Om det at blive stoppet af polisen ;)
Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-04 21:18

G'aften rødder og rødinder

.... Se nu har det jo været weekend, og vanen tro, når brormanden og
jeg skal makke med bil, skal vi af udefinerbare årsager ofte til
Næstved ...... noget med at huske at købe spartelmasse og slibepapir,
etc.. men det ved brormanden jo snart alt om..

Anyway - Vi sætter (igen) kursen mod vores foretrukne dimsemekka -
også kaldet Biltema , og da vi køre forbi DK-Tanken i Rønnede, ser vi
at der er en politibil, der svinger ud på landevejen i samme retning
som os - og jo, ganske rigtigt, Claus trækker sgu' de gutter til sig
som køer trækker fluer ;)

Ind til siden og en meget høfligt talende polis, snakker med Claus,
som er _kravlet_ ud af bilen , kravlet fordi manden er godt ødelagt i
kadaveret, efter at have bakset bil en hel nat.

Om det er hans bil ? Joda - om den er iorden ? Jep, den er nysynet.

(Hvilket passer!) - Om den er synet uden anmærkninger ?

Og så skraldgriner Claus - Joehhh, denne gang blev den. Men hvorfor
denne interesse for de anmærkninger ?

Forklaringer kom så : De er lidt vel trætte af at konstatere at alt
for mange, nærmest blæser på at få eventuelle anmærkninger ordnet.
Så hvis ikke de havde været lavet, ville det være oplagt at tilkalde
SB, og så bliver de dælme dyrt.

Så moralen, som vi af og til snakker om - man skal sgu' lave tingene.

Så kiggede manden på Claus' kørekort, og begyndte at tælle på fingre -
Øehh , det kort er da ret nyt ???

Joehh, svarede Claus, det er et Erhvervskort , som du kan se af
stemplerne ;)

Hvad tog det så i tid ? Tjaehh, 3 minutter, og så kørte vi alle
videre. Vi handlede ind, kom hjem, og kiggede dumt på hinanden ???

Spartelmasse ? Check!
Slibepapir ? Check!
Stoplygte til Jan ? Check!

Men - hvad glemte vi - slibeklodserne

jojo - alt ved det gamle ;)

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:16

> [...]
> kadaveret, efter at have bakset bil en hel nat.
>
> Om det er hans bil ? Joda - om den er iorden ? Jep, den er nysynet.

og I bad ham ikke hoppe i havnen?

> Hvad tog det så i tid ? Tjaehh, 3 minutter, og så kørte vi alle
> videre. Vi handlede ind, kom hjem, og kiggede dumt på hinanden ???

> [...]

sidst du skrev om biltema glemte i også en masse skrammel

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-04 22:23

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>og I bad ham ikke hoppe i havnen?

Næehh - han var meget høflig, og det var jo brormanden der kørte

>sidst du skrev om biltema glemte i også en masse skrammel

Netop ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-03-04 22:24

> og I bad ham ikke hoppe i havnen?

Er det historien bag fotoserien:
Du stoppede de 2 rødder og de bad dig om at hoppe i havnen.
Der kan man bare se.

Du gør da hvad der bliver sagt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:48

> Er det historien bag fotoserien:

næh...det var noget med at jan bad en betjent om at hoppe i havnen og at det
kostede ham 500 Kr i bøde........så var det at det ene ord tog det andet

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-04 15:02

> næh...det var noget med at jan bad en betjent om at hoppe i havnen og at
det
> kostede ham 500 Kr i bøde........så var det at det ene ord tog det andet

Vi må hermed konkludere at den bemærkning kostede 1.000,- kr.

Der er vist nogle ting der kræver overvejelse når Jan er i nærheden:
1) Snak ALDRIG i mobil under kørslen (det er også forbudt)
2) Kør aldrig i umiddelbar nærhed af en havn, eller vand.

Der er frit slaw for andre forslag ))))

ad 1) Da der ikke findes skilte der advarer om flyvende mobilos'er,
så må nødvendig agtpågivenhed anbefales.
Dette kaldes også 'opmærksomhed i trafikken'.
ad 2) Se fotoserie på www.dkfritidbil.dk

Nå, nok sludder for nu.

Sjov fotoserie foriøvrigt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 17:55

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Nå, nok sludder for nu.

>Sjov fotoserie foriøvrigt

Hvilken en af dem ? den med løjserne ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-04 19:10

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvilken en af dem ? den med løjserne ?

Jepper.
Vandhunden er da også med.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 21:11

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Vandhunden er da også med.

*den* tåler da osse et gensyn - er du vimmer Tom bliver rød i bærret

(det må sgu' være koldt, det vand ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-04 22:40

> (det må sgu' være koldt, det vand ;)

Been there, got the diploma

Det er s** koldt, det vand der flyder rundt om Grønland.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-03-04 22:15

> Hvad tog det så i tid ? Tjaehh, 3 minutter, og så kørte vi alle
> videre. Vi handlede ind, kom hjem, og kiggede dumt på hinanden ???

> [...]

Så ofte som I roder med de biler, så burde der ligge en samling klodser i
værkstedet.

Men ellers godt at høre at de også checker andre end de sædvanlige Brian'er
(de checker også de usædvanlige Brian'er

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-03-04 07:57

>Så ofte som I roder med de biler, så burde der ligge en samling klodser i
>værkstedet.

Det gør der også (nu) - vi måtte jo en tur til Næstved igen igen

>Men ellers godt at høre at de også checker andre end de sædvanlige Brian'er
>(de checker også de usædvanlige Brian'er

Jeg tror nu mest de kedede sig ganske bravt , men ja, sådan 2 gamle
æsler, kan (og skal) da også af og til lige kigges efter

(Det var nok mest fordi vi ikke havde seler på, de valgt os,
finurligt nok, blev de manglende seler ikke nævnt)

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-03-04 22:39

On Sun, 14 Mar 2004 21:17:33 +0100, jan@stevns.net wrote:

[snip]
>Hvad tog det så i tid ? Tjaehh, 3 minutter, og så kørte vi alle
>videre. Vi handlede ind, kom hjem, og kiggede dumt på hinanden ???

> [...]

ROFL! I er sguda nogle pader!
Du/I har hørt, at det er muligt at forene papir og blyant på en sådan
måde, at der opstår en såkaldt huske-/indkøbsseddel? Den kan være mange
penge værd, sådan en!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 15-03-04 00:02

jan@stevns.net skrev:

> [...]
> at der er en politibil, der svinger ud på landevejen i samme retning
> som os - og jo, ganske rigtigt, Claus trækker sgu' de gutter til sig

Jeg finder det fænomen mærkeligt; der må jo være en grund til, at det altid
er de samme typer, som politiet går efter, eller? Jeg har kørt i 8 år (godt
nok kun haft egen bil i et år), men er aldrig blevet stoppet. Hvis jeg
spørger mine forældre skal de mange år tilbage, før de kan huske, at de er
blevet stoppet pga. en lygte etc. Hvorfor tiltrækker nogle politiet som
fluer på et fluepapir?

Et filosofisk spørgsmål...

Vh

Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 00:20

Hej!

"Morten Højgaard Roth" wrote:

> [...]
> blevet stoppet pga. en lygte etc. Hvorfor tiltrækker nogle politiet som

Tja, jeg er blevet stoppet tre gange i alt på de 26-18 = 8 år jeg har haft
kørekort. Alle tre gange var indenfor 1 km af hinanden i Kgs. Lyngby... To gange
i Escorten og een gang i en VW Transporter.

Om de går efter specielle typer? Aner det ikke :)

PS: Og det var kun rutinestop - fik ingen bøder e.lign :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 15-03-04 00:28

Kim Voss Schrader skrev:

> Om de går efter specielle typer? Aner det ikke :)

Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig, at de "går efter manden", men
snarere "bolden" i form af bilen. Selv synes jeg også, at jeg tiltrækker mig
mere opmærksomhed nu, efter jeg skiftede til sportsbagpotte, men endnu ikke
fra policen.

Vh

Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 00:31

Hej!

"Morten Højgaard Roth" wrote:

> [...]
> mere opmærksomhed nu, efter jeg skiftede til sportsbagpotte, men endnu ikke

Min bil er 100% standard så jeg skal ikke kunne gøre mig klog på det. Meeeen jeg
vil da tro en voldgejlet bil bliver standset oftere end en std. grå sag.

Vi får se når jeg køber 'kaner... Men ok, man kan vel tale sig fra det meste
hvis man tilbyder en prøvetur *lol*

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jonas R.

Dato : 15-03-04 09:08

Kim Voss Schrader wrote:
SNIP
> Vi får se når jeg køber 'kaner... Men ok, man kan vel tale sig fra
> det meste hvis man tilbyder en prøvetur *lol*

En god ven af mig har en Pontiac Trans AM GTA, vi var ude og cruise med
taget af :)

Pludselig fulgte en politi bil efter og vi drejede af den fulgte efter og vi
blev stoppet. Hvorefter han sagde at hvis vi ikke gav den noget gas nu ville
han finde et eller andet han kunne gi os en bøde for.... Meget underligt, vi
gav seføli bare øsen noget gas :)

/JOnas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-03-04 09:17

Jonas R. wrote:
> [...]
> han finde et eller andet han kunne gi os en bøde for.... Meget underligt, vi

Jeg tror det var politihumor, han ville bare høre den brøle, stakkels
dreng.

--
Roberto Saldo

Fra : Jonas R.

Dato : 15-03-04 09:29

Roberto Saldo wrote:
> Jeg tror det var politihumor, han ville bare høre den brøle, stakkels
> dreng.

Jep det var vi næsten også klar over, men han havde ikke behøves nævne det
med bøden ... Vi havde med glæde gjort det :) Uden tvang hehe

/Jonas

Fra : Reino Andersen

Dato : 15-03-04 04:08

Morten Højgaard Roth skrev:

> Jeg finder det fænomen mærkeligt;

Hvorfor?

> der må jo være en grund til, at det altid
> er de samme typer, som politiet går efter, eller?

Hvornår tror du chancen er størst for at få fat i en person, der evt. kunne
være spændende set med politi-øjne:

Brian på 25 år med omvendt kasket i sin BMW med tonede ruder eller

Frøken Hansen på 55 år med briller i sin Toyota Carina E?

Emnet er i øvrigt baggrund for en ph.d.-afhandling af Lars Holmberg -
afhandlingen er i en revideret og forkortet version udgivet i bogform med
titlen "Inden for lovens rammer".

--
Reino