Tele2mobil Online - godt eller dårligt?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 16-03-04 11:02

Umiddelbart synes jeg det ser ganske ok ud.

De bruger Sonofon's net hvilket efter min mening trækker en smule ned
- jeg foretrækker TDC's.

Det koster 199kr i oprettelse, men du får taletid for de penge og der
er selvfølgeligt intet abbonnement. Deres minutpris er 68 øre og
sms'er koster 19 øre.

Det er jo faktisk en del billigere end f.eks. Telmore. Jeg tror dog
ikke de tilbyder GPRS i øjeblikket. Er der andre ulemper ved dem?

--
Joergen Ramskov
Mine mails er digitalt signeret. Fik du en advarsel, så læs her:

Fra : Fischer

Dato : 16-03-04 11:15

> Umiddelbart synes jeg det ser ganske ok ud.

Enig.

> [...]
> en smule ned - jeg foretrækker TDC's.

Enig.

> Jeg tror dog ikke de tilbyder GPRS i øjeblikket. Er der

Ja, der er desværre et par andre væsentlige.
1. Man kan ikke foretage dataopkald. Så f.eks. Wap er ikke muligt før de
engang evt. får GPRS.
2. Kan ikke benyttes i udlandet.

*Fischer

Fra : Tom K.

Dato : 16-03-04 16:38

Jeg har fået denne e-mail fra Tele2 vedr. GPRS i deres Tele2mobil Online
produkt:

Mange tak for din mail.

Vi kommer til at understøtte GPRS i løbet første kvartal af år 2004.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf.:
25800000. Vi har åbent alle hverdage 9:00 til 15:00.

Med venlig hilsen
Tele2 A/S
Karen Bosworth
Tele2mobil Kundeservice

Tom K.

Fra : Silent Bob

Dato : 16-03-04 16:58

On Tue, 16 Mar 2004 16:37:32 +0100, "Tom K." <no@spam.com> wrote:

>Jeg har fået denne e-mail fra Tele2 vedr. GPRS i deres Tele2mobil Online
>produkt:
>
>Mange tak for din mail.
>
>Vi kommer til at understøtte GPRS i løbet første kvartal af år 2004.

Så skal de da skynde sig. Første kvartal udløber om ca 14 dage :)

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 17-03-04 10:44

Tom K. wrote:
> [...]
>
> Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf.:
> 25800000. Vi har åbent alle hverdage 9:00 til 15:00.

De har åbenbart lidt svært ved at beslutte sig så - jeg sendte nemlig
en mail til dem i går hvor jeg spurgte "Har I nogen planer om at
tilbyde GPRS?" - her er svaret:

=== Cut ===
Hej Joergen

Mange tak for din mail.

Tele2Mobil vil beklageligvis ikke kunne tilbyde GPRS.
=== Cut ===

Fra : TBC

Dato : 16-03-04 14:45

"Joergen Ramskov" <jra@con.terra.dk> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart synes jeg det ser ganske ok ud.
>
> De bruger Sonofon's net hvilket efter min mening trækker en smule ned
> - jeg foretrækker TDC's.

For mig er det lige meget. Jeg har ikke oplevet nogen forskel i kvalitet fra
da jeg havde Telmore, til nu hvor jeg har Tele2mobilonline. Jeg har
udelukkende oplevet forskel i randområder, nogle steder til fordel for TDC's
net, andre steder til fordel for Sonofons net.

> [...]
>
> Det er jo faktisk en del billigere end f.eks. Telmore. Jeg tror dog
> ikke de tilbyder GPRS i øjeblikket. Er der andre ulemper ved dem?

Kommer helt an på hvad man behøver af services.

Min konklusion:

Skal man *kun* bruge taletid sms og telefonsvarer, findes der ikke nogen
billigere og som sådan bedre løsning, idet kvaliteten på disse ydelser hos
Tele2mobilonline klart kan måle sig med, og er ganske sammenlignelige med
alle andre udbydere på markedet.

Behøver man til gengæld flere services end barebone taletid og sms, så skal
man lede andre steder, med Telmore og 3 som de aktuelle forgangseksempler i
funktionalitet og webrelaterede services.

TBC

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 16-03-04 15:55

TBC wrote:

> [...]
> man lede andre steder, med Telmore og 3 som de aktuelle forgangseksempler i
> funktionalitet og webrelaterede services.

Hvad med deres hjemmeside - hvordan vil du vurdere den i forhold til
Telmores?

Fra : TBC

Dato : 16-03-04 16:13

"Joergen Ramskov" <jra@con.terra.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med deres hjemmeside - hvordan vil du vurdere den i forhold til
> Telmores?

Som resten af deres produkt: "no-nonsense"
(eller minimalistisk og uden "fløde" afhængigt af ens indfaldvinkel)

dvs. Se aktuel saldo, køb taletid opdater evtuelt dine brugerdata, alt andet
er sparet væk.

Den gør hvad der er nødvending, hverken mere eller mindre. Og det gør den
fint nok

TBC

Fra : TBC

Dato : 16-03-04 16:33

> [...]

Som resten af deres produkt: "no-nonsense"
(eller minimalistisk og uden "fløde" afhængigt af ens indfaldvinkel)

dvs. Se aktuel saldo, køb taletid, se og opdater evtuelt dine brugerdata,
alt andet er sparet væk.

Den gør hvad der er nødvending, hverken mere eller mindre. Og det gør den
fint nok, men meget minimalistisk ifht Telmores overflod af funktioner.

TBC

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-03-04 22:06

> Jeg tror dog ikke de tilbyder GPRS i øjeblikket. Er der andre ulemper
> ved dem?

Det skulle da være hvis de regner dit forbrug ud med samme lommeregner
som deres pris-sammenligner bruger ;)

(jvf. bl.a. Fischers indlæg tirsdag 15:21)

--
Michael
Send alle de GRATIS SMS du lyster - http://vindenand.dk