Spørgsmål ang. killing der kommer hjem ige~
Fra : Doris

Dato : 16-03-04 15:40

I september fik Mulle 5 killinger og 2 hunner blev afsat til et par der
bor i et rækkehus. Nu har viceværten opdaget to katte istedet for en, som de
kun må have. Han opdagede det ved at han skulle ordne deres vaskemaskine. De
er indekatte. Jeg er nu blevet ringet op om jeg vil tage den ene tilbage,
selvfølgelig vil jeg det, men nu til spørgsmålet. Vi bor på en gård, hvor
kattene er ligeså meget inde som ude, den ene killing er stille og går og
miaver hele tiden (den røde), den anden er en vildbasse, der bare styrer det
hele ( den grå ) De vil helst af med den røde. Den kommer hjem til sine tre
søskende , mor og tre andre katte, jeg er lidt i tvilv om hvorfor en af dem
der bedst at sende tilbage, jeg personligt vil jo synes den grå, håber i kan
hjælpe mig. De kom fra moderen da de var 14 uger.
M.V.H. Doris.

--
DORIS:

Fra : Doris

Dato : 16-03-04 15:45

P.S De er nu 6 mdr.
V.H. Doris.

Fra : Doris

Dato : 17-03-04 11:01

Er det kun de samme mennesker herinde, som i kender, at i gider svare ?

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-03-04 11:27

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> writes:

> Er det kun de samme mennesker herinde, som i kender, at i gider svare ?

Nænej men det er jo ikke let at have en mening om alting...
Ikke hvis der også skal være en mening med indlægget..

Jeg ved virkelig ikke, hvilken kat som det er bedst at flytte. Den
røde vil nok have lettere ved at indordne sig under et eksisterende
hiraki. Gætter grunden til at den skal flyttes er, at den miauer
meget. Det får mig til at tænke på om den er neutraliseret :-?

Det kunne ret meget tyde på at den er ved at være klar til damerne...

Det samme må snart gøre sig gældende med den grå, som givet vil
begynde at strinte mm. Og så har vi balladen igen...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Doris

Dato : 17-03-04 11:47

hej.
det er to hunkatte,jeg ved ikke om de er begyndt på p.piller, men de er
ikke neutraliseret, herhjemme er der styr på det der løbetid :)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-03-04 14:52

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> writes:

> hej.
> det er to hunkatte,jeg ved ikke om de er begyndt på p.piller, men de er
> ikke neutraliseret, herhjemme er der styr på det der løbetid :)

Ohh, så er den jo nok nærmest klar til drenge *GG*

Men P-piller er en utrolig dårlig løsning, de har det med at opføre
sig som en hormonplaget teenager på p-piller når de får dem, samtidig
med at der er endog meget stor sandsynlighed for, at de udvikler
brystkræft..

Uden dog at ville anklage dine killingekøbere for noget, har jeg lidt
en fornemmelse af, at det er en begyndende løbetid som er årsagen til
at den ene må væk...

Dermed også sagt at det er fuldstændig uforståeligt, at man kan have
en hund + diverse kaniner mm i et lejemål men kun må have EN kat, alt
andet lige så vil to katte (neutraliseret) ikke larme så meget mere at
naboerne har grund til at klage...

Det er ikke blevet lettere at råde dig til det ene eller det andet,
men jeg tror at det er løbetid som gør den megen
snakken. Selvfølgelig kan der bare også være tale om en meget
snakkende kat
Men det vil være synd for den tilbageblevne at skulle være alene, så
en fornuftig løsning er nok at følge deres ønske, mht hvilken kat som
skal flytte. Evt give den 2 uger med p-piller, så der ikke går panik i
din egen flok, når den kommer hjem igen

I øvrigt vil jeg da gerne tage hatten af for, at du vil "tage" katten
tilbage så den ikke bare efterlades et eller andet sted og er henvist
til at sørge for sig selv, med alt hvad det indebærer af uønskede
killinger mmm

Fra : Kate

Dato : 17-03-04 21:10

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> wrote in

> Er det kun de samme mennesker herinde, som i kender, at i gider
> svare ?

Næ, men hvis man ikke har en mening eller noget kendskab til den slags
så er det svært at kommentere.
Jeg synes det er dejligt at du er villig til at tage den ene hjem igen
og jeg håber da både for dig og katten at den får et blivende hjem, men
jeg aner intet om hvordan du skal gribe det an.
Det eneste jeg ville være opmærksom på er at den skal sammenføres med
de andre katte som en fremmed, for det er den for dem når den har været
æk i længere tid.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.