Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ladetid for batteripakke
Fra : Martin Franch

Dato : 26-04-01 18:52

Hej - er der nogen der har bud på ladetiden for en batteripakke med 12
Nikkel metalhydrid 1500 mA AA batterier. Laderen har et output på 95 mA.
Mvh Martin Franch

Fra : Fototal.dk

Dato : 26-04-01 22:00

> Hej - er der nogen der har bud på ladetiden for en batteripakke med 12
> Nikkel metalhydrid 1500 mA AA batterier. Laderen har et output på 95 mA.
> Mvh Martin Franch

Det kommer nok an på lyset.
Jeg ville prøve med ca. 1/125 sekund på blænde 11.

Mvh: Finn.

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 27-04-01 07:31

Du kan simpelthen dividere de to tal: 1500/95 = 15,8 timer pr batteri, du har 12 af dem = 8 dage af 24 timers ladetid.

// Steffen

Fra : Peter Joergensen

Dato : 27-04-01 07:47

Hej!

Steffen Poulsen wrote:

> Du kan simpelthen dividere de to tal: 1500/95 = 15,8 timer pr batteri, du har 12 af dem = 8 dage af 24 timers ladetid.

Jeg tror ikke det er helt korrekt... Jeg antager at batteripakken er en serieforbindelse af de 12 batterier (det vil sige, at spændingen på pakken er ca. 15V). Da ladestrømmen vil løbe gennem samtlige batterier samtidig, er ladetiden kun de 1500/95 = 15.8 timer. Da der er lidt tab under ladningen, skal du nok regne med omkring 20 timer. Vær opmærksom på, at din lader skal have en ret høj udgangspænding, mindst 20V.

Ellers prøv at spørge i dk.teknik.elektronik... :)

Mvh. Peter

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 27-04-01 19:43

"Peter Joergensen" <peterj@kom.auc.dk> wrote in message news:3AE915FD.B28FCFFE@kom.auc.dk...

> [...]
spændingen på pakken er ca. 15V). Da ladestrømmen vil løbe gennem samtlige batterier samtidig, er ladetiden kun de

Så bestemt en mulighed. Men hvilket apparat der spiser 15V i denne her fotografi-verden mangler jeg stadig at se.

// Steffen

Fra : Peter Joergensen

Dato : 28-04-01 10:21

> Så bestemt en mulighed. Men hvilket apparat der spiser 15V i denne her fotografi-verden mangler jeg stadig at se.

Jah, det er selvfølgelig rigtig nok. Men et apparat der kun skal have ca. 1.5 volt (hvis de er forbundet parallelt) med en kapacitet på 18Ah er vel heller ikke så sandsynligt :)
Det er heller ikke godt for batterierne at blive forbundet parallelt...

Vi må ha' gåden løst - Martin Franch?

Mvh. Peter

Fra : Martin Franch

Dato : 28-04-01 12:24

Hej og tak for interessen - jeg mener at batterierne sidder i
serieforbindelse, da laderen har en udgangsspænding på 16.8 V. Pakken er en
High Power battery pack FN til Motordrive FN til Canon New F1 !
Mvh Martin Franch