MS Windows
briani 27239
Computer vil ikke slukke.
Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 15-03-04 10:57

Hej.
Forhåbentlig har jeg ramt den rette nyhedsgruppe.
Mit problem er, at jeg ikke kan få min computer til at slukke automatisk.
Mit styresystem er Windows 98.
Når jeg via "Start" vælger "Luk computeren" lukker den ned og slutbilledet
med "Windows lukkes" kommer på skærmen. Nu mangler så bare det sidste.
Strømmen afbrydes ikke.
Nogle gange genstarter maskinen efter 70-80 sekunder, andre gange sker der
intet. Jeg må hver gang afbryder ved at holde startknappen inde i rimelig
lang tid (mere end de foreskrevne 5 sek.).
Problemer er eksisterende selv efter harddisken er formateret og alle
programmer geninstalleret .
Hvad gør jeg?
Er det mon et fysisk problem, eller er der "bare" tale om en
indstillingsfejl?
Hilsen
Svend Haakon

Fra : Hans

Dato : 15-03-04 21:39

"Sv. Haakon Jensen" <sv-haa@mail.(fjern)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmer geninstalleret .
> Hvad gør jeg?
> Er det mon et fysisk problem, eller er der "bare" tale om en

Du skal hente opdateringen nederst på denne side:

http://www.computerhope.com/download/win98.htm

/ Hans

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 17-03-04 08:43

"Hans" skrev i en meddelelse
til
"Sv. Haakon Jensen"

> Du skal hente opdateringen nederst på denne side:
> http://www.computerhope.com/download/win98.htm

Jeg takker mange gange for hjælpen, men desværre.....
Første gang efter jeg havde installeret ovennævnte opdatering, virkede det.
Maskinen lukkede, så glad var jeg. Men ak, hvor længe var Adam i Paradis
Allerede næste gang jeg kommanderede "Luk computeren", lod maskinen
hånt om alt, hvad den havde lært.
Resultat: Jeg er lige vidt.
Kan du Hans, eller andre måske hjælpe?
Hilsen