Vejrstatistik for bestemt dato
Fra : Leo Jensen

Dato : 13-03-04 20:34

Hej

Jeg søger et sted, hvor man kan finde vejrstatistik for en bestemt dato
gerne 10-20 år tilbage. Hvor mange gange har det regnet, hvor varmt/koldt
har det været, vindretning og -styrke osv. DMI eller Danmarks statistik er
jo et godt bud, men jeg kan ikke finde det. Datoen er i øvrigt 5. juni...

MVH Leo

Fra : MAndersen

Dato : 14-03-04 09:08

"Leo Jensen" <maigaard-jensen.slet@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo et godt bud, men jeg kan ikke finde det. Datoen er i øvrigt 5. juni...

Det kan du kun finde ved DMI, men du kan ikke umiddelbart få det oplyst.

Forsikringsselskaberne har en aftale med DMI, hvor de kan få oplyst om det
ekesempelvis har stormet i et område en bestemt dag.

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 09:30

"MAndersen" <ups@post.uk> wrote in message

> Det kan du kun finde ved DMI, men du kan ikke umiddelbart få det
oplyst.

www.vejr2.dk kan sikkert også klare det, men i alle fald er det nok en
oplysning, der skal betales for.

hilsen
Uffe

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-03-04 12:51

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse

> oplyst.
>
> www.vejr2.dk kan sikkert også klare det, men i alle fald er det nok en
> oplysning, der skal betales for.
>
> hilsen
> Uffe

Tak til jer begge to, selv om jeg da hellere ville have haft det gratis link

MVH Leo

Fra : Vidal

Dato : 14-03-04 14:21

> [...]

> jo et godt bud, men jeg kan ikke finde det. Datoen er i øvrigt 5. juni...

Måske http://www.accuweather.com/wx/accudata/

De giver et gratis 5 timers kig.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-03-04 14:27

Leo Jensen skrev:
> Jeg søger et sted, hvor man kan finde vejrstatistik for en
> bestemt dato gerne 10-20 år tilbage.

Ud fra de andre svar, overrasker det mig at vejrstatistik
nærmest bliver behandlet som statshemmeligheder - eller
noget man skal betale dyrt for at se.

Men for et par år siden lånte jeg en bog på biblioteket:
"Dansk vejr i 100 år i tekst og billeder" af S. Rosenørn.
Lademann, 2000

Du kan nok ikke bruge denne bog, hvis du vil have statistik
på *enkelte* datoer, men den er god alligevel. Og der er
mange flere bøger om vejr.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jultved

Dato : 14-03-04 20:57

> [...]
>
> Du kan nok ikke bruge denne bog, hvis du vil have statistik
> på *enkelte* datoer, men den er god alligevel. Og der er

Jeg mener at kunne huske at DMI (?) udgiver et lille hæfte med de
forskellige vejrobservationsstationers optegnelser. Så vidt jeg husker,
kunne dette hæfte læses på bibliotekets læsesal.

Med venlig hilsen
Claus Jultved.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-03-04 11:03

> [...]

> varmt/koldt har det været, vindretning og -styrke osv. DMI eller
> Danmarks statistik er jo et godt bud, men jeg kan ikke finde det.

Der ligger en del tekniske rapporter og data på:
http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/dmi-publikationer/tekniskerapporter.htm

Det kan være du kan finde noget du kan bruge.

--
Morten http://miljokemi.dk