MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
CPU-forbrug i XP Pro
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-03-04 14:56

Hejsa,

kan man på nogen måde i XP se hvor meget de enkelte
processor/programmer bruger af CPUen?
Jeg har lidt problemer med, at mit CPU-forbrug er på
100% hele tiden.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : FILIP RAVN

Dato : 15-03-04 15:17

> kan man på nogen måde i XP se hvor meget de enkelte
> processor/programmer bruger af CPUen?
> Jeg har lidt problemer med, at mit CPU-forbrug er på
> 100% hele tiden.

Hvis du trykker Ctrl+Alt+Del får du vist Windows jobliste. Her kan du se
hvilke programmer der kører, og hvis du går over på det fane blad der hedder
Processer kan du se alle de programmer der kører og tager plads i rammene og
hvor meget de sluger af din cpu hastighed. Her skal der (hvis der ikke
kører andre programmer der arbejder kraftigt i baggrunden)- være 97-99% af
cpuén tildelt til "Aktiv Systemprocess". Du kan sortere listen med
programmer ved at trykke på kollonnen CPU, så bliver alle programmerne
listet op efter hvor mange % de bruger af CPU kraften. Du kan evt prøve at
afslutte et program, hvis det ser mistænkeligt ud, og hvis det tager alle
resourserne i længere tid, men det kan godt få maskinen til at gå kold.

Du kan også gå ind og se alle programmer med tilhørende filer ved at gå ind
i Kontrolpanel/Computeradministration og her vælge "tjenester og programmer"
Under Tjenester kan du se hvilke programmer der kører og evt slå dem fra.
Men pas på. Det er på eget ansvar at pille ved alt for meget. Men der sker
intet ved bare at se hvilke ting der kører.

Filip

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-03-04 15:21

In article <4055b5cc$0$5947$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
nospam@mikael-noerrelund.dk says...

> kan man på nogen måde i XP se hvor meget de enkelte
> processor/programmer bruger af CPUen?

I taskmanageren. Tryk Ctrl-Shift-Esc på samme tid, så dukker den frem.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-03-04 16:25

Jesper G. Poulsen wrote:
> I taskmanageren. Tryk Ctrl-Shift-Esc på samme tid,
> så dukker den frem.

Hmm, øjnene bliver man først blind på... Tak til Jer begge.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.