DataOutputStream.write og writeByte
Fra : Henry Vest

Dato : 26-04-01 19:47

I klassen DataOutputStream findes metoderne
void write(int x)
void writeByte(int x)

Nogen der kan forklare forskellen mellem dem? Så vidt jeg kan se, tager
de begge en int som argument og skriver en byte ud.

Henry

Fra : Niels Bech Nielsen

Dato : 30-04-01 13:43

Den 4/26/01, 8:46:38 PM, skrev Henry Vest <henry_vest@get2net.dk> til emnet
> [...]

> Nogen der kan forklare forskellen mellem dem? Så vidt jeg kan se, tager
> de begge en int som argument og skriver en byte ud.

Alle DataOutputStreams metoder mapper over til OutputStreams write
metode,
Da DataOutputStream skal kunne skrive alle simple data typer, er der også
en metode til Bytes.. writeByte(int) mapper direkte til write(int).

WriteByte skal være i DataOutputStream klassen for at overholde
DataOutput interfacet.

/Niels