MS Windows
briani 27239
Fejlkode OD : 0028 : 00000003
Fra : jan

Dato : 15-03-04 10:26

Hej

Jeg har Win ME. Med jævne mellemrum kommer der en blå skærm med fejlkode OD
: 0028 : 00000003
og computeren låser så jeg er nødt til at tage strømmen og starte op påny.
Det virker helt til tilfældigt hvornår fejlmeddelelsen kommer, ikke i
bestemte programmer og nogen gange helt fra start.
Jeg har kørt et opdateret virusprogram og flere test programmmer.
Kan nogen hjælpe mig med dette problem?

Hilsen Jan

Fra : Per Jensen

Dato : 15-03-04 10:45

Hejsa

Du kan altid søge på fejlkoder på google....der er som regel nogen der har
prøvet det samme.

Der er et par links til sider der dukkede op da jeg søgte på din fejlkode.
http://www.computing.net/windowsme/wwwboard/forum/41274.html
http://forums.belution.com/en/oracle/000/004/21s.shtml
http://www.nocrash.com/ncbbs/msgs/2636.shtml

Good luck

PJ

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-03-04 10:58

"jan" <jan@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har Win ME. Med jævne mellemrum kommer der en blå skærm med fejlkode
OD
> : 0028 : 00000003

Får du mere end den fejlkode?
Evt. en fejlbeskrivelse, der plejer lige at dukke en kort bemærkning op
sammen med en fejlkode.

Mvh
Benjamin

Fra : jan

Dato : 15-03-04 12:31

Hej Benjamin
Der står at det er en fejl i Windows og at jeg kan fortsætte ved at taste
"enter" eller trykke "Ctrl, Alt, delete", men maskinen låser jo.

Hilsen Jan

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-03-04 14:23

> Hej Benjamin
> Der står at det er en fejl i Windows og at jeg kan fortsætte ved at taste
> "enter" eller trykke "Ctrl, Alt, delete", men maskinen låser jo.

Hmm, tja det var jo ikke meget info fra Windows..

Jeg plejer at give det råd, at opdatere alle drivere.

-Grafikkort
-Lydkort
-Bundkort (Intel, Via eller SiS)
-Alt eksternt
-DirectX

Prøv også køre en vedligeholdelse af registrerings-databasen med EasyCleaner
som du finder her:
http://www.toniarts.com/

Tjek også om alle stik i computeren sidder rigtigt og fast, fejl kan opstå
hvis f.eks. et IDE-kabel sidder bare lidt løst og mister forbindelsen i ny
og næ.
Evt. en god omgang indvendig rengøring kan hjælpe på det, der kan f.eks.
sidde så meget støv på køleren at den ikke køler optimalt og dermed bliver
for varm, hvilket kan resultere i fejlmeldinger.

Der er ikke meget andet for end at gå systematisk til værks, det tager nok
en del tid, men tro mig det kan være det værd.

Mvh
Benjamin

Fra : jan

Dato : 15-03-04 14:26