Uden sammenhænge , men ka det passe, der e~
Fra : PM

Dato : 10-03-04 01:42

Uden relation til den nuværende situation i SAS, så vil jeg lige spørge her:

Kan det passe, at der allerede i dag flyves fragt med førerløse fly??

Sad for et stykke tid siden med en mekanikker, der frygtede for sit job, der
er at flyve med som mekanikker og kunne træde til i tilfælde af problemer.
Pt gælder det problemer med diverse kabler, der kun er i ældre flytyper,
hvad de nye har, ved jeg ikke. Men i samtalens forløb, betroede han mig, at
der allerede fløj førerløse fly med fragt... vist nok fortrinsvis om natten.
Jeg ved teknikken findes, men er historien mon rigtig ??

PM

Fra : Morten

Dato : 23-03-04 21:29

Jeg må skuffe dig med at han nok mest af alt har fortalt dig en rigtig god
historie.

Jeg arbejder selv som flymekaniker og rent teknisk kan man godt lave
føreløse fly, men når man kommer til det mere praktiske f.eks. omkring
disponering af luftrum og handling af fly på jorden er der stadig store
problemer.

Personligt tror ikke at man vil se føreløse fly og alm. ifr trafik blandet
sammen bare indenfor de næste 10 år.
Hvis der endelig kommer føreløse fly vil jeg tro de i starten vil blive
separeret fra alt anden lufttrafik med egne op og nedstignings korridorer.

Til afslutning kan jeg tilføje at teknologien der sidder i et spritnyt
rutefly som reglen er mere end 5-10 år gammel. Det giver en sikkerhed for at
de værste børnesygdomme er væk.
Up-to-date teknologi ses mest i de nyeste business jets.

Morten

Fra : PM

Dato : 24-03-04 18:06

Morten wrote:
> Jeg må skuffe dig med at han nok mest af alt har fortalt dig en
> rigtig god historie.
>
> OK Morten Tak for dit svar. Men historien var altså spændende uden han gik
i detaljen. Vedkommende er selv en slags flymekaniker, og er med på en række
flyvninger hvor der er tilsyn med wirer og andet. Disse wirer er dog ved at
forsvinde til fordel for ny teknik, og må derfor søge andet arbejde.. men
sårn er udviklingen jo

PM