Matematik selvstudie -3g niveau
Fra : John Doe

Dato : 18-02-04 10:45

Hej
Jeg leder efter en bog, jeg kan læse som selvstudie til 3g matematik.
De bøger jeg kan finde er oftest de lærebøger man har i gymnasiet, men
de egner sig jo bedst til en undervisningssituation og ikke selvstudie.

Er der nogle der kan anbefale en bog (eller flere) - de må gerne være på
engelsk.

Med venlig hilsen
Kim

Fra : //zigge

Dato : 18-02-04 13:56

"John Doe" <noone@nowhere.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> de egner sig jo bedst til en undervisningssituation og ikke selvstudie.
>
> Er der nogle der kan anbefale en bog (eller flere) - de må gerne være på

Bogen Edwards & Penny; Calculus ad analytical geometry, er mit bud. Den
starter omkring 3g niveau og dækker første semester på universitetet. Det er
en amerikansk lærebog med alle de eksempler og opgaver det medførere.

Mvh
//zigge

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 18-02-04 17:35

John Doe wrote:

> Jeg leder efter en bog, jeg kan læse som selvstudie til 3g matematik.
> De bøger jeg kan finde er oftest de lærebøger man har i gymnasiet, men
> de egner sig jo bedst til en undervisningssituation og ikke selvstudie.

Jeg tror ikke der er noget der er meget bedre end de almindelige lære-
bøger.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Martin Heller

Dato : 19-02-04 01:10

John Doe wrote in
<4033341b$0$125$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
> undervisningssituation og ikke selvstudie.
>
> Er der nogle der kan anbefale en bog (eller flere) - de må

Jeg syntes at Kristensen og Rindungs Matematik 1, 2 og 3 var
gode.