netværk xp og 98
Fra : allan

Dato : 15-03-04 12:58

jeg har en bærbar der kører på windows 98, som skal dele internet sammen med
min stationære der køre xp.
jeg kan ikke få det til at virke, skal jeg købe en router?
Forresten er jeg koblet på stofanet.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 15-03-04 22:58

Hvis du har direkte forbindelse mellem de to computere så
1). Det kabel du bruger skal være krydset!
2). Start med din winXP- maskine
3). -start-programmer-tilbehør-kommunikation-Gaiden netværksinstallation
Følg de anvisninger som programmet giver. Når programmet til sidst spørger
om du vil lave en diskette, siger du ja til det. Med denne diskette i hånden
går du hend til din Win98 og kører den fil der er på disketten. Følg
anvisningerne som før så skulle du have forbindelse.
Brug samme metode hvis du har en router men husk at dine kabler her skal
være "Lige"
mvh
Kurt