MS Windows
briani 27239
Logitech-drivere igen-igen
Fra : Peter Loumann

Dato : 15-03-04 12:13

På min Win Xp har jeg Logitech tastatur (Internet Navigator, ikke
trådløst). Jeg kører med itouch 1.83, fordi der var fejl i 2.13 og
2.15, svjh. var det Media-knappen der fik den til at crashe. Men ved
geninstallation på ny computer tjekkede jeg lige på deres hjemmeside.

http://logitech.dk/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1796,contentid=5293

siger version 2.20, men download-linket giver 'Page not found'. Det
ka' da'tte pas'! Hvad duer nu og hvordan får man fat i det?

Nu vi har proppen af: deres udmærklede mus Mx 700 kører medmouseware
9.73 - samme spørgsmål.

Hvorfor kan Logitech ikke finde ud af det der med drivere?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : K E Nielsen

Dato : 15-03-04 12:30
Fra : Peter Loumann

Dato : 15-03-04 21:29

"K E Nielsen" <karle@no.spam.gyxi.dk> skrev:

>Hvis du går via www.logitech.com virker det!
>http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1796,contentid=5293

Tak! Skørt!

Ved nogen om de(n) tossede fejl der var i it21xdan.exe er rettet i
it220dan.exe? og om fordele og ulemper ved mw9791dan.exe frem for
9.73?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-03-04 22:34

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
>
> Ved nogen om de(n) tossede fejl der var i it21xdan.exe er rettet i
> it220dan.exe? og om fordele og ulemper ved mw9791dan.exe frem for

Jeg kører med 2.21.270 og har ikke haft problemer længe... Dog fandt jeg da
lige en fejl, at multimedieknapperne ikke virker efter standby før man er
logget ind.

Mouseware har jeg dog ikke kørt med i langt tid, da XP styrer det meget
bedre. ( har også mx700) men cordless desktop pro tastatur

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-04 22:34

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> "K E Nielsen" <karle@no.spam.gyxi.dk> skrev:
og om fordele og ulemper ved mw9791dan.exe frem for
> 9.73?
>
> --
Jeg bruger 9.79 til min mx700, og det fungerer helt og aldeles problemløst.

Kurt

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-03-04 22:53

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev:

>"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> og om fordele og ulemper ved mw9791dan.exe frem for 9.73?

>Jeg bruger 9.79 til min mx700, og det fungerer helt og aldeles problemløst.

Jeg har hørt (løse?) rygter om at den ikke kan scrolle i et vindue der
ikke er aktivt. Passer det? Den funktionalitet vil jeg helst ikke
miste.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-03-04 23:34

> Jeg har hørt (løse?) rygter om at den ikke kan scrolle i et vindue der
> ikke er aktivt. Passer det? Den funktionalitet vil jeg helst ikke
> miste.

Nej, det passer ikke, hvis vi snakker om det samme.
Jeg åbnede stifinder og lagde outlook expres ovenpå, men så jeg kunne se
Stifinder bagved.
I OE er der 3 vinduer hos mig, og jeg skal bare køre musen ind i det vindue,
som jeg vil scrolle i, og det virker.
I Stifinder er der 2 vinduer/halvdele. Der skal man lige klikke i den
halvdel, som man vil scrolle i, inden det virker.
Her taler jeg så om hjulet.
Men der er jo ekstra taster på mx700, og lige foran og bagved hjulet sidder
der også scroll taster. Når man bruger disse taster, virker scroll alle
steder og i begge halvdele, uden at man skal klikke først. Jeg lagde så OE
ovenpå stifinder, så oe var aktiv og kørte musen ud over stifinder og
scrollede med tasterne, hvilket foregik problemløst og vel at mærke uden at
stifinder af den grund blev det aktive vindue.
Jeg håber det gav dig svar på dit spørgsmål.
Det er uden tvivl den bedste mus jeg nogen sinde har haft, og jeg har haft
en del.
Man kan absolut godt mærke, at den har en meget høj opløsning. Den reagerer
lynhurtigt og meget præcist.

Kurt

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-03-04 00:41

>problemløst.

>Nej, det passer ikke, hvis vi snakker om det samme.

Det lyder det som om.

> [...]
>Stifinder bagved.
>I OE er der 3 vinduer hos mig, og jeg skal bare køre musen ind i det vindue,

Aha! Det er netop sådan jeg vi ha' det.

>I Stifinder er der 2 vinduer/halvdele. Der skal man lige klikke i den
>halvdel, som man vil scrolle i, inden det virker.

Og sådan jeg ikke vil ha' det.

>Her taler jeg så om hjulet.

Også jeg.

>Men der er jo ekstra taster på mx700, og lige foran og bagved hjulet sidder
>der også scroll taster. Når man bruger disse taster, virker scroll alle
>steder og i begge halvdele, uden at man skal klikke først.

Jo, men det er en ringe trøst. Jeg finder de taster ovewflødige og
forvirrende og bruger dem aldrig.

>Jeg håber det gav dig svar på dit spørgsmål.

Ja, tak. Men et noget uklart svar, tilsyneladende fordi funktionen
*er* uklar. Jeg beholder nok min 8.73 som fungerer udmærket.

> [...]
>en del.
>Man kan absolut godt mærke, at den har en meget høj opløsning. Den reagerer

Ja, den er glimrende. Det får mig til at spørge om jeg burde have
stillet mit opindelige spørgsmål i en hardwaregruppe. Jeg var i tvivl.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-04 00:20

Peter Loumann skrev:

> Jeg har hørt (løse?) rygter om at den ikke kan scrolle i et
> vindue der ikke er aktivt. Passer det?

Ja det passer, men som Kurt skriver, så virker Cruise Up og
Cruise down-knapperne i det vindue markøren befinder sig over.
Vinduet behøver altså ikke at være aktivt med Cruise Up og
Cruise down, men det gør det hvis du vil bruge rullehjulet.
Mouseware 9.73 skulle gerne kunne scrolle med rullehjulet i
det vindue markøren befinder sig over, men i MouseWare 9.75
fjernede Logitech funktionen.

Jeg ved dog ikke om de har tilføjet funktionen igen i en
nyere udgave af MouseWare, da jeg ikke bruger Mouseware
længere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-03-04 00:44

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>i MouseWare 9.75 fjernede Logitech funktionen.

>Jeg ved dog ikke om de har tilføjet funktionen igen i en
>nyere udgave af MouseWare,

Logitechs veje er uransagelige, især hvad software anbelanger.
Funktionen er guld.

>da jeg ikke bruger Mouseware længere.

Har du skiftet mus, eller bruger du bare en anden driver?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-04 01:43

Peter Loumann skrev:

> Logitechs veje er uransagelige, især hvad software anbelanger.

Så skulle du prøve at køre med deres nye Setpoint-drivere til
BlueTooth. Jeg har snart ikke noget hår tilbage på hovedet i
ren frustration over det skrammel og Logitech-support er totalt
umulige at kommunikere med. Den nyeste Setpoint 1.05 har jeg
måttet opgive og er nu gået et skridt tilbage til 1.04 som da
trods alt kører bare nogenlunde, men _langt_ fra optimalt.

> Funktionen er guld.

Det er den, men jeg har den heller ikke nu, for Logitech siger,
at funktionen ikke er MS Office-kompatibel, hvilket er årsagen
til at den er fjernet. Jeg har dog efterhånden vænnet mit til
at bruge Cruise Up og Cruise Down i stedet. Nogle gange bliver
vinduet bare ved med at scrolle selvom jeg har sluppet tasten.

> Har du skiftet mus, eller bruger du bare en anden driver?

Jeg har både skiftet mus og driver. Min nuværende mus er en
MX900, men må indrømme at jeg savner min MX700.

--
Hilsen
Madsen