Suzuki Liana
Fra : J.K.

Dato : 15-03-04 13:57

Hej gruppe.

Er der nogen der kan se om prisforskellen er noget værd på den nye Liana 1.3
og 1.6

1.6 har aircondition og varme i forsæderne. Men er der noget at mærke på
motorkraft eller er det så lidt. Der er jo 15.000 kr. til forskel.

1.3
Type: 4-cylindret rækkemotor DOHC 16v

Ventiler: 16

Slagvolumen: 1.328 ccm

Ydelse HK o/m: 90/5.750

Drejningsmoment, Kpm: 11,8/4.750

1.6
Type: 4-cylindret rækkemotor DOHC 16v

Ventiler: 16

Slagvolumen: 1.586 ccm

Ydelse HK o/m: 106/5.500

Drejningsmoment, Kpm: 14,7/4.000

Håber der er nogen der kan give nogle råd om de 15.000 kr er givet godt ud
eller det kan være ligemeget.

J.K.

begin 666 spacer_trans.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("1 $`.P``
`
end

Fra : Coach [4130]

Dato : 15-03-04 17:55

"J.K." <gruppe@xxxknudstrup.info> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Drejningsmoment, Kpm: 14,7/4.000
>

> Håber der er nogen der kan give nogle råd om de 15.000 kr er givet godt ud

Der er 16 hk til forskel og det kan tydeligt mærkes.
Drejningsmomentet på de 144Nm kontra 116Nm er et rimeligt stort spring.

Der er sket utrolig mange forbedringer i Liana'en i den nye model.
Forskellen på 1,3 og 1,6 er Aircon og varme i forsæderne på 1,6 og så
selvfølgelig motor.

mvh
Bri@n

Fra : frbi

Dato : 15-03-04 18:00

Hej

Jeg har haft en Liana 1,3 indtil august sidste år og den er da noget af det
mest sløve man kan tænke sig. Den er decideret undermotoriset og kan slet
ikke nå de 14,9 km/l normforbruget siger. Vi havde stort besvær med at få
den over 13 km/l, da den pga det dårlige drejningsmoment skal have godt med
gas for at flytte sig, så jeg ville give merprisen for en 1,6 hvis jeg
skulle vælge.

Frank