Find 1 fejl.
Fra : Fischer

Dato : 16-03-04 15:21

Prøv at gå ind på:
http://shor.ter.dk/598265031

Sæt: Udbyder = Telmore, 1 minut pr. dag, 0 SMS pr. dag.

Og hvilken karakter får Tele2 så i regning?

*Fischer

Fra : Silent Bob

Dato : 16-03-04 15:42

On Tue, 16 Mar 2004 15:21:06 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Prøv at gå ind på:
>http://shor.ter.dk/598265031
>
>Sæt: Udbyder = Telmore, 1 minut pr. dag, 0 SMS pr. dag.
>
>Og hvilken karakter får Tele2 så i regning?

Alle ved da at 100+0 = 122
Tror det er svensk hovedregning

Fra : Fischer

Dato : 16-03-04 15:48

> Alle ved da at 100+0 = 122
> Tror det er svensk hovedregning

Har du læst bemærkningen vedr. Telmore?
Formlen må være:

If 100<50 then 100+0 = 122
Hvad er momsen i Sverige?

*Fischer

Fra : Silent Bob

Dato : 16-03-04 16:03

On Tue, 16 Mar 2004 15:48:27 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Har du læst bemærkningen vedr. Telmore?
>Formlen må være:
>
>If 100<50 then 100+0 = 122
>Hvad er momsen i Sverige?

De har forskellig momssatser i Sverige afhængig af hvilket produkt det
er. Det kan da godt være at momssatsen på telefoni er 22%

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-03-04 16:54

"Silent Bob" <silent@bob.invalid> wrote in message

> Alle ved da at 100+0 = 122
> Tror det er svensk hovedregning

Fejlen ligger vel i, at de tror, at man skal betale 7,50 kr/md i adm. gebyr,
hvis man ikke har brugt for 50 kr/*md* (3*7.5 ~22).

Hvordan de så får 1 min (til 0.85 kr) pr. dag i et kvartal (90 dage) til at
give 100 kr, kan jeg ikke lige finde ud af...

mvh Frank

Fra : Fischer

Dato : 16-03-04 17:53

> Fejlen ligger vel i, at de tror, at man skal betale
> 7,50 kr/md i adm. gebyr, hvis man ikke har
> brugt for 50 kr/*md* (3*7.5 ~22).

Lige netop.
Men det er altså noget pinligt at sammenligne sig med konkurrenterne uden
først at sætte sig ind i konkurrenternes vilkår.

> Hvordan de så får 1 min (til 0.85 kr) pr. dag i et
> kvartal (90 dage) til at give 100 kr, kan jeg ikke
> lige finde ud af...

Hvis man medtager opkaldsafgift (1 opkald pr. dag), så passer regnestykket
nogenlunde.
Problemet er bare at det ikke står nogen steder hvordan det er regnet ud.

*Fischer

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-03-04 08:31

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> Hvis man medtager opkaldsafgift (1 opkald pr. dag), så passer regnestykket
> nogenlunde.

Nå ja, det havde jeg ikke lige tænkt på. Det forsætter dog når man vælger
flere minutter. Så de går ud fra at et forbrug på 30 min/dag er 30*1min. Men
de har dog gjort det samme for deres egen pris, så det er ikke helt så
slemt. Den relative forskel ville have været større (til deres fordel), hvis
de ikke havde gjort det.

mvh Frank

Fra : Jens B

Dato : 16-03-04 16:55

"Silent Bob" <silent@bob.invalid> skrev i en meddelelse

> Alle ved da at 100+0 = 122
> Tror det er svensk hovedregning

For ikke at nævne, at det da også er helt naturligt at der er 100 dage på et
kvartal???

Og iøvrigt er det jo efterhånden lang tid siden at Telmore satte prisen ned
til 85 øre/minut.

Så der er simpelthen så mange fejl i den pris-udregner at den burde være
ulovlig.

Jens

Fra : Fischer

Dato : 16-03-04 17:51

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-03-04 16:48

Fischer skrev :

> Hvis man medtager opkaldsafgift (1 opkald pr. dag), så passer regnestykket
> nogenlunde.

Ved 10 min om dagen (90-92 dage) bliver telmore regningen 1006 kr
92 * 10 * 0,85 kr = 782 kr
Eller 224 kr til opkald! Det bliver 896 opkald. Ups!

> Problemet er bare at det ikke står nogen steder hvordan det er regnet ud.

Netop.
Er der ikke opkaldsafgift på Tele2 ?
Og forudsætter Tele2 abonnementet ikke et andet abonnement hos Tele 2 for at
få det til den angivne pris ?

Michael Lund Sørensen (Telmore mobil kunde, Tele2 fastnet kunde og TDC ADSL
kunde)
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- hvor meget porto skal der på en brevdue ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-03-04 23:27

Silent Bob <silent@bob.invalid> wrote in

> Alle ved da at 100+0 = 122
> Tror det er svensk hovedregning

Kunne godt se ud som om de 22 kr kommer fra at 0 SMS/dag skulle have
været 1 SMS/dag, en mulighed der mangler. Så passer det nogenlunde
(0,20kr * 30 dage = 6kr - 6kr/kvartal = 18kr - og så lige et
tyggegummi eller 8!)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Stig Sørensen

Dato : 16-03-04 16:02

> [...]
> http://shor.ter.dk/598265031
>
> Sæt: Udbyder = Telmore, 1 minut pr. dag, 0 SMS pr. dag.
>
> Og hvilken karakter får Tele2 så i regning?

Ja. De mener åbenbart ikke at 100kr. i kvartalet er mere end 50kr. i
kvartalet.
Sikkert en lille serverside fejl fra deres webmaster.

mvh
Stig Sørensen

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-03-04 06:46

> [...]
> http://shor.ter.dk/598265031
>
> Sæt: Udbyder = Telmore, 1 minut pr. dag, 0 SMS pr. dag.
>
> Og hvilken karakter får Tele2 så i regning?

det er ingen fejl, læs den tekst som står nederst på siden. Da forbrug
er under 50kr/kvartal så kommer der gebyr på 7.5kr pr måned.
prøv at sætte den til 2 min i stedet og du vil se at forskellen bliver
mindre samt at bemærkningen i bunden forsvinder.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Fischer

Dato : 17-03-04 08:36

> [...]
> prøv at sætte den til 2 min i stedet og du vil se at forskellen bliver
> mindre samt at bemærkningen i bunden forsvinder.

1 minut om dagen giver en regning på ca. 100 kr. pr. kvartal (som det også
fremgår af udregningen).
Så din påstand er altså at 100 er mindre end 50?

*Fischer

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 17-03-04 12:33

> [...]
> http://shor.ter.dk/598265031
>
> Sæt: Udbyder = Telmore, 1 minut pr. dag, 0 SMS pr. dag.
>
> Og hvilken karakter får Tele2 så i regning?

Prøv også med Sonofon - giver endnu større fejl....

-Michael

Fra : Fischer

Dato : 17-03-04 12:43

> Prøv også med Sonofon - giver endnu større fejl....

*LOL*
De er da fuldstændigt ude at puste grise op!

*Fischer