top 10
Fra : Lene

Dato : 15-03-04 13:39

Hvordan kan man få søgemaskinerne til at ligge min hjemmeside som
en i top 10 eller bare højt på listen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-03-04 13:47

"Lene" <lenerahbek@yahoo.dk> escribió en el mensaje
> Hvordan kan man få søgemaskinerne til at ligge min hjemmeside som
> en i top 10 eller bare højt på listen?

Ved at lave en god hjemmeside med et interresant indhold som folk gider at
læse og linke til.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lene

Dato : 15-03-04 14:01

jeg mener eks. jeg skal lave en website for en tømmer, og kunne godt tænke
mig at den ikke ligger som nr. 200 på søgemaskinerne, for så er der aldrig
nogen der ser den og så er det sku lidt ligemeget med en hjemmeside, jeg ved
man kan skrive noget i koderne for at den kommer højer op, men jeg ved ikke
hvad...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-03-04 14:08

> [...]
ved
> man kan skrive noget i koderne for at den kommer højer op, men jeg ved

Pointen er at det der gør en søgemaskine god (Som f.eks google) er at man
ikke kan manipulere den til at give din side højere prioritet end en anden
side der måske passer bedre på det søgte.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Britt Malka

Dato : 15-03-04 15:02

On Mon, 15 Mar 2004 14:08:00 +0100, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Pointen er at det der gør en søgemaskine god (Som f.eks google) er at man
>ikke kan manipulere den til at give din side højere prioritet end en anden
>side der måske passer bedre på det søgte.

Nej, men man kan i hvert fald sikre sig en bedre placering ved at
stave nøgleordene korrekt.

Hvis folk fx søger efter en "tømrer", vil de næppe falde på ovennævnte
side.

Når det så er sagt, bør man vist også lave nogle stavefejl med vilje,
sådan så de mest almindelige stavemåder og -fejl også findes, så selv
om folk søger efter en "tømmer", så vil de finde tømrerens hjemmeside.

En søgning på Google afslørede 33.200 sider, hvori ordet "tømrer"
indgik, mens "tømmer" indgår i 44.900 sider, heraf en del, der handler
om træ (tømmer) eller folk, der "tømmer" noget for vand, fx.
--
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Fra : Lene

Dato : 15-03-04 15:36

Mange tak for hjælpen ;)

Fra : Per Rasmussen

Dato : 15-03-04 14:01

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ved at lave en god hjemmeside med et interresant indhold som folk gider at
> læse og linke til.
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Derudover så skal siden vel besøges med klik fra søgemaskinens lister, det er
vel sådan de finder deres toplister.

PerR

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-03-04 20:48

Per Rasmussen escribió / skrev

> lister, det er vel s†dan de finder deres toplister.

Nej, det har sjældent indflydelse på de større søgemaskiner.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Andreas Møller

Dato : 15-03-04 15:30

Hej. Nu kan jeg se at de andre ikke rigtigt svarer på dit spørgsmål,
så jeg vil da gerne prøve.

Hvis du læser under artikler på www.html.dk, kan du finde et område
som hedder søgemaskiner. Deri står beskrevet hvordan du skriver
meta-tags, hvilket er tags du bruger til at informere søgemaskinerne
om hvad din side indeholder.

mvh
Andreas

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 15-03-04 17:02

Andreas Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej. Nu kan jeg se at de andre ikke rigtigt svarer på dit spørgsmål,
> så jeg vil da gerne prøve.

Du mener ikke at Lars Hoffmann svarer på spørgsmålet?

> [...]
> som hedder søgemaskiner. Deri står beskrevet hvordan du skriver
> meta-tags, hvilket er tags du bruger til at informere søgemaskinerne

Det er nu ikke korrekt. Her er kun to artikler der beskriver hvordan
man kan bede søgerobotter indeksere eller undlade at indeksere dele af
ens website. Det eneste meta-element der beskrives i denne sammenhæng
er robots.

Det er meget få robotter, om nogen, der stadig idag bruger keywords til
at rate en sides værdi i forhold til en søgning, da keywords er blevet
misbrugt på det groveste. Man bliver så skuffet når man søger efter
Kylie Minogues lingeriserie og havner på et website om pladetektonik,
blot fordi producenten af sidstnævnte har kunnet bruge misvisende
keywords

Med dette sagt skal det nævnes, at Metamaten på www.metamaten.dk
gennemgår de forskellige former for meta-data. Siden kunne dog godt
trænge til en revision.

Venlig hilsen Joachim

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 15-03-04 20:33

Andreas Møller skrev i en meddelelse:
> [snip] Deri står beskrevet hvordan du skriver
> meta-tags, hvilket er tags du bruger til at informere søgemaskinerne
> om hvad din side indeholder.

Nu er det bare sådan, at mange søgemaskiner (f.eks. google og altavista) har
valgt at ignorere meat-tags da de bliver misbrugt. Det er kun mennesker der
læser dem efterhånden. Lige undtagen hvis der står noget om tegnsættet ell.
lign.

Mvh.
Malthe Sunesen