amd xp i 266fsb bundkort
Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 16-03-04 00:28

Jeg overvejer at sætte en ny cpu i mit 266 fsb bundkort, i
forvejen sidder der en XP1600. Nu har jeg ikke fulgt så meget med
ht. udviklingen, men der er tilsyneladende både en "normal" XP og
en Throughbreed. Hvad er forskellen på de to cpu'er? Og kan jeg
forvente at kunne bruge Throughbreeden?

Iflg Giabytes hjemmeside (modellen er GA-7DXR+) kan mobo
acceptere en AthlonXP2600+ (0.13u), og det understøtter
1.5...1.85V.

/Kasper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-03-04 00:42

On 2004-03-15, Kasper Daniel Hansen <kdh@remove.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> ht. udviklingen, men der er tilsyneladende både en "normal" XP og
> en Throughbreed. Hvad er forskellen på de to cpu'er? Og kan jeg

Alm XP er lavet ved 0.18u, Throughbreed ved 0.13u (kræver så mindre spænding
og afgiver mere varme og skulle dermed være mere stabil).

> Iflg Giabytes hjemmeside (modellen er GA-7DXR+) kan mobo
> acceptere en AthlonXP2600+ (0.13u), og det understøtter
> 1.5...1.85V.

Så det lader til at du godt kan.

Mvh Thomas, 2720

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-03-04 08:31

On 2004-03-15, Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> wrote:

> Alm XP er lavet ved 0.18u, Throughbreed ved 0.13u (kræver så mindre spænding
> og afgiver mere varme og skulle dermed være mere stabil).

Der skulle selvf. stå "mindre varme"

Thomas

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 16-03-04 23:40

Thomas S. Iversen wrote:
med
>>> ht. udviklingen, men der er tilsyneladende både en "normal"
XP og

> Der skulle selvf. stå "mindre varme"

Tak for hjælpen.

/Kasper

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-03-04 16:09

Kasper Daniel Hansen wrote:

> [...]
> ht. udviklingen, men der er tilsyneladende både en "normal" XP og
> en Throughbreed. Hvad er forskellen på de to cpu'er? Og kan jeg

Det skulle der ikke være nogle problemer med - og dog... der er det
lille aber dabei, at Thoroughbred findes med forskellige fsb hastigheder.

> Iflg Giabytes hjemmeside (modellen er GA-7DXR+) kan mobo
> acceptere en AthlonXP2600+ (0.13u), og det understøtter
> 1.5...1.85V.

Her opstår balladen, så vidt jeg ved, kører XP2600+ med 333 (2x166)MHz
fsb, og hvis dit MB og RAM kun understøtter 266 (2x133)MHz så får (i
bedste fald) ikke fuldt udbytte af en XP2600+. XP2400+ kører dog med 266
FSB så den burde der ikke være nogle problemer med.

Mvh
Thomas