Mads Christian Pilgaard, præst
Fra : Erik P. Vinther

Dato : 12-03-04 16:11

Efterlyser yderlige oplysninger end nedenstående fra Teologisk Stat om
præsten M. C. Pilgaard.

Pilgaard, Mads Christian, f. 29/3 11 Mejrup, F. Lærer, dim. Vib. 30, c.
37 [1] (h1), g. 25/10 38 Clara Høgsted Nedergaard, f. 12/8 12 Odense
(Rentier). - Hjpr. Skive-R. 38, Kkp. smst. 41, Rkp. Krist K., Kbh. 46.
Medl. Skolekomm. Frederiksberg.

vh
Erik
fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar

Fra : knuds@webspeed.dk

Dato : 12-03-04 22:21

"Erik P. Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> wrote in message news:<4051d304$0$27432$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>
> vh
> Erik
> fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar

Vedr. Mads Christian Pilgaard, hos hvem jeg iøvrigt gik til
konfirmationsforberedelse og blev konfirmeret af, og som gjorde et
stort indtryk på mig, blev senere sognepræst i Holme Tranbjerg syd for
Århus.Er det for banalt eller for kendt, at der er tale om Ulf
Pilegaards fader. MCP var meget aktiv i modstandsbevægelsen i Skive,
hvor han var næstkommanerende byleder.
Venlig hilsen Knud Sørensen

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-03-04 19:11

> Efterlyser yderlige oplysninger end nedenstående fra Teologisk Stat om
> præsten M. C. Pilgaard.

Har du prøvet i

   Paul Nedergaard:
   Dansk Præste og Sognehistorie 1849-1949.

Biblioteket har eller skaffer den.

--

De bedste hilsner
Steen Thomsen