koge vand over
Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-02-04 14:01

Jeg har lige lavet en potion spagetti, som så mange gange før, men denne gang
kom jeg salt på *før* jeg hældte vand på, og slevom det kogte i nogle
minutter, så kogte det ikke over, som det normalt har haft en tedens til.

Er det det at saltet er blevet mere fordelt da jeg hældte vand på, der gør at
det nok ville koge, men ikke koge over?

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Søren Christensen

Dato : 22-02-04 15:11

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det det at saltet er blevet mere fordelt da jeg hældte vand på, der gør

Jeg synes nu jeg har modsatte problem... :-/

Venligst

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-04 15:29

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg synes nu jeg har modsatte problem... :-/

Køb en stor gryde og fyld kun 2/5 op s¨koger det sku aldrig over, og bliver
kogt hurtigere.. når okay det var vist ikke et særligt videnskabligt svar

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-02-04 15:39

> [...]
> kom jeg salt på *før* jeg hældte vand på, og slevom det kogte i nogle
> minutter, så kogte det ikke over, som det normalt har haft en tedens til.

Din opskrift lyder noget underlig.
Skal man ikke putte det i spilkogende vand?

Mvh
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-04 16:49

Martin Larsen skrev:

>Din opskrift lyder noget underlig.
>Skal man ikke putte det i spilkogende vand?

Det står der på en del pasta, men man kan ikke smage forskel, og
det andet går hurtigere. Jeg synes nu også de koger over med salt
i. Jeg har aldrig prøvet uden.

--
Bertel

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-02-04 19:29

Bertel Lund Hansen (nospamius@lundhansen.dk) skrev følgende:

> Det står der på en del pasta, men man kan ikke smage forskel, og
> det andet går hurtigere. Jeg synes nu også de koger over med salt
> i. Jeg har aldrig prøvet uden.

Stik den en lillebitte margarineklat. Så skal der en del til at få det til
at koge over. Virker også med kartofler.

- Martin

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-02-04 22:13

> [...]
>
> Er det det at saltet er blevet mere fordelt da jeg hældte vand på, der gør

Mange kokke fordærver maden - jeg vover alligevel et bud!
Proteinstoffer har tilbøjelighed til at danne skum - og vil kunne
"koge over" inden kogepunktet er nået.
Måske vil tilsætning af salt hæmme skumdannelsen?

Per A. Hansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-04 23:02

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

> Proteinstoffer har tilbøjelighed til at danne skum - og vil kunne
> "koge over" inden kogepunktet er nået.

dvs hvis man en gnag imellem pisser så det skummer, så indeholder det meget
protein?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-02-04 06:52

Bjarke Hansen skrev:

>dvs hvis man en gnag imellem pisser så det skummer, så indeholder det meget
>protein?

Hvis nogen får dit pis i kog, så skummer du over af raseri.

--
Bertel

Fra : Per A. Hansen

Dato : 23-02-04 13:44

> "Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

> dvs hvis man en gnag imellem pisser så det skummer, så indeholder det
meget
> protein?

Eller sulfo? Der er mange stoffer, der øger skumdannelsen.
Bestil tid hos din læge - protein i urinen er et symptom på en
sygdomstilstand.

Per A. Hansen

Fra : Rømer

Dato : 23-02-04 19:42

> Bestil tid hos din læge - protein i urinen er et symptom på en
> sygdomstilstand.

Eller onani!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-02-04 01:38

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev

> meget

> Bestil tid hos din læge - protein i urinen er et symptom på en
> sygdomstilstand.

Ikke nødvendigvis, men det er absolut en grund til at søge læge!

Man kan godt have en renalt protintab inden for normalområdet, og dog have
en skummende urin.

Mvh.