Skærme
Fijala 3554
Mange fejl på Dell FP2001??
Fra : Brian Luckow

Dato : 16-03-04 08:14

Nu ved jeg ikke hvor manger her der har sådan en, men det er en de skærme
jeg har lidt kig på.
Nu er jeg umiddelbart lidt nervøs over at købe den, for når jeg læser rundt
omkring på nettet, så er der helt vildt _mange_ der har problemer med den.
20-25 pixelfejl samt ujævn baggrundslys. Hvad er jeres erfaringer med denne
skærm?

Jeg så forresten lige hos Computer City i Glostrup, at de har en Samsung
213T stående, som demomodel. Så hvis nogen vil se den i aktion så står der
altså en dér.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-03-04 14:46

"Brian Luckow" <luckowbNOSPAM@grafisk.dk> wrote in message news:<c369ef$1hn4$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> 20-25 pixelfejl samt ujævn baggrundslys. Hvad er jeres erfaringer med denne

http://www.prad.de/board/board.php?boardid=121&sid=82225eaf88a00197454214490be96b8d

Her lyder de da nogenlunde tilfredse med bæstet.

> Jeg så forresten lige hos Computer City i Glostrup, at de har en Samsung
> 213T stående, som demomodel. Så hvis nogen vil se den i aktion så står der
> altså en dér.

Der står også en i Computer City i Århus - det første man ser lige når
man kommer ind ad døren. Jeg var ikke specielt imponeret af den, så er
jeg mere tilfreds med min Philips 170B4 som vi har på arbejde.

Mvh.
Flemming

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 18-03-04 15:43

Brian Luckow wrote:

> [...]
> rundt omkring på nettet, så er der helt vildt mange der har problemer
> med den. 20-25 pixelfejl samt ujævn baggrundslys. Hvad er jeres

Ellers laver Viewsonic (VP201) og HP (HP2035?) begge en skærm, som
bruger det samme panel som Dell. Det kan være at der er tale om højere
produktionskvalitet fra de to producenter?

Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-03-04 04:10

> Ellers laver Viewsonic (VP201) og HP (HP2035?) begge en skærm, som
> bruger det samme panel som Dell. Det kan være at der er tale om højere
> produktionskvalitet fra de to producenter?

VP201s har efter min mening klart grimmere fødder end Dell 2001FP.

Dell 2001FP har samme panel som både Hp2035 og Vp201 - og Viewsonic's pixel
politik er meget ringere end Dell's er - så at købe Vp201s i håb om den ikke
har screen door effekten, der kommer fra selve LG Philips panelet og i håb
om at den ikke har pixel fejl, på trods af Viewsonic kører med meget ringere
pixel politik, det er da vist at være en smule naiv.

Jeg var selv ved at købe 2 stk. Viewsonic Vp201s, men da jeg for det første
erfarer, at man overhovedet ikke kan kende forskel på Vp201s med gammelt 25
ms panel og Vp201s med nyt 16 ms panel, for det andet hører om Viewsonics
pixel politik og for det tredje opdager hvor grimme fødderne er kombineret
med meget små ulæselige menu knapper - så holdr jeg mig til dell 2001Fp.

Viewsonic har endvidere formået at sende flere tusinde af deres Vp181 ud på
markedet med fejl på DVI porten, som de ikke vil lave i orden.
De har ganske enkelt ignoreret deres kunder på det groveste, så jeg er
færdig med at handle med dem igen.

Ja Dell 2001FP har mange fejl - men jeg tror nærmere det skyldes den meget
simple kends gerning, at Dell er ved at være verdens bedst sælgende skærm
producent - de sælger simpelthen flere skærme end Viewsonic og HP til sammen
- og så hører men jo nødvendigvis om flere fejl derfra.

Jeg har dårlig læst om èn, der ejer Vp201s med det nye panel i - produceret
efter november 2003. Har heller dårlig nok læst om ejere af Hp2035 - men jeg
har hørt om indtil flere 100 tilfredse og mindre tilfredse Dell 2001FP
ejere.
Tingene skal ses i rette perspektiv.
Nokia fik pludselig et ry på sig for at producere mobiltlf med fejl i - men
det tror da poker, når de stod for 60% af salget i hele verden, at man
forbandt Nokia med fejl.

Jeg har selv været i syv sind - Samsung 213T, Viewsonic Vp201s, Dell 2001FP,
Hp2035 - men nu vælger jeg Dell 2001FP pga deres service. Får jeg en skærm
med fejl i, så kan blive ved med at returnere den indtil jeg får en fejlfri
skærm fra Dell.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 19-03-04 09:18

Dr.Ralph wrote:

> VP201s har efter min mening klart grimmere fødder end Dell 2001FP.

Det er så en smagssag. Jeg synes min VP171 (samme design) står ganske
flot på skrivebordet :)

> [...]
> Philips panelet og i håb om at den ikke har pixel fejl, på trods af
> Viewsonic kører med meget ringere pixel politik, det er da vist at

Mit argument gik udelukkende på at man har klaget over at skulle
igennem 3 - 4 skærme, før de fik en, som var i orden. Jeg er godt klar
over at forskellige mærker skærme med det samme panel vil give de samme
karakteristika - der findes faktisk intelligente mennesker ude i
verdenen, som godt kan tænke selv :)

> [...]
> hører om Viewsonics pixel politik og for det tredje opdager hvor
> grimme fødderne er kombineret med meget små ulæselige menu knapper -

Forretningerne, som annoncerer dem, har jo pligt til at opgive de rette
specs. Jeg var selv nervøs for at det kunne blive et problem. Faktum er
at skulle specs ske at være anderledes end det, som forretningen har
opgivet den til, så har de pligt til at tage skærmen tilbage. Jeg er
overbevist om at dette er et langt mindre problem end du gør det til.

> [...]
> ud på markedet med fejl på DVI porten, som de ikke vil lave i orden.
> De har ganske enkelt ignoreret deres kunder på det groveste, så jeg er

Beklageligt, men det er jo en helt anden model. Folk har ikke klaget
over de andre modeller - jeg kan da lige indskyde at jeg selv har en
Viewsonic skærm (en anden model), som kører helt upåklageligt.

> [...]
> sælgende skærm producent - de sælger simpelthen flere skærme end
> Viewsonic og HP til sammen - og så hører men jo nødvendigvis om flere

Det kan der være noget om, såfremt din antagelse holder stik :) Har du
nogle tal, som bakker Dells markedsandele indenfor skærme op?

> [...]
> produceret efter november 2003. Har heller dårlig nok læst om ejere
> af Hp2035 - men jeg har hørt om indtil flere 100 tilfredse og mindre

Det er ganske givet, at man oftest vil høre om de dårlige oplevelser.
Folk kan være rigtigt hurtige til at kvække op over problemerne, men er
som ofest ikke særligt gode til at fortælle om de gode oplevelser.

> Tingene skal ses i rette perspektiv.
> Nokia fik pludselig et ry på sig for at producere mobiltlf med fejl i
> - men det tror da poker, når de stod for 60% af salget i hele
> verden, at man forbandt Nokia med fejl.

Ja, det er fint, men var det ikke noget med 30% eller mere indenfor en
enkelt model, som viste sig at vende tilbage til producenten? Det kan
godt være at de sælger mange telefoner, men 30% er sørme en høj
fejlprocent (har desværre ikke lige nogle tal til at bakke det op, men
er ret overbevist om at det var en afsindigt høj procentdel).

> [...]
> 2001FP, Hp2035 - men nu vælger jeg Dell 2001FP pga deres service. Får
> jeg en skærm med fejl i, så kan blive ved med at returnere den indtil

For mtt vedkommende ville jeg ikke bruge tid på at returnere indtil jeg
fik en skærm, som er i orden. Min holdning er at det er uacceptablet at
et produkt til mere end 10k ikke er i orden i første omgang. Jeg er
klar over at der er millioner af pixels og at det er cutting edge
teknologi, men jeg synes ærligt talt ikke at det er besværet eller
pegene værd på nuværende tidspunkt. Døde pixels er bare den ene side af
sagen - den anden side er baggrundsbelysningen, som jeg har læst om
endnu flere problemer med end pixels. For mig tyder det på at
produktionsprocessen ikke er helt moden eller det simpelthen går for
hurtigt hos Dell, for der er vel ikke sket den store teknologiske
udvikling indenfor baggrundsbelysningen?!

Det leder mig frem til hele min pointe fra sidste post: Hvis det er,
som jeg mistænker, produktionsprocessen, som er skyld i alle
problemerne, vil det så ikke være naturligt at tro, at en af de andre
producenter er i stand til at lave en skærm, som ikke har alle de
problemer med døde pixels og baggrundsbelysning?

Fra : Lars J

Dato : 21-03-04 01:12

> [...]
> 213T stående, som demomodel. Så hvis nogen vil se den i aktion så står der

Jeg har haft min siden starten af 2004 og er meget tilfreds med den - kører
den via DVI over et GeForce 5900XT kort.

1) Den er pæn at se på
2) INGEN pixel-fejl (har kørt 2-3 forskellige test) - jævn fordeling af lys
3) Ingen problemer i de spil jeg spiller (Battlefield 1942 og nu Vietnam)
uanset om det er 1600 x 1200 eller 1024 x 768.

Skriv hvis du vil have andre tilbagemeldninger...

Lars