Hjulskift
Fra : Peter G C

Dato : 15-03-04 18:47

Hejsa

Skulle skifte vinterhjulene ud med sommerhjulene i dag.

Jeg kan sgu ikke få forhjulene af - de er vel rustet fast?

Hvad gør - hjæææælp

På forhånd tak

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-03-04 18:56

Peter G C wrote:
> Skulle skifte vinterhjulene ud med sommerhjulene i dag.
>
> Jeg kan sgu ikke få forhjulene af - de er vel rustet fast?

Du starter med at løfte bilen...
Løsner boltene og giver dækket et los i toppen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-03-04 19:00

Morten Fruergaard wrote:

> Du starter med at løfte bilen...
> Løsner boltene og giver dækket et los i toppen...

Og hvis det ikke er nok, så løsner man møtrikkerne/boltene, og kører lidt
frem og tilbage, så plejer de at komme løs.
Det er dog yderst sjældent at det er nødvendigt på en personbil.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 19:12

> Og hvis det ikke er nok, så løsner man møtrikkerne/boltene, og kører lidt
> frem og tilbage, så plejer de at komme løs.
> Det er dog yderst sjældent at det er nødvendigt på en personbil.

Evt løsner boltene 1½ omgang på gevindet...

Og så drejer forhjulene til yderposition kører forsigtigt frem og blokerer..

Så skulle dén være løsnet.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 15-03-04 19:47

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

[klip]

> Evt løsner boltene 1½ omgang på gevindet...
>
> Og så drejer forhjulene til yderposition kører forsigtigt frem og
blokerer..

NÅ - men så går jeg ud og voldtager svinet.

> Så skulle dén være løsnet.

Dét håber jeg sgu!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 15-03-04 20:26

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

[klip]

> Så skulle dén være løsnet.

Yes inkl et godt spark

Tak til jer alle for hjælpen.

Nu mangler jeg bare lige at finde adaptoren til mine låsebolte - den
forsvandt midt i det hele

/Peter

Fra : Peter G C

Dato : 15-03-04 21:07

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nu mangler jeg bare lige at finde adaptoren til mine låsebolte - den
> forsvandt midt i det hele

Festen vil ingen ende ta'! Jeg føler mig snart som Jan at Stevns inkl.
broder! LOL

Nuvel - får monteret hjulene. Finder skam også min låsebolt-tingest. Triller
forsigtigt ud af indkørslen (1 meter). Der kommer en mærkelig rumlen. --> ud
og tjekke hvad der evt. er galt. Finder afbalancerings-klods-tingesten ved
venstre forhjul løst inde i fælgen. Bremsen sidder så tæt at blyloddet er
kørt af - fedt! Nå, men ingen rystelser i rattet ved "normal" hastighed.

Gisp - det var bare en af de dage, hvor alt gik galt. Hvad mon jeg har
klokket i på arbejde

- Slut herfra

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 21:23

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :

>Festen vil ingen ende ta'! Jeg føler mig snart som Jan at Stevns inkl.
>broder! LOL

Pas nu på du ikke finder en royalty afregning i postkassen du ;)

Fra : Møller

Dato : 15-03-04 21:31

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
> kørt af - fedt! Nå, men ingen rystelser i rattet ved "normal" hastighed.
>
> Gisp - det var bare en af de dage, hvor alt gik galt. Hvad mon jeg har

Åh hvad der gør såmen ikke så meget, bliver du smidt ud, kan du da blive
advokatfuldmægtig,

og opdager advokatrådet det, tager det 1 år at behandle sagen, og så den tid
da med det.

Se her:

http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?articleID=19140

Er det er tidligere kollega ?
--
Møller

Fra : Peter G C

Dato : 15-03-04 22:01

[klip]

ROFL - du er da helt fremme i skoene, dér. Tjek evt. www.lodret.dk

> og opdager advokatrådet det, tager det 1 år at behandle sagen, og så den
> [...]

Nope - det er sgutte nemt at være kriminel i dag

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Møller

Dato : 16-03-04 10:45

> [...]
> tid

> Nope - det er sgutte nemt at være kriminel i dag

Så er du stadig på positivlisten
--
Møller

Fra : Peter G C

Dato : 16-03-04 17:39

"Møller" <eamuden@get2netxx.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Så er du stadig på positivlisten

Jeg blev i hvert fald autoriseret inden reglerne om domstolenes kontrol blev
ændret

/Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-04 22:56

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Gisp - det var bare en af de dage, hvor alt gik galt. Hvad mon jeg har
> klokket i på arbejde

Fik du sat kommaet rigtigt:
Benådes, ikke hænges
Benådes ikke, hænges

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 22:59

> Festen vil ingen ende ta'! Jeg føler mig snart som Jan at Stevns inkl.
> broder! LOL

Ha-ha-ha.....!!!

> Gisp - det var bare en af de dage, hvor alt gik galt. Hvad mon jeg har
> klokket i på arbejde

Jesus - du har solgt dine klienter til fjenden uden at vide det...

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 23:14

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Ha-ha-ha.....!!!

Hvad er det nu man siger ?

Har du en broder ? For så dum kan man ikke være alene ;)

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 19:08

[snip]

> Jeg kan sgu ikke få forhjulene af - de er vel rustet fast?

Er det boltene du ikke kan løsne, eller er det fælgene du ikke kan få løs
fra navet/skiverne?

Bolte: Langt rør på hjulnøglen.

Fælg rustet fast: Løsn boltene en omgang, lav et par friske
starter/nedbremsninger. Hjælper det ikke, skal du til at lege
brugtvognskøber. Blot en vandal-køberen, der ikke nøjes med at tjatte til
dækkene. De skal ha' nogle solide karate-spark foroven. Men nu ikke noget
med nogen 5-kg mukkert - den slår igen, når du rammer dækket

Rust er træls!!!!

Mvh
Michael

Fra : Peter G C

Dato : 15-03-04 19:17

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Tak for jeres svar.

Boltene er ikke problemet. Det er sgu hjulet - jeg fatter ikke de kan sidde
så godt fast.

Men nu springer jeg på dem igen igen.

ÆJ hvor er det træls

/Peter

Fra : Stein

Dato : 15-03-04 19:35

> Boltene er ikke problemet. Det er sgu hjulet - jeg fatter ikke de kan
> [...]

smøring min ven.....smøring.

mvh stein.(som altid smører narvet inden vinterhjulet kommer på og som altid
kan få dem af igen uden probs - hehe)

Fra : Peter G C

Dato : 15-03-04 19:46

"Stein" <meldhede@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> smøring min ven.....smøring.

Det er forebyggelse.... ikke en løsning på mit aktuelle problem

/Peter

Fra : Stein

Dato : 15-03-04 19:52

> Det er forebyggelse.... ikke en løsning på mit aktuelle problem
>
> /Peter

korrekt.men Når du får dem af...husk at rengøre narvet omhyggeligt,helst med
en roterende stålbørste og så på med en ordenlig gang varmebestandig fedt.

BTW: jeg plejer at løsne alle boltene et par omgange og så ind under og lege
bruce lee.

mvh stein.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-03-04 20:21

Peter G C wrote:
> Men nu springer jeg på dem igen igen.

Hvis du ikke kan få dem af, så kan du bare komme fordi mit værksted i Skovby
i morgen, så skal jeg nok få dem af... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard