Trigonometri - trekants geometri
Fra : peet_dk

Dato : 29-02-04 11:21

Jeg søger en skema e.l. Hvor man - uden at skulle regne om. Kan finde eks.
'a' eller vinkel A osv. Altså hvor man hurtigt kan slå op hvad for nogle
'kendte' tal man skal have for at finde den ubekendte.

Findes det ikke på nettet? Så slipper jeg ihvert tilfælde for at lave det
selv. ;)

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : HKJ

Dato : 29-02-04 11:28

"peet_dk" <no@spam.com> wrote in message
> [...]
> 'kendte' tal man skal have for at finde den ubekendte.
>
> Findes det ikke på nettet? Så slipper jeg ihvert tilfælde for at lave det

Du kan downloade: http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

Den har en side der hedder Geometry som bl.a. indeholder trekants
beregninger.

Fra : peet_dk

Dato : 29-02-04 11:31

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan downloade: http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

Findes der ikke en side man kan udskrive? Så man har det i papir form...

Fra : HKJ

Dato : 29-02-04 11:40

> Findes der ikke en side man kan udskrive? Så man har det i papir form...

Nej, men det er nu heller ikke så mange forskellige kombinationer der kan
bruges.

Fra : Mads Groth

Dato : 29-02-04 22:11

> [...]
> 'kendte' tal man skal have for at finde den ubekendte.
>
> Findes det ikke på nettet? Så slipper jeg ihvert tilfælde for at lave det

Sådan noget måske:
http://abe.www.ecn.purdue.edu/~agen215/trig.html

Dovne hund ;)

Fra : peet_dk

Dato : 01-03-04 19:29

det var sådan noget her jeg ledte efter:
http://www.qsl.net/wa7zcz/area2/page21.html Dog er den lidt uoverskueligt..
Men tror jeg ren skriver den.