Os 7.5 og Os X.3 på net
Fra : Henrik Jensen

Dato : 15-03-04 08:03

Hej

Jeg forsøger at lave en delemappe, så jeg kan føre dokumenter (bare små
tekstfiler) mellem min Powerbook 5300 med system 7.5 og en G4 med X.3.
De står fysisk ved siden af hinanden og er begge forbundet via RJ 45 til
router.
I går kunne jeg se min G4 på powerbooken i Appletalk, men den sagde: "
The file server uses an incompatible version of the AFP protocol. You
cannot connect to it."

Er det noget med Apples "nye" HFS+ format til harddiske? Eller med andre
ord, et dødfødt projekt, med mindre jeg reformaterer HD på powerbooken?

Der er jo den lille krølle på sagen, at jeg tror jeg kunne komme på
internettet med powerbooken, men jeg kan ikke få proppet nogen browser
ind i den, eftersom jeg ikke kan surfe.. Den rummer i øjeblikket Claris
Works 4.0.

Jeg er lidt æv over det, jeg troede det var pissenemt at forbinde to
macs i net.

--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-04 08:56

Henrik Jensen <spam@nej.dk> wrote:

> [...]
> Works 4.0.
>
> Jeg er lidt æv over det, jeg troede det var pissenemt at forbinde to

prøv fra PB´en: Vælger>AppleShare>IP-adresse>password>pling.....(håber
jeg
M.
(Har 7.5 ikke en browser? Cyberdog?)

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 12:53

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> prøv fra PB´en: Vælger>AppleShare>IP-adresse>password>pling.....(håber
> jeg

det kan system 7.5x umidelbart ikke...

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-04 13:59

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> det kan system 7.5x umidelbart ikke...

Hm - husker jeg galt? Er der ikke AppleShare helt tilbage til 7?
M.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 15-03-04 14:42

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hm - husker jeg galt? Er der ikke AppleShare helt tilbage til 7?
> M.

Der ser desværre sådan ud. Den gir ikke mulighed for nogen indtastning
af IP adr. , men viser blot den text jeg omtalte i mit oprindelige
indlæg.

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 23:17

On 2004-03-15 14:41:52 +0100, spam@nej.dk (Henrik Jensen) said:

> [...]

Kun over æblesnask, ikke over IP det kom først med appleshare klineten
fra OS8.x

> Der ser desværre sådan ud. Den gir ikke mulighed for nogen indtastning
> af IP adr. , men viser blot den text jeg omtalte i mit oprindelige
> indlæg.

Du skal under alle omstændigheder have fat i en nyere appleshare klient
end den der følger med 7.5. Find den nyeste der kan køre på dit OS og
installer den.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-03-04 00:16

Hej Morten L.

Din hukommelse fejler intet! Der er AppleShare i System 7.1.0 og
mulighed for at bruge AppleShareIP i opd. 7.1.3 til og med ASIP 2.0. -
Jeg har en ASIP 1.0 på min PB 165. ASIP var også med i System 7.1.2Pro
PPC som standard.

På System 7.5.2 CD'en til de gamle PCI PowerMac er der endda
opdateringer med til ASIP 3.x, så du har ganske ret.

Men for at det skal virke, skal man have TCP/IP og ikke bare MacIP eller
MacIPX.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 10:11

On 2004-03-15 08:02:55 +0100, spam@nej.dk (Henrik Jensen) said:

> Er det noget med Apples "nye" HFS+ format til harddiske? Eller med andre
> ord, et dødfødt projekt, med mindre jeg reformaterer HD på powerbooken?

Mej det har intet med HFS+ at gøre, du skal have lagt en nyere
AppleShare Client ind. Havd den nyeste derkan køre på System 7.5 er må
du selv hitte frem til:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=16145>