/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg skal bruge en bil der:
Fra : Christian Joensen


Dato : 15-03-04 13:15

Hej

Jeg skal bruge en bil der:

- let kan klare at køre 120 km dagligt, hele året
- hvor der kan komme et par børn ind på bagsædet
- hvor der er god benplads på førersædet,
- hvor der er et rimeligt optræk i og som kan trille 150 Km/t uden
problemer.
- der skal være så lidt reperationer som muligt
- så god benzin/diesel-økonomi som muligt
- max. koster 50 000 kroner

Hvad skal jeg købe? - jeg har overvejet noget så forskelligt som en lille
Fiat Punto, en VW Golf og en gammel Mercedes, men måske er der en bedre
tredie mulighed.

Men hvad er det mest fornuftige?

--

Med venlig hilsen

Christian



 
 
Morten Fruergaard (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 15-03-04 13:28

Christian Joensen wrote:
> Men hvad er det mest fornuftige?

I hvert fald ikke Mercedes'en...



--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Martin / Fårevejle (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 15-03-04 13:48

Hvad med den nye Kia Picanto? - Dog varer det nok lidt inden den kommer ned
i den pris...
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:c347gl$js4$1@sunsite.dk...
> Christian Joensen wrote:
> > Men hvad er det mest fornuftige?
>
> I hvert fald ikke Mercedes'en...
>
>
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>



Christian Joensen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian Joensen


Dato : 15-03-04 15:28


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:c347gl$js4$1@sunsite.dk...
> Christian Joensen wrote:
> > Men hvad er det mest fornuftige?
>
> I hvert fald ikke Mercedes'en...

Er det fordi en Mercedes til den pris er for udslidt, eller er det fordi den
er for dyr i drift? - Hvad kører sådan en Mercedes-midt-firser-fætter mon på
kilometeren som dielsebil?



Morten Fruergaard (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 15-03-04 17:46

Christian Joensen wrote:
> Er det fordi en Mercedes til den pris er for udslidt, eller er det
> fordi den er for dyr i drift? -

Ja

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Per Beer Hansen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-03-04 19:07

Morten Fruergaard wrote:
> Christian Joensen wrote:
>> Er det fordi en Mercedes til den pris er for udslidt, eller er det
>> fordi den er for dyr i drift? -
>
> Ja

Jeg kender da indtil flere, som kører i MB'ere i den nævnte prisklasse, og
det er helt problemfrit.
Både W124 og W201 modellerne kan findes i helt pæne eksemplarer til under
50000,- kr.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Morten Fruergaard (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 15-03-04 19:15

Per Beer Hansen wrote:
> Jeg kender da indtil flere, som kører i MB'ere i den nævnte
> prisklasse, og det er helt problemfrit.

Ja, der er nogen, der er heldige, men hvis der går noget galt, så koster
det...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Per Beer Hansen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-03-04 19:24

Morten Fruergaard wrote:
>
> Ja, der er nogen, der er heldige, men hvis der går noget galt, så
> koster det...

Det gælder selvfølgeligt om at man (som med alle biler i det prisleje)
"bare" skal se sig ordentligt for inden køb.
Og en MB er ikke væsentligt meget dyrere i stumper, end andre biler, men til
gengæld er den mere slidstærk.
For slet ikke at tale om komforten i forhold til mange mindre/nyere biler.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Neser (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 15-03-04 21:37

> Det gælder selvfølgeligt om at man (som med alle biler i det prisleje)
> "bare" skal se sig ordentligt for inden køb.
> Og en MB er ikke væsentligt meget dyrere i stumper, end andre biler, men
til
> gengæld er den mere slidstærk.
> For slet ikke at tale om komforten i forhold til mange mindre/nyere biler.
>
Nu, bliver jeg interesseret, hvad skal man så kigge efter i sådan en MB
190'er?

2,0 Benzin og 2,0 Diesel, hvad er bedst til eks. 2x45 km/dagligt? Diesel vil
nok være bedre mht. brændstofforbrug, men er der tilstrækkeligt med kræfter
i sådan en 2,0 diesel i den størrelse bil, og hvad med vedligehold 190D vs.
190E ?

- Neser (Som er begyndt ay overveje en ældre MB 190)



Per Beer Hansen (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-03-04 16:15

Neser wrote:
>>
> Nu, bliver jeg interesseret, hvad skal man så kigge efter i sådan en
> MB 190'er?

Du skal se efter det samme som på alle gamle biler, blandt andet rust.
Mest vigtigt (næst efter rusten) vil dog nok være vedligeholdelsen, find
evt. et eksemplar med få km på tælleren samt en udfyldt servicebog.
Find den evt. selv i det sydlige Tyskland (husk dog på at der også findes
svindlere i Tyskland, så se dig godt for lige som herhjemme), der kan man
som regel finde nogle der er pænere end herhjemme.

>
> 2,0 Benzin og 2,0 Diesel, hvad er bedst til eks. 2x45 km/dagligt?
> Diesel vil nok være bedre mht. brændstofforbrug, men er der
> tilstrækkeligt med kræfter i sådan en 2,0 diesel i den størrelse bil,
> og hvad med vedligehold 190D vs. 190E ?

Jeg ville nok vælge en 190D 2,5.
Den ligger ca. på 15 - 18 km/l ved alm kørsel.

Du kan se specifikationerne på dem alle her:
http://www.mercefreaken.com/

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Neser (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 16-03-04 17:05

> > Nu, bliver jeg interesseret, hvad skal man så kigge efter i sådan en
> > MB 190'er?
>
> Du skal se efter det samme som på alle gamle biler, blandt andet rust.
> Mest vigtigt (næst efter rusten) vil dog nok være vedligeholdelsen, find
> evt. et eksemplar med få km på tælleren samt en udfyldt servicebog.
> Find den evt. selv i det sydlige Tyskland (husk dog på at der også findes
> svindlere i Tyskland, så se dig godt for lige som herhjemme), der kan man
> som regel finde nogle der er pænere end herhjemme.
>
Ok, så ved jeg det. Har dog allieret mig med en forhandler som er udlært
Mercedes mekaniker, så han kommer nok til at stå for fremskaffelse og
forhandlinger omkring pris osv. :) Men det er under alle omstændigheder rart
at vide om der er specielle ting.

> > 2,0 Benzin og 2,0 Diesel, hvad er bedst til eks. 2x45 km/dagligt?
> > Diesel vil nok være bedre mht. brændstofforbrug, men er der
> > tilstrækkeligt med kræfter i sådan en 2,0 diesel i den størrelse bil,
> > og hvad med vedligehold 190D vs. 190E ?
>
> Jeg ville nok vælge en 190D 2,5.
> Den ligger ca. på 15 - 18 km/l ved alm kørsel.
>
Den kører da udemærket langt på literen, og så er der vel masser af krafter
i den, så man kan køre med campingvogn.

> Du kan se specifikationerne på dem alle her:
> http://www.mercefreaken.com/
>
Takker, vil jeg lige kigge lidt på så.

- Neser



Per Beer Hansen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-03-04 19:09

Christian Joensen wrote:
> Hvad kører sådan en
> Mercedes-midt-firser-fætter mon på kilometeren som dielsebil?

Jeg kender en som har en 87'er 200D model W124, med manuelt gear, og han
kører i snit ca. 17 km/l.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Christian Joensen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian Joensen


Dato : 15-03-04 20:41


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4055f140$0$67463$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Christian Joensen wrote:
> > Hvad kører sådan en
> > Mercedes-midt-firser-fætter mon på kilometeren som dielsebil?
>
> Jeg kender en som har en 87'er 200D model W124, med manuelt gear, og han
> kører i snit ca. 17 km/l.

Hmm, det kunne være man skulle overveje sådan en så, hvad med Audi 100 mon,
er det ikke lidt samme boldgade som en MB mht komfort, køreglæde,
slidstærkhed o.s.v.?



Morgan Jones (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 15-03-04 14:58


> - let kan klare at køre 120 km dagligt, hele året
> - hvor der kan komme et par børn ind på bagsædet

Til 50k....

I danmark?

Glem det.

Morgan



jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 18:03

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev :

>Til 50k....

>I danmark?

>Glem det.

Vrøvl ! Min gamle rekord, render snildt 160, kører knap 13 på
literen, rummer temmeligt meget, og kører i snit 250-400 dagligt

Du kan sagtens finde en bil der opfylder den smule krav....

Sierra 2.0 stationcar er da osse en mulighed
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jacob Bjørn (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 15-03-04 20:29


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:m9ob50tma1b83vcv5889te0q2sm7bdpet1@dtext.news.tele.dk...
> "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev :
>
> >Til 50k....
>
> >I danmark?
>
> >Glem det.
>
> Vrøvl ! Min gamle rekord, render snildt 160, kører knap 13 på
> literen, rummer temmeligt meget, og kører i snit 250-400 dagligt
>
> Du kan sagtens finde en bil der opfylder den smule krav....
>
> Sierra 2.0 stationcar er da osse en mulighed

Ja, eller en Ford Mondeo 1,8, fra 93-96....det er skam også en udemærket
bil, har et rimeligt kraftoverskud, og render vel en 11-14 km/l afhængigt af
kørestil...

Har selv lige tanket min i dag, og der sagde den 11,9.... Og det er ikke
ligefrem fordi jeg har sparet på benzinen når jeg har skullet accelere

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......



ham (15-03-2004)
Kommentar
Fra : ham


Dato : 15-03-04 16:30


"Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:40559e42$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg skal bruge en bil der:
>
> - let kan klare at køre 120 km dagligt, hele året
> - hvor der kan komme et par børn ind på bagsædet
> - hvor der er god benplads på førersædet,
> - hvor der er et rimeligt optræk i og som kan trille 150 Km/t uden
> problemer.
> - der skal være så lidt reperationer som muligt
> - så god benzin/diesel-økonomi som muligt
> - max. koster 50 000 kroner
>
> Hvad skal jeg købe? - jeg har overvejet noget så forskelligt som en lille
> Fiat Punto, en VW Golf og en gammel Mercedes, men måske er der en bedre
> tredie mulighed.
>
> Men hvad er det mest fornuftige?
>
Find en Toyota Carina E 1,6 så er du godt kørende, det er noget af det mest
driftssikre du kan få til de penge.



Christian Joensen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian Joensen


Dato : 15-03-04 18:06


"ham" <virker@ikke....dk> skrev i en meddelelse
news:4055cbf9$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:40559e42$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > Men hvad er det mest fornuftige?
> >
> Find en Toyota Carina E 1,6 så er du godt kørende, det er noget af det
mest
> driftssikre du kan få til de penge.

Tak for tippet



Christian Joensen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian Joensen


Dato : 15-03-04 18:07


"ham" <virker@ikke....dk> skrev i en meddelelse
news:4055cbf9$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>

> Find en Toyota Carina E 1,6 så er du godt kørende, det er noget af det
mest
> driftssikre du kan få til de penge.

Jeg har fundet en til 49 000, den har kørt 230 000 km, er det i overkanten
eller går det an?



ham (15-03-2004)
Kommentar
Fra : ham


Dato : 15-03-04 18:19


"Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:4055e2b5$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "ham" <virker@ikke....dk> skrev i en meddelelse
> news:4055cbf9$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>
> > Find en Toyota Carina E 1,6 så er du godt kørende, det er noget af det
> mest
> > driftssikre du kan få til de penge.
>
> Jeg har fundet en til 49 000, den har kørt 230 000 km, er det i overkanten
> eller går det an?
>
Hvis den ellers er passet med olie + filter samt at der er en køler på der
ikke er tæret væk, så er der mange km. i den endnu, med hensyn til prisen er
det svært at sige noget før man har årgang og udstyr.



Christian Joensen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian Joensen


Dato : 15-03-04 20:42


"ham" <virker@ikke....dk> skrev i en meddelelse
news:4055e58b$0$129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4055e2b5$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "ham" <virker@ikke....dk> skrev i en meddelelse
> > news:4055cbf9$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> >
> > > Find en Toyota Carina E 1,6 så er du godt kørende, det er noget af det
> > mest
> > > driftssikre du kan få til de penge.
> >
> > Jeg har fundet en til 49 000, den har kørt 230 000 km, er det i
overkanten
> > eller går det an?
> >
> Hvis den ellers er passet med olie + filter samt at der er en køler på der
> ikke er tæret væk, så er der mange km. i den endnu, med hensyn til prisen
er
> det svært at sige noget før man har årgang og udstyr.

Det er en årgang 1992 og en GLI model, hvad det så end betyder



Hr. Hansen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Hr. Hansen


Dato : 15-03-04 21:29

ham wrote:
> Hvis den ellers er passet med olie + filter samt at der er en køler
> på der ikke er tæret væk, så er der mange km. i den endnu

Dvs. at du mener at det er de 3 ting der gør udslaget !? tror du bliver
klogere hvis du en dag selv får bil, for så vil du vide at der er mange
faktorer der spiller ind om man har lidt eller mange km tilbage.



Morten Lorenzen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-03-04 18:49

"Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:40559e42$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men hvad er det mest fornuftige?

1992/1993 Ford Sierra 2,0i GLX/GT

-M



Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 19:28

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4055ec69$0$5948$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:40559e42$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Men hvad er det mest fornuftige?
>
> 1992/1993 Ford Sierra 2,0i GLX/GT

Sgu da ikke hvis han skal køre hver dag? Carina E/Camry må være bilen at
vælge.

--
- Martin

Nissan Almera GTi



Morten Lorenzen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-03-04 19:36

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
news:UAm5c.113193$jf4.6680919@news000.worldonline.dk...

> Sgu da ikke hvis han skal køre hver dag? Carina E/Camry må være bilen at
> vælge.

Hvorfor? Mine Sierra'er har ALDRIG svigtet mig. Ikke én eneste gang har de
ikke kunnet starte eller køre. Og sjvot nok kører jeg små 100 km hver dag,
og det har jeg altid gjort i mine Sierra'er.

-M



Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 19:39

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4055f77c$0$5969$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hvorfor? Mine Sierra'er har ALDRIG svigtet mig. Ikke én eneste gang har de
> ikke kunnet starte eller køre. Og sjvot nok kører jeg små 100 km hver dag,
> og det har jeg altid gjort i mine Sierra'er.

Hvis man er så afhængig af sin bil som manden beskriver, så mener jeg man
bør kigge på statestikkerne og der ligger Sierra ikke i Top 10 - færdig bum
basta.

--
- Martin

Nissan Almera GTi



Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 19:51

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
news:SKm5c.113200$jf4.6681424@news000.worldonline.dk...
> bør kigge på statestikkerne og der ligger Sierra ikke i Top 10 - færdig
bum
> basta.

Han kunne også bare købe en Almera

http://www.reliabilityindex.co.uk/trends3.html?apc=311

"Nissan's hugely underrated Almera is the most reliable small family car on
the road.

The Japanese model, which was first seen back in Autumn 1995, has a
staggering Index rating (calculated as cost of repair vs number of visits to
the garage) of just 4.35. This compares to the small family segment average
of 55.9 and 95.95 for the car market as a whole.

And, if things do go wrong, the garage invoice is likely to average no more
than £79.57 after spending just shy of an hour in the hands of a mechanic.

Lying second in the small family category is Britain's best selling car -
the Ford Focus.

With an Index rating of 22.29, the Focus records a 50 percent improvement in
reliability over its predecessor, the Escort. Conversely, the average repair
bill for the latter is lower than the similarly mass-produced Focus -
£120.84 (third lowest) compared to £146.57 (fifth lowest). "


--
- Martin

Nissan Almera GTi



jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 21:14

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :

>Hvis man er så afhængig af sin bil som manden beskriver, så mener jeg man
>bør kigge på statestikkerne og der ligger Sierra ikke i Top 10 - færdig bum
>basta.

Vrøvl !


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 21:53

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:mk3c505u38qrtlfsquc1csrepuoqrlv0ae@dtext.news.tele.dk...
> >Hvis man er så afhængig af sin bil som manden beskriver, så mener jeg man
> >bør kigge på statestikkerne og der ligger Sierra ikke i Top 10 - færdig
bum
> >basta.
>
> Vrøvl !

Jeg forstår ikke hvorfor man som pendler skulle vælge en Sierra der ligger 3
gange værre i statistikkerne end en tilsvarende bil fra Japan?

--
- Martin

Nissan Almera GTi



jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 22:17

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :

>Jeg forstår ikke hvorfor man som pendler skulle vælge en Sierra der ligger 3
>gange værre i statistikkerne end en tilsvarende bil fra Japan?

De statistikker jeg tror på , er dem jeg selv oplever.....

Mine biler har altid kørt 2-400 dagligt, og der har ikke været en
eneste japser mellem.

Nu snakker vi jo også om en brugt bil, og så er det pludseligt mere et
? om hvordan en given bil har været passet og plejet, der betyder
noget.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 22:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:967c50hgkt8a6o2v0k3qdpakge7darg372@dtext.news.tele.dk...
> Nu snakker vi jo også om en brugt bil, og så er det pludseligt mere et
> ? om hvordan en given bil har været passet og plejet, der betyder
> noget.

Enig.

Men behandler folk der kører europæiske biler deres biler dårligere end folk
der kører Japanske. Det tror jeg ikke.



Morten Lorenzen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-03-04 22:26

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
news:I6p5c.113257$jf4.6687260@news000.worldonline.dk...

> Men behandler folk der kører europæiske biler deres biler dårligere end
folk
> der kører Japanske. Det tror jeg ikke.

Generelt er folk der kører Japansk mindre bilinteresserede, og dermed også
mere ligeglade. Behandlingsmønsteret ligger derefter.

-M



Kim Voss Schrader (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 15-03-04 22:31

Hej!

Morten Lorenzen wrote:
>
> Generelt er folk der kører Japansk mindre bilinteresserede, og dermed også
> mere ligeglade. Behandlingsmønsteret ligger derefter.

Erhmmm, hvor er den ironiske smiley? Dét der tror jeg ganske simpelt ikke på.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Mogens... (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-03-04 22:33

On Mon, 15 Mar 2004 22:31:19 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Erhmmm, hvor er den ironiske smiley? Dét der tror jeg ganske simpelt ikke på.

Enig - jeg har haft 2 Corolla'er, og jég er sgu da entusiast


/Mogens

jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 22:38

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Enig - jeg har haft 2 Corolla'er, og jég er sgu da entusiast

Ordet Corolla, og enthusiast i samme sætningen, hører ganske enkelt
ikke sammen !


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 22:32

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40561f6c$0$28865$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Generelt er folk der kører Japansk mindre bilinteresserede, og dermed også
> mere ligeglade. Behandlingsmønsteret ligger derefter.

Hvor har du nu det fra?

--
- Martin

Nissan Almera GTi



jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 22:29

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :

>Enig.

;)

>Men behandler folk der kører europæiske biler deres biler dårligere end folk
>der kører Japanske. Det tror jeg ikke.

Dem jeg kender med japsere har en sjov vane med at glemme, at selv
guld skal pudses fra tid til anden ;)



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Freddy O. Christense~ (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 15-03-04 20:35

>> Men hvad er det mest fornuftige?
>>
>> 1992/1993 Ford Sierra 2,0i GLX/GT
>
> Sgu da ikke hvis han skal køre hver dag? Carina E/Camry må være bilen
> at vælge.

Sierra er da helt ok. Du kan finde virkeligt gode eksemplarer til 20 30K.
Jeg har ikke store problemer. Kun med emsige synsfolk.
Nu er jeg heller ikke typen der gider køre japaner.



Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 20:48

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40560551$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sierra er da helt ok. Du kan finde virkeligt gode eksemplarer til 20 30K.
> Jeg har ikke store problemer. Kun med emsige synsfolk.
> Nu er jeg heller ikke typen der gider køre japaner.

Ja, det er en fremragende bil.

--
- Martin

Nissan Almera GTi



jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 21:14

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :

>Sgu da ikke hvis han skal køre hver dag? Carina E/Camry må være bilen at
>vælge.

Glatnakke ! hehe - hvad skulle forhindre en Sierra i at køre hver dag
?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 21:42

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:7j3c50p2ctm70dkupgjk00224q2q8e2grr@dtext.news.tele.dk...
> "Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :
> Glatnakke ! hehe - hvad skulle forhindre en Sierra i at køre hver dag

Intet. Du og Morten er sikkert glade for jeres biler, men de ER altså ikke
kendt for deres pålidelighed.

--
- Martin

Nissan Almera GTi



jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 22:19

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :

>Intet. Du og Morten er sikkert glade for jeres biler, men de ER altså ikke
>kendt for deres pålidelighed.

Siger hvem ? Jeg ser sgu' flere japsere i nødsporet, end jeg ser
Sierra'er, og jeg kører endda meget (overalt)

Ingen af dem jeg kender, der kører Sierra har problemer. Det gør
derimod et par af dem der har japseræsker

Nissan Sunny, Corolla, Mazda 626 - de har alle måttet lide den tort at
blive trukket til værksted .... og det af en Sierra ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens... (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-03-04 22:21

On Mon, 15 Mar 2004 22:19:11 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Siger hvem ? Jeg ser sgu' flere japsere i nødsporet, end jeg ser
>Sierra'er, og jeg kører endda meget (overalt)

Ja, Sierra'erne er ved at være uddøde
Sjovt nok er DK's mest solgte varevogn gennem 7 år (Hiace) svær at få
øje på i gadebilledet, mens dens rival, der blev solgt i et laaangt
mindre antal, stadig kører omkring i gadebilledet :)

>Ingen af dem jeg kender, der kører Sierra har problemer. Det gør
>derimod et par af dem der har japseræsker
>Nissan Sunny, Corolla, Mazda 626 - de har alle måttet lide den tort at
>blive trukket til værksted .... og det af en Sierra ;)

Tales der ikke om Carina?
Der er en stor forskel!


/Mogens

jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 22:33

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Ja, Sierra'erne er ved at være uddøde

næppe, og slet ikke med den fødselsrate de holder her på Stevns ;)

Indtil nu er der jo sendt 4 ud i trafikken

>Sjovt nok er DK's mest solgte varevogn gennem 7 år (Hiace) svær at få
>øje på i gadebilledet, mens dens rival, der blev solgt i et laaangt
>mindre antal, stadig kører omkring i gadebilledet :)

Du tænker på rugbrødet's afløser ?

>>Ingen af dem jeg kender, der kører Sierra har problemer. Det gør
>>derimod et par af dem der har japseræsker
>>Nissan Sunny, Corolla, Mazda 626 - de har alle måttet lide den tort at
>>blive trukket til værksted .... og det af en Sierra ;)

>Tales der ikke om Carina?
>Der er en stor forskel!

Jeg ved det ikke, bønder og agurkesalat, du ved


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 22:28

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:2a7c509manas234tnbm9157qrscr00n2be@dtext.news.tele.dk...
> "Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :
> Siger hvem ? Jeg ser sgu' flere japsere i nødsporet, end jeg ser
> Sierra'er, og jeg kører endda meget (overalt)

Siger statistikkerne som sagt! http://www.fahrschule.de/Auto/20010427.html

> Ingen af dem jeg kender, der kører Sierra har problemer. Det gør
> derimod et par af dem der har japseræsker

Gennemtæret udstødning tæller ikke med som problemer ;)

> Nissan Sunny, Corolla, Mazda 626 - de har alle måttet lide den tort at
> blive trukket til værksted .... og det af en Sierra ;)

En Corolla der bliver slæbt af en Sierra? When hell freezes over!

--
- Martin

Nissan Almera GTi



jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 22:37

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :

>Siger statistikkerne som sagt! http://www.fahrschule.de/Auto/20010427.html

er du rar at pege på siden med de danske tal ?

>Gennemtæret udstødning tæller ikke med som problemer ;)

Nope .... der er sgu osse hurtigere at skifte potte på en SIerra, end
på en bil, hvor motoren vender den forkerte vej

>> Nissan Sunny, Corolla, Mazda 626 - de har alle måttet lide den tort at
>> blive trukket til værksted .... og det af en Sierra ;)

>En Corolla der bliver slæbt af en Sierra? When hell freezes over!

Tjaehhhh....... der er da også uger med flere torsdage


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Martin P. (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 15-03-04 22:46

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:cd8c505iag22lv8r7ct5i5j807kqhrn1ai@dtext.news.tele.dk...
> >Siger statistikkerne som sagt!
http://www.fahrschule.de/Auto/20010427.html
>
> er du rar at pege på siden med de danske tal ?

Jeg er rar, men jeg kan ik.

Hvorfor vil du have den på dansk? Tyskernes kørsel og klima vil jeg mene
ligger tæt op af vores.

> Nope .... der er sgu osse hurtigere at skifte potte på en SIerra, end
> på en bil, hvor motoren vender den forkerte vej

Forkert og forkert ..


--
- Martin

Nissan Almera GTi




jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 23:13

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev :

>> er du rar at pege på siden med de danske tal ?

>Jeg er rar, men jeg kan ik.

ærgeligt ;)

>Hvorfor vil du have den på dansk? Tyskernes kørsel og klima vil jeg mene
>ligger tæt op af vores.

Du overser : prisen på bilerne, kørslen og klimaet

>> Nope .... der er sgu osse hurtigere at skifte potte på en SIerra, end
>> på en bil, hvor motoren vender den forkerte vej

>Forkert og forkert ..

nej og nej : deres motorer vender typisk 90 grader forkert


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408681
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste