Støj-dæmpning
Fra : Morten

Dato : 15-03-04 22:03

Er den glade ejer af en golf 1,8 årg 95.

Syntes dog der er en del motor & dækstøj til tider. Især på motorvej.

Vil det hjælpe meget at jeg isolerede motorhjælmen, ligesom nogle
dieselbiler - samtidig med jeg pillede tæpperne ud og lagde noget
støjdæmpende matriale under ?

Nogen erfaringer ?

MVH
Morten

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-04 22:09

On Mon, 15 Mar 2004 22:02:58 +0100, "Morten" <webtra@tiscali.dk>
wrote:

>Syntes dog der er en del motor & dækstøj til tider.
>Vil det hjælpe meget, at jeg isolerede motorhjælmen

Det ændrer lydbilledet totalt. Min svoger købte motorhjelms
beklædningen til dieseludgaven af sin Astra og fik en lydløs
bil ud af det.

/Mogens

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 22:15

> Det ændrer lydbilledet totalt. Min svoger købte motorhjelms
> beklædningen til dieseludgaven af sin Astra og fik en lydløs
> bil ud af det.
>

> /Mogens

Rart at høre...
Så er det vel bare ned til den nærmeste skrotter og finde en dieseludgave af
en golf 95.

Mvh
Morten

Fra : Bo Andersen

Dato : 15-03-04 22:19

"Morten" <webtra@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Er den glade ejer af en golf 1,8 årg 95.
>
> Syntes dog der er en del motor & dækstøj til tider. Især på motorvej.

I motorrummet, på den plade der vender ind mod kabinen
hvor mange kabler også går igennem.
Kontroller at der ikke er nogen åbne huller, der skulle
gerne sidde gummipropper i. Også ved kabel gennemføringer.

Hvis der er en brumme-lyd ved et bestemt omdrejningstal, skyldes
det sandsynligvis at hele kassen der indeholder luftfilteret, og/eller
slangen fra luftfilteret sidder løst.
Vær ekstra opmærksom på luftfilterkassen, da VW (imho)
har lavet et dårligt design til fastholdelse af kassen.
Har selv eftermonteret et beslag på min vogn.

Dækstøj kan reduceres ved at køre på Goodyear Eagle F1 dæk.
Det har hjulpet meget hos mig.

Håber du kan bruge det til noget
-Bo-

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 22:36

Hej!

Bo Andersen wrote:

> Hvis der er en brumme-lyd ved et bestemt omdrejningstal, skyldes
> det sandsynligvis at hele kassen der indeholder luftfilteret, og/eller
> slangen fra luftfilteret sidder løst.

Kan også være pga. hul i udstødningen! Da jeg skiftede udstødning på Escorten
kom der en sær brummelyd lige omkring 120km/t *1 og jeg fattede ikke hvorfor
umiddelbart.

Senere fandt jeg ud af problemet var samlingen mellem den sidste og næstsidste
del af udstødningen. Der skal rørene nemlig skubbes indover hinanden og samles
med et "klemmebeslag" og det er umuligt at få tæt. Har prøvet med firegum
o.lign. og det er stadig en anelse åbent :-/

*1 = Intet problem i praksis - man må jo kun køre 110km/t

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 22:39

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Der skal rørene nemlig skubbes indover hinanden og samles
>med et "klemmebeslag" og det er umuligt at få tæt

Dejarm ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 22:42

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Dejarm ;)

Jeg fik skam ødelagt det ekstra beslag ganske fint, så dejarm? Næh :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som har båret et 32" Sony widescreen apparat op til 3.
sal uden hjælp)

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 23:03

> Dækstøj kan reduceres ved at køre på Goodyear Eagle F1 dæk.
> Det har hjulpet meget hos mig.

også her

--
Tom