Kemi program til Linux
Fra : Mads Jensen

Dato : 13-03-04 17:06

Hej

Går ud fra, at dette er den rigtige gruppe til mit spørgsmål:

Er der nogen, der kender et tegneprogram, hvor kemiske instrumenter og
lignende allerede defineret, til Linux ?

Man kan få et program til Windows, der hedder Chemsketch, som kan det jeg
efterspørger, men det ville være lækkert med en Linux version af et
sådant program.

Tak for hjælpen på forhånd!

mvh.
Mads

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-03-04 19:09

"Mads Jensen" <madsJEGHADER@SPAMMEREanything.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan få et program til Windows, der hedder Chemsketch, som kan det jeg
> efterspørger, men det ville være lækkert med en Linux version af et

Hi

Jeg tror du skal spørge i en linux gruppe, der finden nemlig rigtigt mange
forskellige programmer af svingende kvalitet.

Hilsen Mikkel

Fra : FePe

Dato : 13-03-04 21:48

Mads Jensen wrote:

> [...]
>
> Man kan få et program til Windows, der hedder Chemsketch, som kan det jeg
> efterspørger, men det ville være lækkert med en Linux version af et

XDrawChem måske?

http://sourceforge.net/projects/xdrawchem/

Mvh. FePe.
--
Lægerne anbefaler: at man ser mindst 14 timers Simpsons hver dag.

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 14-03-04 09:19

Mads Jensen wrote:
> [...]
>
> Man kan få et program til Windows, der hedder Chemsketch, som kan det jeg
> efterspørger, men det ville være lækkert med en Linux version af et

Hej Mads

Kig i disse adresser/grupper:

RPM of Group Sciences/Biology:
http://rpmfind.net/linux/RPM/Sciences_Biology.html

RPM of Group Sciences/Chemistry:
http://rpmfind.net/linux/RPM/Sciences_Chemistry.html

RPM of Group Scientific/Chemistry:
http://rpmfind.net/linux/RPM/Scientific_Chemistry.html

The FreeBSD Ports Collection ("biology"):
http://woodsite.net/ports/biology/

http://www.desktoplinux.com/directory/Application_software/Scientific/

mvh/Glenn

-

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-03-04 13:59

Mads Jensen wrote:

> Man kan få et program til Windows, der hedder Chemsketch, som kan det
> jeg efterspørger, men det ville være lækkert med en Linux version af
> et sådant program.

Jeg kender ikke det program, men her er resultatet af en kort søgning på
noget der lyder til at omhandle kemi:

"chemtool"
Program for drawing organic molecules
http://ruby.chemie.uni-freiburg.de/~martin/chemtool/

"kemistry"
A set of chemistry related tools for KDE
http://kemistry.sourceforge.net

"xdrawchem"
A molecular structure drawing program
http://www.prism.gatech.edu/~gte067k/xdrawchem

--
PeKaJe

Good news is just life's way of keeping you off balance.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 14-03-04 14:35

Hej Mads

> Er der nogen, der kender et tegneprogram, hvor kemiske instrumenter og
> lignende allerede defineret, til Linux ?

Et godt sted at kigge efter programmer er freshmeat.net.
Her er listen over kemiprogrammer:

<http://freshmeat.net/browse/813/>

--
Jens Axel Søgaard