NE2 - hvor ligger problemet egentlig?
Fra : Kim Noer

Dato : 26-04-01 21:36

Davsen....

Mjaeh, jeg er ikke pessimist uden grund. En flink tekniker fra
et-eller-andet-firma (lejet af TDC) satte NE2 op hos mig. Men skidtet vil
selvfølgelig ikke fungere. Det er den sædvanlige omkring 'PPPoE server ikke
fundet' / fejl: åbner forbindelse. Jeg ringede derefter 7 gange i løbet af
dagen ind til TDC, hvor de prøvede lidt af det og lidt af det. Ingenting
hjalp, fik en tid på søndag. wee (and there where much rejoicing). Derefter
sendte en support mig RASPPPoE programmet ud til mig, hjalp heller ikke.

Jeg får vel forbindelsen op at køre på søndag, men jeg er også interesseret
i hvad problemet egentlig ligger i? Der snakkes om racks på centraler,
opgraderinger af linier, 'reset' af linier, fjernelse af alle strømstik,
spark på kassen mv. Supporterne aner enten ikke hvad der er galt, eller så
snakker de udenom. De er dog klar over de massive problemer med
PPPoE/NE2/dåsen.

Ak ja. Much rejoicing.
--
CPU stuff : http://www.tech-report.com/cpu
"I'll connect the dots for you: cheap MHz + dumb public = profit" -Paul

Fra : Christian Erritsø

Dato : 27-04-01 10:00

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> spark på kassen mv. Supporterne aner enten ikke hvad der er galt, eller så
> snakker de udenom. De er dog klar over de massive problemer med

Nu har jeg ikke selv siddet support i et stykke tid, men jeg er sikker på at
der ikke snakkes udenom. Løsningen med router er ny, så derfor vil nogle
problemer også være ukendte for support, og derfor tager de længere tid at
løse. Hvis du f.eks. har problemer med et ATM-kort, så kender supporterne
efterhånden alle de små særheder det kan finde på at udsætte dig for, men
når en løsning er helt ny, så skal der opbygges erfaring for at kunne
identificere dit problem. Uanset hvor meget test man kører på et produkt, så
vil der opstå nye problemer når det bliver frigivet. Det tror jeg alle der
er ansat i en supportafdeling hos en ISP kan skrive under på.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Kim Noer

Dato : 29-04-01 19:24

"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]

> vil der opstå nye problemer når det bliver frigivet. Det tror jeg alle der
> er ansat i en supportafdeling hos en ISP kan skrive under på.

Mjaeh det har du da ret i. Anyway, jeg snakkede med en teknikker her i dag,
og vi konkluderede at det meget vel kunne være skillefilteret der er gået i
udu. Lige før modemet skifter fra rød til 3 grønne lys, kan jeg høre en
ektremt højfrekvent lyd. Desuden larmer modemet også meget højfrekvent (men
meget lavt) når den er skiftet til 3 grønne lys. Det skal den vel ikke?