MS Windows
briani 27239
Automatisk klik med musen
Fra : // Overby

Dato : 14-03-04 21:17

Findes der et program man kan indstille således, at det simulerer et klik
med musen et bestemt sted på skærmen. Sagen er at jeg har et popup vindue
med en knap, som skal aktiveres. Jo flere gange vinduet kommer frem og jeg
klikker desto bedre. Det er blot lidt trivielt, så jeg tænkte på om det
kunne automatiseres.

/Daniel

P.s. Jeg har overvejet at holde musen nede, men det virker ikke.

Fra : John Frandsen

Dato : 14-03-04 21:26

"// Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse

> P.s. Jeg har overvejet at holde musen nede, men det virker ikke.

Ka' du ikke bare bruge enter - forudsat naturligvis at det er den rigtige
knap der har fokus.

Mvh John

Fra : // Overby

Dato : 14-03-04 22:07

> Ka' du ikke bare bruge enter - forudsat naturligvis at det er den rigtige
> knap der har fokus.

Nej - der er ingen knapper der har fokus. Knappen er programmet ind i selvet
programmet. Så jeg skal have en applikation til at sende et museklik i en
given pixel til operativ systemet.

/Daniel

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 14-03-04 23:47

// Overby wrote:
> [...]
> kommer frem og jeg klikker desto bedre. Det er blot lidt trivielt, så
> jeg tænkte på om det kunne automatiseres.

Det du vil have er et makro-program, en af mine kammerater har snakket pænt
om Macro Magic[1]. Men der skal sikkert nok være nogen freeware derude.

[1] url:http://www.iolo.com/mm/

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-03-04 00:34

Således skrev "// Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Sun, 14 Mar 2004 21:16:55 +0100:

>Findes der et program man kan indstille således, at det simulerer et klik
>med musen et bestemt sted på skærmen.

Det lyder som om af AutoIt er sagen.

<http://www.hiddensoft.com/AutoIt/>

Der har du kommandoen

LeftClick, <x>, <y>

som venstreklikker på en given koordinat, i et givet vindue, evt. på
efter et givet tidsinterval.

Knud
--
Do not meddle in the affairs of cats, for they are subtle and will
piss on your computer.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-03-04 00:43

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Mon, 15 Mar 2004 00:33:39 +0100:

> Der har du kommandoen
>
>LeftClick, <x>, <y>

Aha, den syntax er fra min gamle version 2.64.

I den nye 3.0 hedder det

MouseClick ( "button" [, x, y [, clicks [, speed ]]] )

men princippet er det samme.

Knud
--
Suntne vacci laeti?