Min Kadett er dumpet til syn :-(
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 11:35

Hej

I torsdags skulle den gamle Kadett stå sin prøve overfor synsmandens hammer.
Den var blevet gennemgået af min "orange" mekaniker og han mente at den
burde gå igennem.... Men, den lille onde hammer fandt selvfølgelig 2 tærrede
punkter i "forreste del af vognbund zone B" og et tærret sted i "højre panel
zone C", derudover skulle en bærekugle i højre forhjul skiftes - egentlig
ikke galt for en gammel bil med 300 kkm på klokken.

Pladearbejde lyder dyrt i mine ører og han gjorde også opmærksom på, at det
var et dumt sted. Men, nu har jeg lige været forbi en ligeså orange
pladesmed og han har sagt, at "det kan gøres under en tusse" for
pladearbejdet. Bærekuglen kan mekanikeren skifte.

Så, nu er jeg glad igen og forhåbentlig kan jeg køre til omsyn om 14 dage
under 1.500 kr. fattigere - og min Kadett kan så køre i 2 år endnu

Mvh.

Martin

Kadett 1,3 S Årgang 1987

---

Fra : Wheeler

Dato : 15-03-04 16:48

"Martin" <webspeed.dk> wrote in message

Men, nu har jeg lige været forbi en ligeså orange
> pladesmed og han har sagt, at "det kan gøres under en tusse" for
pladearbejdet.

[KILP]

En ting er, at medvirke til skatteunddragelse(!)

Noget andet er at prale overfor OS, som medfinansiere dit stunt - Det er sku
for dumt !

Wheeler

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 17:58

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev :

>Noget andet er at prale overfor OS, som medfinansiere dit stunt - Det er sku
>for dumt !

Århhhhh klap dog hesten mand ....

når du ikke har råd til en rigtig mail adresse, medfinansierer du
næppe noget som helst ;)

Fra : Wheeler

Dato : 15-03-04 18:18

<jan@stevns.net> wrote in message
> når du ikke har råd til en rigtig mail adresse, medfinansierer du næppe
noget som helst ;)

[Klip]
1. hvad har "medfinansiering" med min "mailadresse" at gøre?

2. Har du svært ved engelsk? - eller har du specifikke ønsker til min
mailadresse?

:-/

Wheeler

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 18:54

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev :

>1. hvad har "medfinansiering" med min "mailadresse" at gøre?

Du brokker dig over nogle får nogle "gratisydelser", medens du selv
trækker på en gratisservice ... ihh hvor det rimer ;)

>2. Har du svært ved engelsk? - eller har du specifikke ønsker til min
>mailadresse?

Jeg er ret indifferent

Fra : RpR

Dato : 15-03-04 18:25

> En ting er, at medvirke til skatteunddragelse(!)

Piv?

> Noget andet er at prale overfor OS, som medfinansiere dit stunt - Det er
sku
> for dumt !

Ja, du kunne vel hitte på at melde manden for sådan en bagatel?

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 20:42

> [...]
>
> En ting er, at medvirke til skatteunddragelse(!)
>
> Noget andet er at prale overfor OS, som medfinansiere dit stunt - Det er

Man kan jo også vælge at køre bilen til Polen og få det lavet for 300 Kr
.....så har danmark da slet ikke noget ud af pengene.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 21:13

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Man kan jo også vælge at køre bilen til Polen og få det lavet for 300 Kr
>....så har danmark da slet ikke noget ud af pengene.

Netop - at skabe sig over nogen får lavet noget "orange" for en
tusindlap, er eddermuggene noget der tyder på at studenterhuen ikke
ligefrem klemmer ;)

Fra : Wheeler

Dato : 15-03-04 22:08

jan@stevns.net
- "There is no replacement for displacement..!" Besøg Dk.Fritid.Bil's
hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
wrote in message

Netop - at skabe sig over nogen får lavet noget "orange" for en tusindlap,
er eddermuggene noget der tyder på at studenterhuen ikke ligefrem klemmer ;)

[Klip]
Efter lige at have fulgt opfordringen(?) om at besøge "din" hjemmeside,
føler jeg nu ikke mit niveau for begavelse lavere end gennemsnittets!

Nu vel studenterhue eller ej, så slutter denne tråd (for mit vedkommende)
med henvisning til Skattekontrollovens § 13. Så kan du jo fortsætte med at
overbevise dig selv og andre om, at det er helt ok med forsæt til at
unddrage det offentlige skat i tusindekroners-størrelsen.

Wheeler

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 22:27

> [...]

>overbevise dig selv og andre om, at det er helt ok med forsæt til at
>unddrage det offentlige skat i tusindekroners-størrelsen.

Fint nok - det kan ikke bringe min urin bare i nærheden af noget der
ligner kogepunktet.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-03-04 23:30

On Mon, 15 Mar 2004 22:07:39 +0100, "Wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:

> [...]
>overbevise dig selv og andre om, at det er helt ok med forsæt til at
>unddrage det offentlige skat i tusindekroners-størrelsen.

Hvem F****N snakker om at der unddrages skat??, ja undskyld at jeg
spørger.
Kunne det tænkes at man med "Orange" ikke også bare kunne hentyde til en
god mekaniker der tager den pris tingene koster+ en realistisk
arbejdsløn, og ikke ganger materialle priserne med 1,55 når at de
ankommer og forlanger 5-700 kr i timen for at hans folk laver bilen.
Flemming Jacobsen

Fra : Jasper Norman

Dato : 16-03-04 00:24

Tror sgu at det er tid for "Wheeler" at smutte hen til vinduet, og tjekke om
nabo putter noget i skraldebøtten som ikke hører hjemme der. Nummeret til
kommunen er sikkert kodet ind på telefonen

Er rimelig sikker på at fyren, med den indstilling til momsen (eller mangel
på samme) ikke ville holde mange minutter nord for Limfjorden

Hermed slut. Uden henvisning til nogen som helst paragraffer!!!!

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 09:14

Hej igen

Wheeler: Jeg får faktisk kvittering med moms og det hele fra pladesmeden,
orange var i den hensende ment som en meget reel pris! Tænk at du kan skabe
dig over sådan noget.... Forresten kan jeg se, at du d. 1.3.04 har
efterspurgt en pdf-kopi af en Haynes-manual - er det ikke at omgå
ophavsretsloven og indirekte vel også manglende momsbetaling )

Det var ment som en positiv oplevelse, at den gamle dyt kan lidt igen til
en fornuftig pris. OK, jeg havde da gerne en 528'er og kørte på aut.
værksteder to gange om året, men så ville der nok ikke meget tilbage til
ferie og fornøjelse...

Diskussionen stopper her - det var ikke ment som et diskussionsoplæg, bare
en lille hverdagshistorie

Martin

---

Fra : TGD

Dato : 16-03-04 14:45

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> En ting er, at medvirke til skatteunddragelse(!)

Hmmm så er det vel ikke nu jeg skal skrive jeg bruger husholdningssprit i
tanken istedet for "autosprit", så sparer jeg brændselafgift.

> Noget andet er at prale overfor OS, som medfinansiere dit stunt - Det er
sku
> for dumt !

Damn jeg skulle have holdt kæft.

Men tillykke til Martin, det kostede mig 2200 kr for 2 nye bagskærme og et
lille 2 kr. hul i zone B - men det var nu hellere ikke orange men DIREKTE
ONDSINDET skatteundragelse. Damn nu gjorde jeg det igen....

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 21-03-04 19:43

"Martin" <webspeed.dk> wrote in

> [...]
>
> Så, nu er jeg glad igen og forhåbentlig kan jeg køre til omsyn om 14
> dage under 1.500 kr. fattigere - og min Kadett kan så køre i 2 år

Jeg håber at du skriver her om det lykkedes at få den gennem omsyn med en
så billig rep. af en zone-B skade.

"Samme form og styrke" betragter nogle synsfolk som om der SKAL bruges
originale pladedele - har jeg hørt.

Mvh. NKJensen