Tankerne, følelserne og helbredet
Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 11-03-04 05:12

Ifølge en artikel i det polske tidsskrift 'Wprost' påvirker vores tanker og
stemninger måske organismen meget mere end hidtil antaget. Bladet skriver:
"Tanker og følelser influerer på alle legemets vigtige organer og systemer,
alt der har at gøre med nerverne, immunsystemet, hormonerne, kredsløbet og
forplantningen."

Professor Marek Kowalczyk fra Militærinstituttet for Hygiejne og
Epidemiologi i Warszawa konkluderer derfor at "de der har en stresset
tilværelse, bliver forkølet eller får influenza dobbelt så ofte som andre."
Han tilføjer at depression halverer kvinders chance for at blive gravide.

'Wprost' nævner også at stress måske ikke direkte fremkalder kræft, men "kan
fremskynde udviklingen af latent kræft". Også vrede menes at skade helbredet
fordi aggressive kværulanter hyppigere pådrager sig hjertelidelser og derfor
er mere udsat for at få hjerteanfald.

Kilde: 'Vågn op!' 8. januar 2004.

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-03-04 08:09

"Tommy Bødker-Jensen" <viborg_004@hotmail.com> writes:

[...]

> Kilde: 'Vågn op!' 8. januar 2004.

Hvad er dit formål med disse indlæg? Er du med til at relancere Vågn
op som et videnskabligt tidsskrift og hvad skal Vagttårnet så
relanceres som?

eller ønsker du at indlede en
dialog om de 'nyheder' bladet skaber?

Ønsker du at diskutere det videnskablige grundlag bladet forsøger at
lave formidling ud fra eller er det fordi du vil have forklaret de
videnskablige faktaer der eventuelt måtte ligge til grund for
artiklerne?

--
Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden
peter@makholm.net | som et konstant spirende efterår

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-04 09:12

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> [...]
> lave formidling ud fra eller er det fordi du vil have forklaret de
> videnskablige faktaer der eventuelt måtte ligge til grund for

Fortæl præcise eksempler på at de to Jehovas Vidner blade har rummet noget
der var dårlig videnskab.
Dit had er OT - for du har ikke videnskabelige argumenter mod Vågn op eller
Vagttårnet.
gå efter bolden, følg fundatsen

Hvis du har solgt din sjæl til folkekirken og ønsker alternativt troende
kætterdømt, så argumenter for det - gerne i denne ng siden du nu har råbt op
om din intolerance her, så os der kender dig er nysgerrige om hvordan en
videnskabeligt tænkende menneske kan forarges så vildt over de nuttede små
missionshefter.

Fra : MAndersen

Dato : 11-03-04 10:48

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der var dårlig videnskab.
> Dit had er OT - for du har ikke videnskabelige argumenter mod Vågn op

Hvor er det lige Peter Makholm viser had over for JV? Kan du læse noget
mellem linerne vi andre ikke kan?

> [...]
> videnskabeligt tænkende menneske kan forarges så vildt over de nuttede små

Intolerance er du vist den eneste der udviser her. Hvor er forargelsen - er
det mig der ikke kan læse, eller drager du blot dine egne konklusioner af
noget normalt tænkende ikke kan.?

MAndersen

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-04 19:34

"MAndersen" <ups@post.uk> wrote in message

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> eller
>
> Hvor er det lige Peter Makholm viser had over for JV? Kan du læse noget
> mellem linerne vi andre ikke kan?

Læs Makholms indlæg, der i strid med www.usenet.dk helt forlader
dk.videnskab fundatsen og cirkler kritisk om de to kristne tidsskrifter -
der har fin populærvidenskab, men som mistænkeliggøres.

Her har du indlægget som jeg mildt men berettiget kritiserer for at angribe
Jehovas Vidner. Bemærk at Makholm har ikke underbygget sin kritik med een
eneste fejlpåvisning vedr de to tidsskrifter.

Her har du Makholm-makværket (NB Min kritik går ikke på manden men på den
bold som usaglig krtik er - men lad os nu se om nogen har fundet noget
uvidenskabeligt i de to tidsskrifter. som Makholm angreb.)
---------------------

Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 15-03-04 22:02

> [...]
> lave formidling ud fra eller er det fordi du vil have forklaret de
> videnskablige faktaer der eventuelt måtte ligge til grund for

Der er en side i hvert nummer af 'Vågn op!' der heder "Vi betragter verden"
der fortæller lidt om forskellige ting der sker rundt omkring. I det nummer
af blandet jeg henviser til, var der den lille artikel om denne polske
forsker der havde opnået nogle resultater der var blevet skrevet om i det
polske tidsskrift. Og da jeg synes det var relevant for gruppen her, valgte
jeg at skrive det.

Det er jo "nyhedsgrupper", og jeg valgte at bringe en nyhed fra dette polske
tidsskrift gengivet i 'Vågn op!' som er et magasin som hvilket som helst
andet magasin, den eneste forskel fra dette magasin i forhold til mange
andre er, at det er Jehovas vidner der udgiver det.

Jeg prøver ikke at reklamere eller noget som helst i den stil, det var bare
at oplyse noget jeg synes virkede interessant og gerne ville dele med jer
her i gruppen, og det er der vel ikke noget forkert i? Grunden til at jeg
oplyser kilden hvorfor jeg har min information, er at loven kræver det.

Men selvfølgelig, har du interesse i at modtage bladet, kan du det, du kan
bare kontakte mig. Bladet kommer to gange om måneden, og der er
gennemsnitligt oplag på 22.530.000 blade der udkommer på 87 forskellige
sprog. Og siden der kun er 6.000.000 Jehovas vidner, må der jo være mange
ikke-vidner der har interesse i at læse bladet!

Som sagt, prøv og giv bladet en chance, jeg kan sende to numre til dig, som
du kan læse, og der er ingen forpligtelser til noget som helst bagefter!

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-03-04 22:34

"Tommy Bødker-Jensen" <viborg_004@hotmail.com> writes:

> Det er jo "nyhedsgrupper", og jeg valgte at bringe en nyhed fra dette polske

Det ord er desvære ikke så velvalgt. Dette er ikke et forum til at
bringe 'nyheder' i, men til at diskuterer. Desvære har mediet her af
en eller anden grund fået det noget misvisende navn 'newsgroups'.

Gruppen her er til debat og ikke til blind fremsendelse af noget der
kunne have nyhedsværdi.

> Men selvfølgelig, har du interesse i at modtage bladet, kan du det, du kan
> bare kontakte mig. Bladet kommer to gange om måneden, og der er

Nejtak, jeg er helst fri.

> gennemsnitligt oplag på 22.530.000 blade der udkommer på 87 forskellige
> sprog. Og siden der kun er 6.000.000 Jehovas vidner, må der jo være mange
> ikke-vidner der har interesse i at læse bladet!

Eller også vil det sige at gennemsnitsvidnet prakker 4 uskyldige
ikke-vidner bladet på uden at ikke-vidnet udtrykker en egentlig
interesse i bladet.

Opslag og antal læsere er to begreber der ikke umidelbart har meget
med hinanden at gøre. Nogle tryksager bliver trykt i et meget
begrænset omfang, men har mange læsere per blad; mens andre tryksager
kommer i et stort oplag hvor hvert blad i gennemsnit bliver læst af
under en person (bliver smidt ud ulæst).

Jeg har i hvert fald ofte set det uddelt til fortravlede mennesker der
først ser hvad de nu har fået stukket i hånden når de er kommet langt
videre eller også finder det høfligere at tage imod blandet end bare
at ignorerer uddeleren.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 15-03-04 23:16

> Det ord er desværre ikke så velvalgt. Dette er ikke et forum til at
> bringe 'nyheder' i, men til at diskuterer. Desværre har mediet her af
> en eller anden grund fået det noget misvisende navn 'newsgroups'.
>
> Gruppen her er til debat og ikke til blind fremsendelse af noget der
> kunne have nyhedsværdi.

Så må du jo sætte mig i dit 'kill'-filter, for hvis jeg har lyst til at
sende et indlæg ind i gruppen som jeg mener kan have interesse, så gør jeg
det!

> Nej tak, jeg er helst fri.

Nej, selvfølgelig vil du ikke det. Jehovas vidner er virkelig udsat for
mange røgter og falsk omtale, men når vi tilbyder at fortælle dem hvordan
det virkelig hænger sammen, har de ikke interesse i at høre. Er de bange for
at finde ud af at alle de ting de har hørt fra andre er løgn? Eller er de
bange for at vi er stille og rolige mennesker, helt almindelige som alle
andre?

> [...]
> først ser hvad de nu har fået stukket i hånden når de er kommet langt
> videre eller også finder det høfligere at tage imod blandet end bare

Måske... Måske er der nogle der kun tager imod bladene for at være høflige,
men min erfaring er, at folk ikke er høflige over for Jehovas vidner. Og man
kan altså godt opføre sig civiliseret selv om man ikke har interesse i det
budskab man kommer med! Og det mener jeg også gælder her i gruppen!

Og det kan da godt være at der ikke er 22 millioner læsere, men at de smider
dem ud i skrallespanden. Men så kan fortælle dig at der er mange der har
blevet Jehovas vidner gennem at have fundet et par blade eller lignende
blandt affald.

Jeg har faktisk et eksempel til dig her! Én af Jehovas vidners
afdelingskontor modtog et brev fra en læser som er gengivet på bagsiden af
'Vågn op!' for 22. januar. Jeg citerer:

"'Den fjernede min skepsis angående Guds navn'

Sådan skrev en spansktalende mand fra San Diego i Californien i et brev til
Jehovas vidners afdelingskontor i USA. I brevet forklarede han: "Selv om jeg
ikke er medlem af jeres trossamfund, er jeg glad for at læse det i udgiver.
Jeg skriver fordi jeg gerne vil rose jer. For tre dage siden fik jeg øje på
en brochure der lå mellem noget affald. Selv om den var våd, samlede jeg den
op. Den hed 'Guds navn der vil bestå for evigt'. Efter at have tørret den
læste jeg den omhyggeligt igennem.

Aldrig før har jeg været så fascineret af noget jeg har læst. Jeg tror ikke
der findes noget tilsvarende i hele verden. Den fjernede al min skepsis
angående Guds navn. Jeg er allerede begyndt at fortælle mine religiøse
venner om Guds navn ved hjælp at mit ødelagte eksemplar. Jeg spørger dem: '
Hvad er Guds navn?', men de kan ikke svare. Kunne jeg få jer til at sende
mig tre nye eksemplarer på spansk?""

Denne fortælling er absolut ikke enestående. Så de der Jehovas vidner er
måske ikke for forfærdelige som mange går hen og tror.

Jeg kan også fortælle dig, at der er i alt 6.184.046 (tal fra 2003) Jehovas
vidner i 235 lande. De brugte sidste år 1.234.796.477 timer på at fortælle
deres medmennesker om Bibelen og dens håb for fremtiden. De får ikke betalt
for det, de får ingen fordele eller noget i den stil. De gør de for
kærlighed til deres medmennesker og til deres Skaber, Jehova Gud.

Hvert år til påske fejrer Jehovas vidner "Herrens aftensmåltid", eller "
Mindehøjtiden" for at fejre Jesu offer for os mennesker. At han var villig
til at give sit liv for at vi mennesker kan komme i et godkendt forhold til
vores Gud, Jehova. Ved denne højtid er alle velkomne, og sidste år var der
16.097.622 til stede til denne højtid. D.v.s. 2½ gange så mange som der er
døbte Jehovas vidner.

Alene i Danmark er der 14.438 (tal fra 2003) Jehovas vidner, der brugte
2.071.744 timer til at forkynde for deres medmennesker. Der var 22.646 til
stede for at fejre Mindehøjtiden sidste år. Der er 1 Jehovas vidne for hver
368 indbyggere. Så du kan se, der er mange af os, selv her i Danmark.

Der er mange der tror en masse mærkelige ting om os, men se for dig selv
hvad vi tror på. Klik ind på følgende link:
http://www.angelfire.com/alt2/viborg/artikel01-25/05.html

Når (hvis du læser den artikel, jeg håber du gør) du har læst den artikel,
har du så stadig et dårligt syn på Jehovas vidner? Eller kan du se at vi er
helt almindelige mennesker ligesom dig?

Jeg glæder mig til at høre dit svar!

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : MAndersen

Dato : 16-03-04 09:28

> [...]
> bange for at vi er stille og rolige mennesker, helt almindelige som alle

Du er fandme for meget. Jeg har haft åbent sind for en JV der kom her. 5
gange kom den ældre dame, jeg lyttede til hvad hun sagde, men var bestemt
ikke enig. Bl.a. vil jeg give mine børn blod hvis det var nødvendigt for at
overleve. Hun sagde at man i USA havde fundet et andet middel til at
erstatte blod. Det har jeg så forsøgt at undersøge, men det må være langt
væk i USA, for det kan ikke lade sig gøre. Dvs. hun har fortalt en løgn, for
at få medlemmer, eller også har hun læst en falsk artikel i et af jeres
blade.
Jeg forstår simpelt hen ikke I vil lade jeres børn dø på denne måde. Det er
så en af grundene til at jeg ikke vil være med.
Vi takkede nej til den flinke dame, og hun kom ikke mere.

6 mdr. efter kommer der en mand. 1. gang afleverede han Vågn Op og gik igen.
Søndagen efter kom han igen, forsøgte at komme ind, men vi blev i døren. Jeg
takkede nej til hans tale, så blev han sur, og sagde, at hvis jeg ikke var
troende ville vi alle dø. Så kan jeg fortælle dig at han kom ud, næsten med
et los i røven.

En af vores venner ser ikke sin familie længere. Hun har meldt hus forbi til
JV. Hvad fanden er det for noget, at slå hånden af sit kød og blod -
hovedrystende.

Det er nogle af grundene til at I næsten er jaget vildt. Kan I slet ikke
forstå, at andre har en anden tro end I har, bliv da hjemme om søndagen og
gør det i skal gøre, og lad os andre være i fred.

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 14:04

> [...]
for
> at få medlemmer, eller også har hun læst en falsk artikel i et af jeres

Hvad der gælder det med blodet, og at man har (bl.a. i USA) forsket med
erstatningsmidler i stedet for blod er rigtig nok! Jehovas Vidner har bl.a.
udgivet to film om emnet, hvor af den ene har vundet priser. Hvis du vil,
kan jeg låne dig disse to videofilm, så kan du se og høre hvad læger siger
om behandling uden blod. Bl.a. er der en læge i én af filmene der siger 'at
der i dag ikke dør nogen fordi de ikke får blod, de dør af andre årsager'.
Jehovas Vidner har også udgivet en brochure med navnet "Hvordan kan blod
redde dit liv?", den er dog ved at være lidt gammel efterhånden, da den
udkom i 1990, og der er jo sket utroligt meget på dette område i de sidste
14 år. Men der skulle vist være en ny brochure på vej, ved dog ikke hvornår
denne udkommer.

Filmene vil jeg gerne låne dig ved at sende dem til dig så kan du jo sende
dem tilbage igen efter du har set dem. Brochuren vil jeg også meget gerne
forære dig, hvis du har interesse i dette.

> Jeg forstår simpelt hen ikke I vil lade jeres børn dø på denne måde. Det
er
> så en af grundene til at jeg ikke vil være med.

Vi ønsker selvfølgelig ikke at vores børn skal dø! Vi elsker vores børn lige
så meget som alle andre forældre gør, og vi ønsker den bedste lægebehandling
man kan få!

Den primære årsag til at vi ikke ønsker at modtage blod er Apostelgerninger
15:29 hvor der står: "At I afholder jer fra det der er ofret til afguder og
fra blod og fra kvalte [dyr] og fra utugt."
Men det beskytter os også for sygdomme som AIDS, gulsot, malaria eller andre
sygdomme.

Men hvorfor er det så vigtig at bruge blod når saltvandsopløsninger er lige
så godt, endda bedre end blod da kroppen kan omdanne vandopløsningen til
blod der passer vedkommende i stedet for der kommer en masse fremmede
blodlæmmer ind i kroppen. Når man har mistet en masse blod er kroppen jo
svag nok i forvejen, at så udsætte kroppen for et angreb i form af fremmede
blodlæmmer, ikke ligefrem den optimale løsning.

Jeg kan også fortælle dig, at vores børn og unge _selv_ fravælger
blodtransfusion når de kommer ud for situationer. Vi tvinger dem ikke til
noget, de ønsker selv at modtage en alternativ behandling. Og hvis de så
alligevel, mod deres ønske, får en blodtransfusion, bliver der som regel
retssager hvis familien lægger sag an mod lægerne fordi de har gået imod
barnets og forældrenes ønsker.

Men igen, dette er noget som de videofilm og den brochure kommer mere ind
på. Jeg vil som sagt meget gerne sende båndende til dig så du kan se at det
ikke er noget jeg sidder og finder på, men dt rent faktisk er noget om
snakken.

> [...]
> forstå, at andre har en anden tro end I har, bliv da hjemme om søndagen og
> gør det i skal gøre, og lad os andre være i fred.

Nu kender jeg jo ikke sagen eller den situation du er blevet udsat for. Du
har nok følt at han er blevet sur, eller din irritation over at han ikke har
villet stoppe samtalen med det samme har måske gjort dig mere irriteret over
situationen. Jeg vil gætte det hele til at være en misforståelse. Vi går
heller ikke ud til folk for at fortælle dem at dem som ikke tager imod vores
budskab vil dø! Det er ikke noget som vi afgør, og det er heller ikke derfor
vi kommer ud til folk. Vi kommer ud og besøger folk ud af kærlighed til
vores medmennesker. Vi vil gerne dele med andre de vidunderlige
fremtidsudsigter og håb der er i Bibelen!

Grunden til at vi kommer er heller ikke for at irritere folk, men vi følger
den befaling Jesus selv kom med lige inden han steg op til himmelen efter
sin død. Denne befaling, også populært kaldet "missionsbefalingen", kan
læses i Mattæus 28:19, 20: "Gå derfor ud og gør disciple af folk af alle
nationerne, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og den hellige ånds navn,
og idet I lærer dem at holde alt det jeg har befalet jer. Og se, jeg er med
jer alle dage indtil afslutningen på tingenes ordning.""

Som du kan se af dette skriftsted er der ikke rigtig noget at tage fejl af!
Det er en befaling om at alle der vil tjene Jesus og gå i hans fodspor må
følge hans eksempel og 'forkynde den gode nyhed om riget' - Mattæus 24:14

> En af vores venner ser ikke sin familie længere. Hun har meldt hus forbi
til
> JV. Hvad fanden er det for noget, at slå hånden af sit kød og blod -
> hovedrystende.

Jeg kender heller ikke til den sag i detaljer, men familie er familie, og
sådan vil det altid være. Og disse kristne brødre har pligt til at tage sig
af sin familie på samme måde som alle andre har. Dette fremgår af 1 Timoteus
5:8: "Men hvis nogen ikke sørger for sine egne, og især for dem som er
medlemmer af hans husstand, har han fornægtet troen og er værre end én uden
tro."

Noget helt andet er, at din ven har meldt sig ud af vores trossamfund,
grunden til dette kender jeg jo ikke, men det må være fordi hun ikke længer
tror på Bibelen, eller af andre årsager ikke ønsker at overholde de ting hun
ved sin indvilgelse og dåb har anerkendt. Dermed kan hun være en dårlig
indflydelse på dem der er tilbage. Hvis din nabo f.eks. tager stoffer, vil
du jo heller ikke at dine børn skal lege med dem, de er en dårlig
indflydelse på dine børn. Samme princip gælder her!

Noget helt andet er jo, at den veninde ønsker ikke at leve efter Bibelens
retningslinier, og synes garanteret at Jehovas Vidner er noget skidt, hvad
har de så at tale om? De er totalt uenige i det mest fundamentale i deres
liv, de kan jo ikke længer have noget at tale om, derfor taler de sikkert
ikke sammen i dag. Men hvis der skete din veninde noget, så hun havde behov
for hjælp, og hun henvendte sig til sin familie, ville hun få al den hjælp
hun familien kan give hende. Spørgsmålet er jo så om hun har interesse i at
henvende sig til sin familie om hjælp, eller hendes "had" (eller hvad hende
følelser for Jehovas Vidner nu end måtte være) holder hende fra at kontakte
familien.

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 16-03-04 14:48

Tommy Bødker-Jensen wrote:

<snip>

> [...]
> læge i én af filmene der siger 'at der i dag ikke dør nogen fordi de
> ikke får blod, de dør af andre årsager'.

Nej, men det er sgu' fordi de *får* blod. Ved komplicerede operationer er
blodtabet så stort, så ingen ville overleve uden løbende blodtransfusioner.

En fødende kvinde kan kan ligeledes tabe utrolige mængder blod på kort tid.
Det dør man af, hvis man ikke får nyt blod. Blod, ikke saltvand.

<snip>

> [...]
> en masse blod er kroppen jo svag nok i forvejen, at så udsætte
> kroppen for et angreb i form af fremmede blodlæmmer, ikke ligefrem

Det skal fedt hjælpe, at du forhindrer dehydrering af kroppen ved at
tilføre saltvand, hvis mængden af røde blodlegemer er blevet så lille
gennem blodtabet, at du ikke får ilt nok.

Røde blodlegemer angriber ikke den krop de opholder sig i, uanset om det er
den de er blevet skabt i.

<snip>

P.S. Og så ville det i øvrigt pynte, hvis du inkluderede navnet på den
person du citerer.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
The truth may be out there, but lies are inside your head. -- Terry

Fra : Bo Warming

Dato : 16-03-04 18:09

"Kristian Damm Jensen" <REdammMOVE@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> den de er blevet skabt i.
>
> <snip>
>
> P.S. Og så ville det i øvrigt pynte, hvis du inkluderede navnet på den

Et Jehovas Vidner ægtepar der ofte besøger mig, viste mig en video med en
masse tyske professoroverlæger, der har indført metoder på deres sygehuse
som er OK med JH, og som næppe var blevet udviklet uden JH-initiativ. Bl.a.
kan blod der er tabt, blive genbrugt under operationen eller fødslen.

Alf Ross, den meget anerkendte politiske juraprofessor, skrev 1979 i
Ugeskrift for Læger en artikel "Livets hellighed contra individets autonomi"
om det rigtige i at lade JH gøre som de vil.

"Så lidt stat som muligt. Nietzsche

"Jo bedre staten er organiseret, jo sløvere er menneskeheden. Nietzsche

Fra : Bo Warming

Dato : 16-03-04 18:16

> igen.
> Jeg
> med

Bemærk sjettesidste ord "næsten"
Det er aldrig nødvendigt at true med vold for JH er høflige og civliserede

Hvis noget barn eller voksen er døet ved en operation, hvor brug af blod
nægtedes, så var måske personen død alligevel.

I de tilfælde hvor det gik godt, ville det måske været gået mindre godt,
hvis ikke personen havde haft den selvtillid som opnås ved at gøre hvad man
tror på og ikke adlyder inkompetente "autoriteter".

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-04 00:31

Tommy Bødker-Jensen wrote:

> [...]
> der som regel retssager hvis familien lægger sag an mod lægerne fordi
> de har gået imod barnets og forældrenes ønsker.

De har vel valget:
A: Modtage blod, og overleve, men dermed være evigt fortabt, og udstødt af
familien,

B: Ikke modtage blod, og have stor risiko for at dø, og komme direkte i
himmelen.

Er der noget at sige til, at mange vælger B ?

Leif

Fra : MAndersen

Dato : 17-03-04 08:22

"Leif Neland" <leifn@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> himmelen.
>
> Er der noget at sige til, at mange vælger B ?

Tjaaa, Jeg ville nok vælge A, men mere af skræk for at høre på JV i
evigheden...

MAndersen

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 16-03-04 14:30

Tommy Bødker-Jensen wrote:
> Så må du jo sætte mig i dit 'kill'-filter, for hvis jeg har
> lyst til at sende et indlæg ind i gruppen som jeg mener kan
> have interesse, så gør jeg det!

Gud har reserveret et særligt sted i helvede, hvor folk der
ikke kan finde ud af at læse en gruppes fundats pines og
plages, og de folk ville sikkert håbe at de var helvedes'
kill filter.

Læs fundatsen for dk.videnskab på:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab

Fra headere i dine indlæg fremgår det at at email adressen,
hvor der kan klages over dine aktiviteter er abuse@post.tele.dk
Du har sikkert en kundeaftale med tele.dk, måske skulle du
læse den en gang til, før du begynder at bede om at blive
kill'et. Det kunne være din bøn blev hørt af de højere magter.

dk.livssyn er nok et mere relevant sted for at sende artikler
fra blade, der citere forskere i Polen.

NB. fordi BW's internetudbyder er et spamfirma, og derfor
total ligeglad med god netiquette (analog at råbe med en
megafon midt om natten) kun kan filtreres, betyder det
ikke at gruppens fundats kan tilsidestilles.

<mht. resten snip, ikke relevant for gruppen>.

FUT dk.test

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 16-03-04 10:10

"Tommy Bødker-Jensen" <viborg_004@hotmail.com> wrote in message

> [...]
som
> du kan læse, og der er ingen forpligtelser til noget som helst bagefter!

Netop. Gå efter BOLDEN.
Der er intet galt i disse kristne

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-04 08:09

> [...]
helbredet
> fordi aggressive kværulanter hyppigere pådrager sig hjertelidelser og

Det er altid umuligt at afgøre om blodtrykket gør manden aggressiv eller
mandens valg af ophidselse skaber blodtrykket.

Udover såant small-talk præg finder jeg også god videnskabelig læsning i
dette Jehovas Vidner blad, som ved siden af sin missionering hylder
1800-tallets dydet om videnskab uden politisk dagsorden, og klar
fremstilling.

Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 15-03-04 22:15

> [...]
> dette Jehovas Vidner blad, som ved siden af sin missionering hylder
> 1800-tallets dydet om videnskab uden politisk dagsorden, og klar

Jeg ved ikke rigtig om jeg forstå hvad du mener, kunne du ikke forklare lidt
nærmere om hvad det er du mener?

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 16-03-04 10:08

> Jeg ved ikke rigtig om jeg forstå hvad du mener, kunne du ikke forklare
lidt
> nærmere om hvad det er du mener?

Debatten havde kørt på om JV-bladene var underlødigt
Jeg anser det for smalltalk men OK i videnskabelig hensende
De missionerer og har en 1800-agtig tro på at videnskab er guddomelig
sandhed a la biblen
- lissom folk i denne ng der tror at Einstein er mere end smalltalk og at
han har bidraget til GPS
eller abombe

Der er lagt meget arbejde i klar fremstilling i Vågn op og Vagttårnet, og de
politiserer ikke - to ting der måske kan kritiseres vedr mine indlæg, omend
dem der påstår de ikke forstår min røde tråd, nok altid er nogen der vil
mistænkeliggøre min mangel på korrekturlæsning som manglende tankens klarhed

Jeg vil ikke kede folk med gentagelser a la dig der skriver HVAD DU MENER to
gange i ovenstående indlæg
Jeg taler ikke ned til folk og anser dem for børn
Jeg respekterer og ved at hvis de er motiveret kan de forstå næsten alt.