Mobilsendemaster overvåger ALT, gps er OUT
Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-04 11:43

Mobilsendemaster overvåger ALT, gps er OUT

Stærke mobilsendere i alle bydele vil betyde, at de chips der snart findes i
alt, hvad vi køber, vil blive registreret Echelon-agtigt af staten.

Computere kan sammenkoble diverse data som så siger alt om, hvor du er på
forskellige tidspunkter. De behøver ikke sætte radiosender på dig. Og
moderne videokameraer på offentlig vej kan genkende dit ansigt.

De få der gider afkode alle varer for chips, vil afsløre sig overfor
politiet som "potentielle forbrydere, - mistænkelige der ikke rent mel i
posen".

Jeg så helst at al viden om medmennesker lå åbent på nettet - vi behøver
ikke have hemmeligheder for hinanden.

Ærlighed varer længst og når vi ved at, alle vore løgne kan afsløres, vil
vi fokusere på at udvide menneskehedens grænser i stedet for spildagtig
infighting. Mindre løgn mod andre, betyder også mindre selvbedrag - dvs
mindre sindsyge. Ren lykke.

Japan har vist vejen ved, at deres tætte risdyrkende kultur har betydet, at
alle vidste alt om alle, og derfor kom moral i top - det betalte sig aldrig
at være asocial. Så vold, tyveri, bedrag er % af vor.

Det kan vi efterligne med den fine ny elektronik - hvis staten vil bruge den
rigtig, og ikke pakker sig ind i 1984-storebror-hysteri om at
urørlighedszone skal respekteres - dvs at kun politiet har adgang til data,
og dårlig nok gider bruge dem til at forhindre fangehærværk i fængsler og
det der er værre.

Jeg frygter, at magttoppen er børn, der har fået et "den lille
social-ingeniør" i julegave og er stolt over den magt og misundelse som det
giver , og ikke vil lade andre lege med denne Guds Gave.

Har man travlt med væsentlige projekter, er man ligeglad med at mediestøjen
omfatter ens egne hemmeligheder

"Lad vær at bekymre dig om hvad andre tænker om dig, for de bekymrer sig jo
kun yderst sjældent om dig" Dr . Phil (sagt i David Lettermanshow)

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Stig Sørensen

Dato : 18-02-04 12:18

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
> Mobilsendemaster overvåger ALT, gps er OUT

Hvordan er du røget ud af mit killfilter?

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 18-02-04 15:33

har du mon helt forstaaet, hvad GPS gaar ud paa???

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-04 23:36

"Finn Bindeballe" <_AAAPPP_finnb@post6.tele.dk> wrote in message
> har du mon helt forstaaet, hvad GPS gaar ud paa???

Geo Positioning System via satelit er stadig godt på havet, men i storbyer
er mobilnet smartere.

Fra : Peter Weis

Dato : 19-02-04 16:35

> [...]
> alt, hvad vi køber, vil blive registreret Echelon-agtigt af staten.
>
> Computere kan sammenkoble diverse data som så siger alt om, hvor du er på

Nu går GPS i høj grad ud på at finde ud af hvor man selv befinder sig ...
det går ikke ud på at andre kan finde ud af det.

Peter