Hvad skal jeg bruge - hub, switch, router?~
Fra : Rune Mastrup Laurids~

Dato : 15-03-04 17:18

Hej

Min kæreste og jeg har en ADSL forbindelse (tiscali), men skal for fremtiden
bruge hver vores PC. Vil naturligvis gerne have begge pc'ere på nettet. Og
evt. gerne samtidigt om muligt.
Men hvad skal man bruge? En switch, hub, router.Og kan den kobles på uden at
ændre abonnementsformen. Fatter ikke rigtigt hvad de forskellige ting er,
men det er der nok nogen på gruppen som gør.

på forhånd tak
Rune
--
____________________
Rune Mastrup Lauridsen

Fra : KB

Dato : 15-03-04 17:22

"Rune Mastrup Lauridsen" <polyfemosFJERN@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> ændre abonnementsformen. Fatter ikke rigtigt hvad de forskellige ting er,
> men det er der nok nogen på gruppen som gør.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en lille 4 port HUB. Jeg går ud fra at du
allerede nu har en router installeret.

Opsætningen skal være som følgende

ISP -----> ROUTER -----> HUB -------> De 2 computere

mvh,
Kristian

Fra : Gunnar

Dato : 15-03-04 17:37

"Rune Mastrup Lauridsen" <polyfemosFJERN@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændre abonnementsformen. Fatter ikke rigtigt hvad de forskellige ting er,
> men det er der nok nogen på gruppen som gør.
En router, og der kan du få forbindelse til begge.
Gunnar

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-03-04 18:11

Rune Mastrup Lauridsen skrev i sit indlæg på usenet:
> [...]
> uden at ændre abonnementsformen. Fatter ikke rigtigt hvad de
> forskellige ting er, men det er der nok nogen på gruppen som gør.

Du skriver at du har Tiscali ?

Så har du formentlig en router i forvejen ?

Hvis der ikke er indbygget switch i routeren, så skal du bare købe en billig
switch eller evt en hub - til dette formål gør det ingen forskel - men der
er heller ikke større prisforskel, så køb en switch........

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Anders Hansen

Dato : 16-03-04 14:52

I skal være opmærksomme på om i har et USB-modem. Så kan man nemlig ikke
umiddelbart bare sætte en router på.

Ring til tiscali og hør hvis I er i tvivl.

Anders Hansen