Krav til Køber?!
Fra : Rasmus MB

Dato : 15-03-04 21:16

Hvad kan man egentlig tillade sig at spørge om når en potentiel køber,
melder sig?
Og hvad bør man spørge om?

Jeg har heldigvis erfaret at det slet ikke er umuligt at finde
interesserede købere, men nu er jeg lidt i tvivl om, hvad jeg kan
tillade mig at spørge om?

jeg har lavet en slags tjeckliste over, hvilke ting der skal være
iorden, men hvad har I af råd?

Hvad SKAL være iorden?

Med venlig hilsen
Rasmus MB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-03-04 11:55

> [...]
> tillade mig at spørge om?
>
> jeg har lavet en slags tjeckliste over, hvilke ting der skal være

Det kommer lidt an på køberen. I bund og grund tror jeg, det er et
spørgsmål om holdninger.

Nogle købere har haft (race)kat før, så de ved hvor meget arbejde og
kærlighed, man har lagt i killingernes opvækst - de respekterer dette og
har en fornuftig holdning til, hvordan katten skal passes fremover.

Andre købere har haft kat før og synes nu, det kunnne være spændende med
en racekat. Dem spørger jeg lidt mere ud, om hvordan katten vil gå
(ude/inde/løbegård), og hvad de vil fodre med, osv.
Hvis de endnu ikke endelig har bestemt sig for racen, spørger jeg dem
om, hvad deres forventninger til katten er - er de ikke afklaret om
dette, snakker vi lidt om det - jeg beskriver min races gode og dårlige
sider og lytter til deres spørgsmål og kommentarer, samtidig med at jeg
kommer med forslag til hvilke racer, de måske burde se på i stedet.

En anden type købere (som jeg synes, der er flere af i disse år) er dem,
der ikke har haft kat før. De har ofte læst meget om racekatte på nettet
og i bøger. De har bestemt sig for racen, når de kommer. De skal spørges
lidt om livsstil, for at være sikker på at racen passer til dem. De skal
sættes ind i, hvad det vil sige at have kat - hvordan katten vil gribe
ind i deres hverdag. Katte skal muligvis ikke passes som hunde, men man
er alligevel bundet af dem.

Hjalp det lidt?

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Rasmus MB

Dato : 16-03-04 19:23

> Camilla Baird skrev:
> Hjalp det lidt?

Tak Camilla, men nu er det en ganske almindelig charmerende huskat med
et stænk perser jeg skal finde et nyt hjem til, så køberne er ikke
"hardcore" eller nødvendigvis belæste?! :)

Men det er vel et spørgsmål om, man fornemmer køberen er "klar" i
hovedet :D

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 16-03-04 20:38

Hej Rasmus ..

Jeg tror du skal følge dit hjerte ... Hvis der kommer nogle interesserede
købere, som du føler eller "fornemmer" ikke er de rette, så sig pænt "nej
tak" ...

Hilsen Pia og misserne

--
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark