Ellis Island
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 08-03-04 10:56

I hvor langt et åremål skulle alle indvandrere ind omkring
Ellis Island?

Kan nogen sige mig, hvornår denne ordning sluttede?

Hilsen Ruth

Fra : Arne Krøyer

Dato : 08-03-04 22:07

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-03-04 02:29

Ruth Nielsen skrev:
> I hvor langt et åremål skulle alle indvandrere ind omkring
> Ellis Island?
> Kan nogen sige mig, hvornår denne ordning sluttede?

Ellis Island fungerede som modtagelsesstation for indvandrere
1892-1943. I følge SDE er der kommet anslået 17 mio.
immigranter igennem "det amerikanske tælleapparat" (et af
øens mange navne).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 09-03-04 11:56

"Herluf Holdt, 3140" skrev i en meddelelse

> Ellis Island fungerede som modtagelsesstation for indvandrere
> 1892-1943.

Nå, helt op til -43 - jah vel.Jeg havde troet, den startede
før 1892, men så blev jeg så klog.

>I følge SDE er der kommet anslået 17 mio.
> immigranter igennem "det amerikanske tælleapparat" (et af
> øens mange navne).

Det var sandelig et stort tal. Hm - "det amerikanske tælleapparat"
den var god.

Mange tak.

Ruth