Overnet igennem router?
Fra : Iversen_DK

Dato : 15-03-04 17:52

Hej alle sammen...

Jeg har en adsl forbindelse som bliver splittet op i en router (Topcom
wbr 611). Dette har medført at når jeg går ind i Overnet kommer den
med en besked om at den har fundet en firewall... Og når jeg prøver at
downloade lykkedes det mig kun meget få gange.. og når det lykkedes
køre den kun på højest 5 kb/sek...
Jeg har åbnet de 2 porte Overnet bruger i routerens firewall...

Når jeg køre forbindelsen uden om routeren er der ikke noget problem!
Så køre jeg 50 kb/sek... Så jeg kan da se at det er routeren som laver
problemmet for mig...

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre... så i må meget gerne hjælpe mig!

Venlig hilsen
Martin Iversen

Fra : Mithril

Dato : 15-03-04 20:20

"Iversen_DK" <martin.iversen@tiscali.dk> wrote in message

> Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre... så i må meget gerne hjælpe mig!

Betal for din software i stedet for at downloade ulovlige kopiere igennem
fildelingsprogrammer.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-03-04 21:06

Mithril skrev i sit indlæg på usenet:

> Betal for din software i stedet for at downloade ulovlige kopiere
> igennem fildelingsprogrammer.

Der findes faktisk også lovlige programmer (f.x. shareware og lign) på
Overnet, Emule og lign. steder, så der er ikke noget ulovligt i
fildelingsprogrammer - kun i nogle af de formål, som de KAN bruges til også.

Hvis man skal se det på den måde, så må spørgsmål omkring FTP og lign også
være ulovlige, da de KAN bruges til at overføre ulovlige programmer.

Og computere kan bruges til at afvikle ulovlige programmer, så spørgsmål
omkring computere dur heller ikke.

Men jeg er enig i at man ikke bør hente piratkopier fra Overnet og lign,
steder - eller hente den pr FTP eller køre dem på sin computer.

Men derfor kan emner som Overnet, FTP og computere vel godt diskuteres i de
relevante grupper, da de jo også kan bruges til lovlige ting.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk