OQPSK-demodulator
Fra : bamse

Dato : 25-02-04 17:17

Hej

Jeg ved ikke om jeg skriver til den rette nyhedsgruppe, men jeg prøver
alligevel her...

Jeg skal "bygge" en demodulator i matlab.

Demodulatoren skal overholde den populært kaldte "zigbee"-standard (IEEE
802.15.4) hvilket betyder at
der bruges OQPSK til (de-)modulation.

Jeg har tænkt lidt over sagen og er kommet frem til følgende:

Jeg forestiller mig, at jeg har talværdierne for et "analogt" signal i en
fil. Denne fil bruger jeg så som kildefil (kildesignal) til demodulatoren.
Når jeg så kører en simulation af min demodulator-model skulle jeg gerne
få en kodet sekvens af 0'er og 1-taller ud i den anden ende. Sekvensen skal
så gerne svare til den kodede sekvens af 0'er og 1-taller på sendersiden.

Er jeg på rette vej? Hvis ikke, vil jeg da gerne have nogen råd og lidt
vejledning.

Evt. henvisning til nogen gode links?

Tak på forhånd