Mobilix ADSL på Linux
Fra : Jonas Jensen

Dato : 26-04-01 20:21

Kan det lade sig gøre at få Moblix's ADSL-løsning til at virke på en
Linux-maskine som ikke har USB-port?

Jeg har jævnligt spurgt til deres kommende router-løsning, men har fået en
sludder for en sladder hver gang.

Mvh. Jonas Jensen

Fra : John

Dato : 26-04-01 20:59

Jonas Jensen <bones0@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c9se0$mhc$1@sunsite.dk...
> Kan det lade sig gøre at få Moblix's ADSL-løsning til at virke på en
> Linux-maskine som ikke har USB-port?

Jeg har deres HOME modem løsning, hvor selve modem'et er tilsluttet via
ethernet. Den virker fint med min FreeBSD 4.2 installation. Det er jo ikke
Linux, men det lugter lidt derhenad. I alle tilfælde viser det at det kan
fungere på andre systemer end dem Mobilix officielt understøtter.
Der er en glimrende vejledning i FreeBSD opsætning af HOME modem'et her :
http://mailbox.univie.ac.at/~le/freebsd+adsl-howto_e.html

Mvh.
Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-04-01 21:02

"John" <john@john.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har deres HOME modem løsning, hvor selve modem'et er tilsluttet via
> ethernet. Den virker fint med min FreeBSD 4.2 installation.

Hvilken protokol/kommunikation anvendes
Router/bridge/PPPoE?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : John

Dato : 27-04-01 09:30

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> "John" <john@john.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvilken protokol/kommunikation anvendes
> Router/bridge/PPPoE?

Mellem bridge og pc anvendes PPTP

Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-01 08:36

"Jonas Jensen" <bones0@hotmail.com> wrote in message
> Kan det lade sig gøre at få Moblix's ADSL-løsning til at virke på en
> Linux-maskine som ikke har USB-port?
>
> Jeg har jævnligt spurgt til deres kommende router-løsning, men har fået en
> sludder for en sladder hver gang.

Nopes, USB løsningen er den som virker på Linux.

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-04-01 09:58

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Nopes, USB løsningen er den som virker på Linux.

Hvad er der da så specielt ved Mobilix' ethernet-løsning?

En løsning med ethernetrouter bør principielt kunne snakke med ethvert
OS, der snakker ip.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-01 11:05

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Hvad er der da så specielt ved Mobilix' ethernet-løsning?
>
> En løsning med ethernetrouter bør principielt kunne snakke med ethvert
> OS, der snakker ip.

Ethernet løsningen er ikke med router! Og jeg kender ikke forskellen, men
har forespurgt hos Mobilix ADSL tekniker.

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-04-01 14:47

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Ethernet løsningen er ikke med router!

Åh. Så trækker jeg følehornene til mig.

Fra : Enok Hauge

Dato : 27-04-01 10:11

On Thu, 26 Apr 2001 21:20:50 +0200, "Jonas Jensen"
<bones0@hotmail.com> wrote:

>Kan det lade sig gøre at få Moblix's ADSL-løsning til at virke på en
>Linux-maskine som ikke har USB-port?

Ja, du skal bare vælge HOME modemet. Svjv så skal dit OS bare kunne
køre PPTP med PAP autentifikation ud mod modemet, og det kan de fleste
OS'er.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Jonas Jensen

Dato : 27-04-01 17:51

> Ja, du skal bare vælge HOME modemet. Svjv så skal dit OS bare kunne
> køre PPTP med PAP autentifikation ud mod modemet, og det kan de fleste
> OS'er.

Kunne godt tænke mig at høre fra en der rent faktisk har gjort det...

Jeg forstår stadig ikke hvorfor det skulle være nødvendigt med PPTP og auth,
når det ikke er hos deres konkurrenter. Hvis de ikke vil levere en router,
kunne de da tilbyde en Ethernet bridge som var lige til at sætte i sit
netkort... ville det ikke også være en simplere løsning for mobilix?