MS Windows
briani 27239
ToUCam på Armada virker ikke
Fra : Ulrik Smed

Dato : 15-03-04 22:01

Hey, ny i gruppen her.

Ved ikke helt om jeg skal poste her eller i hardware om det her,
men nu prøver jeg lige her.

Jeg har fået stykket mig en Compaq Armada 1750 sammen af to
defekte, og har forsøgt at få et Philips ToUCam USB kamera til at
køre på den. Har hentet driver hos Philips, installerede korrekt,
men ved afslutningen kommer der et vindue der skal vise billedet
fra kameraet, og det viser bare sort. Det gør det også andre
steder, i Messenger og Imaging f.eks. Men sjovt nok virker det i
Netmeeting! Hvis jeg vil ændre i properties, uanset fra hvilket
program, for jeg en ulovlig handling, og programmet quit'er. Jeg
har fundet frem til at det er programmet VProperty som er en del
at Philips softwaren til kameraet, der går ned. Den kan startes
fra start/programmer og kommer i procceslinien til højre, men når
man klikker på den går den bare ned med ulovlig handling. Jeg
kører Win98 SE. Kameraet og den samme software virker fint på
mindst to andre maskiner. Kameraet er et ToUCam XS, model
PCVC720K/20.

Nogen der har et bud?

Prøvede at af-installere Visual Basic 6.0, men det hjalp ikke.
Har også prøvet alle tre versioner af Philips softwaren.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Fra : Pico

Dato : 15-03-04 23:55

Ulrik Smed wrote:
> Hey, ny i gruppen her.
>
> Ved ikke helt om jeg skal poste her eller i hardware om det her,
> men nu prøver jeg lige her.

Det ved jeg heller ikke, men det er da ikke hardware spørgsmål og dog

Jeg går ud fra din Armada 1750 er en 333 MHz Pentium 2 og hvis du kun har
64 MB ram i den (vistnok standar fra fabrikken) er der ikke meget at give af
til levende billeder og jeg kan forstå på dit indlæg at det er når du skal have
det til at køre det går ned. Det er det eneste jeg kan tænke mig til, men det kan
også være jeg har misforstået dit indlæg.
Pico

Fra : Ulrik Smed

Dato : 16-03-04 01:28

Pico wrote:

> [...]
kan
> tænke mig til, men det kan også være jeg har misforstået dit

Der er ganske rigtigt 64 MB i den. Det er dog en 400MHz P2'er,
men det har nok ikke den store betydning. Den går ikke ned når
den skal vise billede, den viser bare et sort billede, undtagen i
Netmeeting, der virker det af en eller anden årsag perfekt. Det
er når jeg vil ændre instillinger den går ned. Jeg vil f.eks.
gerne ha' den stillet om til 50Hz, den står til 60Hz som default,
og det giver noget flimmer. En af de andre maskiner som det
virker på har forresten kun 32 MB ram (AMD 400MHz, også win98SE).

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Fra : Pico

Dato : 16-03-04 23:13

Ulrik Smed wrote:
> [...]
KLIP

> [...]
> og det giver noget flimmer. En af de andre maskiner som det
> virker på har forresten kun 32 MB ram (AMD 400MHz, også win98SE).

Så har jeg ingen forslag.
Pico