

Men det duer åbentbart ikke..

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 15:23

Fra : Lars Dam

Dato : 15-12-00 15:23

On Fri, 15 Dec 2000 11:59:44 +0100, "Michael Nielsen"
<dat00113@edu.bornesko.dk> wrote:

>Jeg har implementeret denne kode:
> txt.addActionListener (new ActionListener()
> {
> public void actionPerformed (ActionEvent e)
> {
> txt.setHorizontalAlignment(JTextField.RIGHT); // HER SKER DET!
> }
> });
> getContentPane().add (txt, BorderLayout.SOUTH);
>
>Og det virker altså fint, du skal bare huske at sætte det ind i en
>actionListener()

At du sætter det ind i en actionListener har ikke en døjt med at det
virker :-/

actionListener har *ingen* grafiske/layoutmæssige egenskaber
overhovedet der kan påvirke attributter i grafiske klasser.

>Zyke - guruWannaBe

vh. ld - guru

--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Peter Lind

Dato : 19-12-00 15:29

"Assassin" <nope@nope.dk> wrote in message
> jeg vil gerne ha' højrestille min tekst i et tekstfelt, jeg har prøvet :
>
> medarbejdernrTxt.setHorizontalAlignment(JTextField.RIGHT);
> Men det duer åbentbart ikke..

Det burde da ellers virke...

Skriver du koden 'manuelt' eller bruger du for eksempel Forte ? Jeg har
nemlig været ude for at Forte ikke gider aligne tekst til højre, medmindre
man først specifikt vælger at det skal alignes til venstre - kompilerer, og
så aligner det til højre... Lidt underligt.

Men prøv for en sikkerheds-skyld også at sætte Columns, eller som enkelte
andre foreslår, at sætte fill til Horizontal på textfield'ets
gridbagconstraints.

Følgende kode til en borderlayout-tingest virker perfekt for mig:

private javax.swing.JTextField timeField;
timeField.setColumns (7);
timeField.setHorizontalAlignment (javax.swing.SwingConstants.RIGHT);
add (timeField, java.awt.BorderLayout.EAST);

mvh
Peter Lind