tilslutning af pc til autoradio
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:18

Hej gruppe

Jeg er kommet i tanke om at jeg vil have en bærbar pc koblet til min sony
autoradio således at jeg kan afspille musik fra min pc gennem anlægget

jeg har desværre ikke nogen manual til min radio og er i tvivl om hvordan
jeg tilslutter det

min autoradio er en sony cdx-2500r

er der nogen der kan hjælpe

claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-04 22:24

"claus v" <clausekstra1 snabelaaa esenet punktum dk> skrev :

>er der nogen der kan hjælpe

Du skal nok spørge ovre i dk.teknik.lyd.bilstereo

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:26

tak for henvisningen smutter straks derover kendte ikke gruppen jeg forsøger
om jeg kan slette mit indlæg her

claus

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-03-04 22:00

claus v wrote:

> er der nogen der kan hjælpe

Hvis ikke du kan finde en tilslutning på din bilradio til et
eksternt signal, så check den FM Modulator der er på
<http://www.multicube.no/produktkatalog.asp>.

Det er en dims du skyder ind på den normale antenneledning og
efterfølgende fodrer med et musiksignal. På din radio stiller du
ind på modulatorens frekvens og vupti kan din radio tage
"Lokalradioen Claus"..

Dimsen kan med garanti også købes her i Danmark, den norske side
var bare den første google fandt til mig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-03-04 13:20

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> [...]
> "Lokalradioen Claus"..
>
> Dimsen kan med garanti også købes her i Danmark, den norske side
> var bare den første google fandt til mig..

Nu kan jeg ikke se hele tråden, men jeg så at Brinck elektronik har et
kasettebåndmodul der så tilsluttes et eksternt signal. Hvor godt
forbindelsen mellem tonehovede og båndmodul virker, ved jeg ikke.

vh
Torben

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-03-04 13:24

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Nu kan jeg ikke se hele tråden, men jeg så at Brinck elektronik har et
> kasettebåndmodul der så tilsluttes et eksternt signal. Hvor godt
> forbindelsen mellem tonehovede og båndmodul virker, ved jeg ikke.

Jeg tror nok den slags er at foretrække istedet for radio-hack
løsningen, udover kvaliteten nok er mindst ligeså god som radio, så
slipper du også for at komme i problemer med loven, for du må dælme
ikke sådan bare lige begynde at sende FM ud på samme frekvenser som
alm. radioer kan tage.

Og hvis radioen så hverken har AUX indgang eller båndstation, så brug
de få penge det koster, og køb en alm. radio med de muligheder man har
brug for. De koster ikke alverden, og kan sikkert fås brugt (meget
billigt) hvis der ikke er de store krav til effekt og lign.

Selv min gamle skodradio med lysende display (meget billigt koreaner
plastik skrammel) havde faktisk en AUX indgang.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-03-04 18:00

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> slipper du også for at komme i problemer med loven, for du må dælme
> ikke sådan bare lige begynde at sende FM ud på samme frekvenser som

Næsten korrekt, der er en bagatelgrænse hvis blot senderens
sendestyrke er begrænset nok. Jeg kan ikke huske grænsen, det er
min far der er radiokyndig, ikke mig. Jeg vil tro at signalet på
sådan en dims er så svagt at det reelt ikke er noget problem,
signalet skal jo ikke via "æteren" til din bilradion, den sidder
direkte på antennekablet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-03-04 13:30

"claus v" <clausekstra1 snabelaaa esenet punktum dk> writes:

> [...]
> autoradio således at jeg kan afspille musik fra min pc gennem anlægget
>
> jeg har desværre ikke nogen manual til min radio og er i tvivl om hvordan

Well, der er ofte ikke så mange ind/udgange på sådan en autoradio, så
prøv at flå den ud og kig på bagpanelet efter kabler eller stik der er
markeret AUX, EXT eller lign. Nogengange er der diagram på
over/undersiden af radioen hvor man også kan finde disse info.

Alternativt hvis du kan tage et billede af bagsiden og smide på en
webside så man kan se om der er noget der giver mening.

/Thomas