Fald fra stor højde (spoiler)
Fra : J

Dato : 14-03-04 21:14

Vi er sikkert flere der har lagt mærke til Hollywood's fantasiløshed. Tænk
f.eks. på hvor få film der ender med at skurken kommer i spjældet. Det er
meget få, for reglen er nemlig at skurken skal dø, helst på en spektakulær
måde.
Af alle de spektakulære måder der kan opdrives er især én meget brugt,
nemlig at lade skurken komme af dage som følge af fald fra stor højde. Jeg
selv kan komme på mange film der overholder denne simple regel. Kan I?

Her er en kort liste over dem jeg lige kan huske. Prøv at lege med og se
hvor mange vi kan komme i tanker om.
PAS PÅ! Listen indeholder spoilers!

Return of the Jedi (Palpatine)
Die Hard (Hans Gruber)
Return of the King (Ringen)
Batman (Jokeren - desværre ikke ham rapper-fjolset!)
Aliens (The Queen. Hvilken vej vender højden egentlig i det tomme rum?)
Alien 3 (Ripley's "barn")
Total Recall (Både Richter og Cohagen)
Blues Brothers (Nazisterne)
Edward Scissorhands (Ham der bliver spillet af Anthony Michael Hall)
Last Boy Scout (Ham der falder ned fra stilladset og lander oven i
helikopterens rotor!)
Tremors (Ormen)
Dirty Harry nummer et-eller-andet (Ham der falder ned fra rutchebanen og
lander på hornet af en karussel-enhjørning!)

Hmmm... jeg kan ikke lige komme på flere...
Hjælp mig!

Jonas

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 14-03-04 21:41

J skrev i en meddelelse...
> Af alle de spektakulære måder der kan opdrives er især én meget brugt,
> nemlig at lade skurken komme af dage som følge af fald fra stor højde. Jeg
> selv kan komme på mange film der overholder denne simple regel. Kan I?

Passenger 57 (skurken bliver skubbet ud af et fly - der er i luften)
Cliffhanger (John Lithgows helikopter hænger ikke så godt fast i bjergsiden)
Vertical Limit (Scott Glenn begår selvmord og tager skurken Bill Paxton med
sig)
Hollow Man (Bacon-fyren ender sine dage efter et fald ned i en varm
elevatorskakt)
Ice Age (De dumme dodoer der ikke vil levere vandmelon tilbage til vore
helte - dem kan man vel også godt kalde skurke )

Vi ser lige Donnie Darko, så er vi måske kommet i tanker om flere bagefter.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-03-04 21:45

Hej!

Tina Susanne Johansson wrote:

> Vi ser lige Donnie Darko, så er vi måske kommet i tanker om flere bagefter.

Jeg har da lige en enkelt:

Ørneborgen m. Clint Eastwood. Skurken lader sig frivilligt falde ud af et fly :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tim Christensen

Dato : 15-03-04 15:30

Kim Voss Schrader wrote:

> Ørneborgen m. Clint Eastwood. Skurken lader sig frivilligt falde ud af et fly :)

Nu du nævner Clint Eastwood så dør skurken også ved et fald i "Play
Misty for Me", det er den eneste jeg umidelbart kan huske der ikke
allerde er nævnt i tråden.

Mvh

Tim

Fra : J

Dato : 14-03-04 21:51

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:4054c361$0$773$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> helte - dem kan man vel også godt kalde skurke )
>
> Vi ser lige Donnie Darko, så er vi måske kommet i tanker om flere

Godkendt, pånær Dodo'erne

Her er lidt flere:

In the line of Fire (John Malkovich)
Løvernes Konge (Scar)
Snehvide (Heksen)

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-03-04 21:59

On Sun, 14 Mar 2004 21:50:41 +0100, "J" <albuerum@hotmail.com> wrote:

>Godkendt, pånær Dodo'erne

Som på dansk hedder dronter.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 14-03-04 22:12

Der er en god "Steen og Stoffer" hvor Steen spørger faderen hvad en pedant
er. Faderen svarer: "En pedant er de dumme, dovne og uduelige menneskers
betegnelse for en person der holder på at gøre tingene ordentligt".

Jeg ved godt at en engelsk dodo og en dansk dronte er det samme. Jeg syntes
bare ikke det var så vigtigt...

Jonas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-03-04 22:04

J escribió / skrev

> In the line of Fire (John Malkovich)
> Løvernes Konge (Scar)
> Snehvide (Heksen)
Disneys Tarzan

Fra : J

Dato : 14-03-04 22:26

> J escribió / skrev

> Disneys Tarzan

Den har jeg desværre ikke set, but if you say so...
Kan I andre bekræfte at manden taler sandt?

Jonas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-03-04 22:42

J escribió / skrev

> Den har jeg desv‘rre ikke set, but if you say so...
> Kan I andre bekr‘fte at manden taler sandt?

Skurken falder ned og kvæles i lianerne.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : J

Dato : 14-03-04 22:46

> J escribió / skrev

> Skurken falder ned og kvæles i lianerne.
>
> --
> Publica fotos de tu Cine en Casa en
> http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Okay, så siger vi det. Den er godkendt!

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 20:16

"J" <albuerum@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er lidt flere:
>
> In the line of Fire (John Malkovich)
> Løvernes Konge (Scar)

Scar dør ikke af faldet, men overfaldes af sine tidligere fæller, hyænerne.

MVH CP

Fra : J

Dato : 16-03-04 21:17

"Claus P." <clausplougmann at get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "J" <albuerum@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Scar dør ikke af faldet, men overfaldes af sine tidligere fæller,
hyænerne.

> MVH CP

Ja det er sandt, men han kommer alligevel af dage som følge af et fald fra
stor højde, hvilket var præmissen. Lidt langt ude - indrømmet, men dog i
orden, især fordi det var mig selv der kom med den

Jonas

Fra : Peter Græbe

Dato : 16-03-04 14:47

J skrev:

> In the line of Fire (John Malkovich)

Hvem er det, der falder fra en stor højde i den film?

Peter Græbe

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 16-03-04 19:46

On 2004-03-16 14:47:09 +0100, Peter =?iso-8859-1?Q?Gr=E6be?=
<graebe_fjern@webspeed.dk> said:

> Hvem er det, der falder fra en stor højde i den film?

John Malkovich er skurken i In the Line of Fire, men jeg kan ikke huske
hvordan han dør. Der er vidst også noget med en elevator ... ?

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Devast8or

Dato : 16-03-04 20:32

Mikkel Eide Eriksen wrote:

> John Malkovich er skurken i In the Line of Fire, men jeg kan ikke
> huske hvordan han dør. Der er vidst også noget med en elevator ... ?
>
> mvh
> Mikkel Eide Eriksen

Hvis jeg husker rigtigt bliver han skudt. Han har Clinten som gidsel inde i
elevatoren, og Clint siger til ham Malkovich at han skal skyde. Malkovich
ved bare ikke at Clint har en mikrofon på sig, så Secret Service også kan
høre ham og at han derfor taler i kode til dem. Om Malkovich så ryger ud
elevatoren efter at være blevet skudt kan jeg ikke huske.

(Clint er tidligere i filmen tæt på at falde ned fra et hustag - men han
falder ikke og han er ikke skurk, så det tæller vel ikke i denne tråd :)

Fed film iøvrigt.

Devast8or.

Fra : J

Dato : 16-03-04 21:20

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (Clint er tidligere i filmen tæt på at falde ned fra et hustag - men han
> falder ikke og han er ikke skurk, så det tæller vel ikke i denne tråd :)

Elevatorscenen er rigtigt husket. Efter et håndgemæng ryger skurken ud over
kanten og fortsætter 20 etager ned og ryger gennem taget på en
glasoverdækket sal fuld af festklædte gæster. Eller det vil sige "ryger ned
på" for glasset holder nemlig, hvilket er mere end man kan sige om skurken!

Jonas

Fra : Devast8or

Dato : 17-03-04 14:33

J wrote:
> [...]
> glasoverdækket sal fuld af festklædte gæster. Eller det vil sige
> "ryger ned på" for glasset holder nemlig, hvilket er mere end man kan

Det er også rigtigt, det sådan det er. Men hvad med de Secret Service folk
der skyder, smadrer de kun glasset i elevatoren, eller hvad?

Devast8or

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 14-03-04 21:53

Tina Susanne Johansson skrev i en meddelelse...

> Vi ser lige Donnie Darko, så er vi måske kommet i tanker om flere
bagefter.

Typisk - man trykker send og så dukker der selvfølgelig flere titler op:

Drop Zone (Gary Buseys ikke helt så elegante udspring der ender i en
lastbilsforrude)
Indy 2 (den indiske overskurk falder i kløften og bliver ædt af krokodiller)
Indy 3 (Elsa bliver for grådig og ender sine dage i en dyb sprække)
The Mummy Returns (mumien mister lysten til livet da hans elskede forlader
ham og falder også i en dyb sprække)

Vender måske frygteligt tilbage

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : J

Dato : 14-03-04 22:14

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:4054c632$0$728$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Indy 3 (Elsa bliver for grådig og ender sine dage i en dyb sprække)
> The Mummy Returns (mumien mister lysten til livet da hans elskede forlader

Godkendt allesammen. Jeg havde glemt Indy 3... godt set!
Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-03-04 21:51

On Sun, 14 Mar 2004 21:14:03 +0100, "J" <albuerum@hotmail.com> wrote:

>Hmmm... jeg kan ikke lige komme på flere...
>Hjælp mig!

Drop Zone (Gary Busey)
Die Another Day (Graves ryger ind i jetmotor)
Goldfinger (Titelskurken suges ud af fly)

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 14-03-04 21:59

> Drop Zone (Gary Busey)
> Die Another Day (Graves ryger ind i jetmotor)
> Goldfinger (Titelskurken suges ud af fly)

Flere James Bond film:

Moonraker: Drax (titelskurk) bliver skubbet ud i rummet fra sin rumstation
af Bond (mon den kan slås?)
For Your Eyes Only: Loque (håndlanger) bliver skubbet ud over kløften af
Bond
A view to a Kill: Zoran (titelskurk) smides ned fra Golden Gate broen af
Bond
The Living Daylights: Hoved-håndlanger bliver efter håndgemen skubbet ud af
fly over Afghanistan af Bond
Goldeneye: Titelskurk bliver smidt skubbet ned efter håndgemen med Bond på
en satellittallerken i Cuba.

Hmm...

Fra : J

Dato : 14-03-04 22:18

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fly over Afghanistan af Bond
> Goldeneye: Titelskurk bliver smidt skubbet ned efter håndgemen med Bond på

Ja, selvfølgelig... James Bond! Hvor kunne jeg glemme ham?
Jeg er dog lidt i tvivl om især "For Your Eyes..." Det skal være "skurken" -
ikke "en skurk".

Ellers godkendt. Og en god flok på én gang!

Jonas

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 14-03-04 22:11

> [...]

>Dirty Harry nummer et-eller-andet (Ham der falder ned fra rutchebanen og
>lander på hornet af en karussel-enhjørning!)

GoldenEye (Alec Trevelyan)
Max Zorin (A View to a Kill)
Hugo Drax (Moonraker) hmmm? falder i rummet ...

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : J

Dato : 14-03-04 22:22

"Martin Mose Larsen" <spam@here.now> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> GoldenEye (Alec Trevelyan)
> Max Zorin (A View to a Kill)
> Hugo Drax (Moonraker) hmmm? falder i rummet ...

Godkendte allesammen, selv om de allerede er nævnt. Det går ret stærkt lige
nu

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:45

"Harley Davidson and the Marlboro Man"

Mojn, Martin

Fra : J

Dato : 14-03-04 22:55

"Martin Skovbo" <ms/snabela/rudekuvert/punktum/dk> skrev i en meddelelse
> "Harley Davidson and the Marlboro Man"
>
> Mojn, Martin

Det er faktisk rigtigt - og så på grund af et stykke gaffatape!
Er det virkelig den eneste nye du kan finde på? Jeg synes da vi kunne mange
flere dengang vi fandt på quizzen i sin tid...
Jeg vrider også selv min hjerne, men der kommer ikke rigtigt flere ud. Måske
har vi dem efterhånden allesammen (ikke sandsynligt!).

Hvad med den anden quiz (den med de strygefri uniformer)? Vil du eller skal
jeg?

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:58

du

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:50

Hvad med de onde onde nazister i "Blues Brothers"?

"...I have always loved you!"

Mojn, Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:53

øv jeg er vist for træt til at læse og sætte tegn blues brothers er jo
allerede med på listen undskyld det er ellers en god tråd men jeg må springe
på i morgen mojn martin skovbo

Fra : J

Dato : 14-03-04 23:00

> [...]
> øv jeg er vist for træt til at læse og sætte tegn blues brothers er jo
> allerede med på listen undskyld det er ellers en god tråd men jeg må

Alt forladt! Måske skulle jeg lave en totalliste for overblikkets skyld...
Det bli'r dog ikke i aften. En ny dag truer. Sov godt allesammen!

Jonas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-03-04 22:11

J wrote:

> Af alle de spektakulære måder der kan opdrives er især én meget brugt,
> nemlig at lade skurken komme af dage som følge af fald fra stor højde. Jeg
> selv kan komme på mange film der overholder denne simple regel. Kan I?

Samtlige Roadrunner-film - endda flere gange i hver (Wild E. Coyoty er
ikke sådan at få has på, heldigvis!).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : J

Dato : 14-03-04 22:21

Jeg

> Samtlige Roadrunner-film - endda flere gange i hver (Wild E. Coyoty er
> ikke sådan at få has på, heldigvis!).
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Hehe! Ja det er fan'me stort! Han kommer dog ikke af dage som følge af fald
fra stor højde, hvilket var præmissen. Desuden er det ikke en spillefilm, så
den kan ikke godkendes.

Jonas

Fra : Kasper Larsen

Dato : 14-03-04 23:27

> [...]
> selv kan komme på mange film der overholder denne simple regel. Kan I?
>
> Her er en kort liste over dem jeg lige kan huske. Prøv at lege med og se

Så vidt jeg husker er der en oberst i "Saigon, a hell for cops" der selv
tager turen ud af en choper, men jeg er lidt i tvivl om han er en rigtig
'skurk' for han er ikke skyldig ( ikke i det han beskyldes for, men en del
andet )

Fra : J

Dato : 15-03-04 17:43

"Kasper Larsen" <kb_larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'skurk' for han er ikke skyldig ( ikke i det han beskyldes for, men en del

Den har jeg ikke set, så det...
Han lyder dog ikke som "skurkEN", dårligt nok som "EN skurk".
Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-04 00:48

On Sun, 14 Mar 2004 21:14:03 +0100, "J" <albuerum@hotmail.com> wrote:

>Hmmm... jeg kan ikke lige komme på flere...
>Hjælp mig!

I "Cutthroat Island" får Frank Langella en ridetur på en kanonkugle,
før han ender i det salte hav, men det er nok mere vandret end lodret,
så jeg ved ikke, om det gælder.

Jeg kan også huske, at der er en eller anden skurk, der falder ned og
bliver spiddet på en statue i Stockholm i "Jaget af spioner" (The
Prize)

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 15-03-04 17:44

> [...]
>
> Jeg kan også huske, at der er en eller anden skurk, der falder ned og
> bliver spiddet på en statue i Stockholm i "Jaget af spioner" (The

Frank Langella dur ikke i den her sammenhæng, synes jeg.
The Prize har jeg ikke set, så det ved jeg ikke... er det en skurk eller
selve skurken?
Jonas

Fra : Mads TJ

Dato : 15-03-04 13:01

og så er der Rising Sun (hvor den ansvarlige japaner bliver skubbet ud fra
en hus, der er ved at blive bygget og lander i en gang våd cement...)

og har man ikke også set det mange gange?? Altså, at gode og onde, der ender
deres dage i cement??

MVH
Mads TJ

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-03-04 13:09

"Mads TJ" <ingen@mail.overhoved.et> escribió en el mensaje
> og så er der Rising Sun (hvor den ansvarlige japaner bliver skubbet ud fra
> en hus, der er ved at blive bygget og lander i en gang våd cement...)

Og den kreative version fra The Naked Gun hvor skurken falden ned fra en
tagtop og bliver kørt over af alt fra et tambororkester til en damptrummel.

Fra : J

Dato : 15-03-04 17:48

"Mads TJ" <ingen@mail.overhoved.et> skrev i en meddelelse
> [...]
> en hus, der er ved at blive bygget og lander i en gang våd cement...)
>
> og har man ikke også set det mange gange?? Altså, at gode og onde, der

Den med Sean Connery? Møgfilm, men der er vist noget med en japaner og et
fald fra stor højde...
Jonas

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-03-04 14:54

Det kan selvfølgelig diskuteres, om Gollum er en skurk...

-Rune

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-03-04 14:56

Rune Zedeler wrote:
> Det kan selvfølgelig diskuteres, om Gollum er en skurk...

Det kan jo altid diskuteres om en "skurk" er en skurk.

/David

Fra : Tim Christensen

Dato : 15-03-04 15:26

Rune Zedeler wrote:
> Det kan selvfølgelig diskuteres, om Gollum er en skurk...

Gollum er både en skurk og et offer. Det er jo heller ikke sjældent at
skurken også er et offer.

Mvh

Tim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-04 16:45

On Mon, 15 Mar 2004 15:26:25 +0100, Tim Christensen <icecone@eson.dk>
wrote:

>Gollum er både en skurk og et offer. Det er jo heller ikke sjældent at
>skurken også er et offer.

Nej, det er jo samfundets skyld.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 15-03-04 17:40

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Gollum er både en skurk og et offer. Det er jo heller ikke sjældent at
> skurken også er et offer.
>
> Mvh
>
> Tim

Orv, hvor er du dog dyb! 1000 point til dig.
Jonas

Fra : J

Dato : 15-03-04 17:38

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan selvfølgelig diskuteres, om Gollum er en skurk...
>
> -Rune

Hvem sagde Gollum? I min første post nævnte jeg ringen, ikke Gollum. Læs
selv efter.
Jonas

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-03-04 17:49

J wrote:

> Hvem sagde Gollum?

Det gjorde jeg
Jeg bemærkede ikke, at du allerede havde nævnt LOTR - sorry.

-Rune

Fra : Mette

Dato : 15-03-04 15:44

Bourne Identity - skurken, der forinden har gemt sig i lejligheden. Han
falder senere ud af vinduet...

The stand (Stephen King miniserie - den besatte heks begår selvmord ved at
hoppe ud fra et hotel i Las Vegas)

Og så kan jeg ikke lige komme i tanke om flere

Fra : J

Dato : 15-03-04 17:41

"Mette" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hoppe ud fra et hotel i Las Vegas)
>
> Og så kan jeg ikke lige komme i tanke om flere

Bourne Identity er vist god nok, så vidt jeg husker. The Stand er dog en
TV-serie, så desværre går den ikke.
Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-04 19:53

On Mon, 15 Mar 2004 17:40:44 +0100, "J" <albuerum@hotmail.com> wrote:

>"Mette" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

Han kaster sig ud.
Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mette

Dato : 15-03-04 21:01

> Han kaster sig ud.
> Mvh
> Niels Søndergaard

Du har ret, men det ændrer ikke på det faktum, at "man" har ladet ham komme
af dage ved fald fra en stor højde.

Fra : J

Dato : 16-03-04 21:22

> [...]
Han

> Du har ret, men det ændrer ikke på det faktum, at "man" har ladet ham

Korrekt! Jeg tror nu heller ikke Niels er uenig. Det var vist bare en
præcisering...

Jonas

Fra : Devast8or

Dato : 16-03-04 01:35

J wrote:
> [...]
> og lander på hornet af en karussel-enhjørning!)
>
> Hmmm... jeg kan ikke lige komme på flere...

Gone In 60 Seconds
Rush Hour 2

Devast8or

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 16-03-04 10:35

J wrote:

> [...]
> Dirty Harry nummer et-eller-andet (Ham der falder ned fra rutchebanen og
> lander på hornet af en karussel-enhjørning!)

Robocop. Dick Jones bliver dog først gennemhullet før han ryger ud af
vinduet.

Fra : J

Dato : 16-03-04 21:24

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Robocop. Dick Jones bliver dog først gennemhullet før han ryger ud af
> vinduet.

Ja, men det er en Verhooven-film, så det dør man ikke af. Han skriger da
også på vej ned, så faldet er afgørende en faktor, derfor godkendt!
Fantastisk film ellers.

Jonas

Fra : Mads TJ

Dato : 16-03-04 12:32

kommer lige i tanke om den "fantastiske" film: Flugten fra Absolom, hvor mr.
bad guy ryger ned fra en trætårn og bliver spiddet på nogle pæle...

Mvh
Mads TJ

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-03-04 12:39

> [...]
mr.
> bad guy ryger ned fra en trætårn og bliver spiddet på nogle pæle...

Jeg kan ikke lige huske om den er nævnt, men i "Rosens Navn" ender den
slemme også med at dratte ud over en skrænt og blive spiddet på en ret så
drabelig måde.

Fra : vadmand

Dato : 16-03-04 14:13

> [...]
>
> Jeg kan ikke lige huske om den er nævnt, men i "Rosens Navn" ender den
> slemme også med at dratte ud over en skrænt og blive spiddet på en ret så

Heksen i Snehvide falder også ned til sidst.

Per V.

Fra : J

Dato : 16-03-04 21:28

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Heksen i Snehvide falder også ned til sidst.
>
> Per V.

Ja, men hende har jeg nu også nævnt højere oppe.

Jonas

Fra : J

Dato : 16-03-04 21:27

> [...]
>
> Jeg kan ikke lige huske om den er nævnt, men i "Rosens Navn" ender den
> slemme også med at dratte ud over en skrænt og blive spiddet på en ret så

Det er meget længe siden jeg sidst så den, men der ringer dog en fjern
klokke. F. Murray Abraham, ikkesandt?
Kan nogen bekræfte?

Jonas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-03-04 09:23

"J" <albuerum@hotmail.com> escribió

> Det er meget længe siden jeg sidst så den, men der ringer dog en fjern
> klokke. F. Murray Abraham, ikkesandt?

Absolutely, som Bernardo Gui.

Fra : J

Dato : 16-03-04 21:25

> [...]
mr.
> bad guy ryger ned fra en trætårn og bliver spiddet på nogle pæle...

Nå ja! Møgfilm (selv om Lance Henriksen er med), men skurkens endeligt er
godkendt.

Jonas

Fra : Mads Brogger Enevold~

Dato : 16-03-04 13:31

J wrote:

> [...]
> nemlig at lade skurken komme af dage som følge af fald fra stor højde. Jeg
> selv kan komme på mange film der overholder denne simple regel. Kan I?

Dør Cohagen ikke af mangel på tryk og ilt?

Terminator 2
Superman 2 (bliver alle "de sorte" ikke smidt i afgrunden efter de har
mistet deres kræfter?)

--Mads

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 16-03-04 20:04

Mads Brogger Enevoldsen skrev i en meddelelse...

> Superman 2 (bliver alle "de sorte" ikke smidt i afgrunden efter de har
> mistet deres kræfter?)

Kommer an på hvilken udgave af filmen man har set

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : J

Dato : 16-03-04 21:36

"Mads Brogger Enevoldsen" <brogger@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Terminator 2
> Superman 2 (bliver alle "de sorte" ikke smidt i afgrunden efter de har

Cohagen dør hovedsageligt af Paul Verhooven's jagt på ekstreme effekter.
Først skyder Rachel Ticotin ham en 30-40 gange, hvilket ikke rigtig skader
ham, så bliver han suget ud og falder ned, og til sidst popper hans øjne og
tunge ud på en yderst grotesk måde. Men hvis han ikke var faldet, så havde
han såmænd nok siddet på sit kontor i dag!
Han døde altså som følge af et fald fra stor højde.

Robert Patrick dør i T2 som følge af en 40 mm granat i solar plexus,
efterfulgt af et fald ned i smeltet stål. Spørgsmålet er kun hvorvidt faldet
var fra stor højde eller ej. Jeg har overvejet det og konkluderet at 2 meter
ikke er højt, men på den anden side, så vil jeg jo nødig fremstå alt for
snerpet, så what the hell... jeg godkender den sgu'

Superman II har jeg lykkelig glemt. Hvis andre kan bekræfte, så er det okay
med mig.

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-03-04 21:47

On Tue, 16 Mar 2004 21:35:37 +0100, "J" <albuerum@hotmail.com> wrote:

>Superman II har jeg lykkelig glemt. Hvis andre kan bekræfte, så er det okay
>med mig.

Skurkene dør ikke. De mister deres superkræfter og kommer i spjældet.
Man burde lave en film om general Zod 20 år efter. Terence Stamp lever
i bedste velgående. Det samme kan desværre ikke siges om stakkels
Christopher Reeve.
Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 16-03-04 22:15

> [...]
> Man burde lave en film om general Zod 20 år efter. Terence Stamp lever
> i bedste velgående. Det samme kan desværre ikke siges om stakkels

Du er altså ret god når du er ond
Sidst jeg hørte kunne han vrikke lidt med den ene øreflip uden ret megen
hjælp...

Jonas

Fra : Lars Fischer

Dato : 18-03-04 02:05

"J" <albuerum@hotmail.com> wrote

> Blues Brothers (Nazisterne)

Klart det bedste fald i filmhistorien - og en endnu bedre brug af Wagner
end i Dommedag Nu.

MiB I - ham med øjnene der springer fra Guggenheim museet.
Bad Company - hit-manden der hellere vil falde ned end overgive sig

Men, OK - ingen af de to er skurk*en*

/Lars

Fra : J

Dato : 18-03-04 18:27

"Lars Fischer" <nospam@suk.dk> skrev i en meddelelse
> "J" <albuerum@hotmail.com> wrote

> Klart det bedste fald i filmhistorien - og en endnu bedre brug af Wagner
> end i Dommedag Nu.

Hørt!

> MiB I - ham med øjnene der springer fra Guggenheim museet.
> Bad Company - hit-manden der hellere vil falde ned end overgive sig
>
> Men, OK - ingen af de to er skurk*en*
>
> /Lars

Øv! Det skulle jeg lige til at sige!
Jonas

Fra : Kasper Larsen

Dato : 18-03-04 21:07

> Hørt!

Nej nu har jeg hørt den med ! Det er da _intet_ der slår Valkyriernes ridt
da 7th Cav stryger ind mod stranden.

Kasper

Fra : J

Dato : 18-03-04 22:08

> [...]
Wagner

> Nej nu har jeg hørt den med ! Det er da _intet_ der slår Valkyriernes ridt

"Wagner's music is better than it sounds" - Rudyard Kippling (eller var det
George Bernhard Shaw eller...)

Altså, "Apocalypse" er jo selvfølgelig en bedre film, og brugen af Wagners
musik er mesterlig, men der er nu ikke noget som humor. At John Landis lader
de to nazister falde flere kilometer imens Wagner spiller i baggrunden og
den ene kigger over på den anden og siger "I have always loved you" - det er
så sjovt at det fortjener toppoint. Ikke mindst fordi det samtidig tager en
lille smule pis på Colonel Killgore (dræbeblod!) som jo i den grad bliver
associeret med Valkyriernes Ridt.

Jonas

Fra : vadmand

Dato : 19-03-04 00:28

"Kasper Larsen" <kb_larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej nu har jeg hørt den med ! Det er da _intet_ der slår Valkyriernes ridt
> da 7th Cav stryger ind mod stranden.

Det skulle da lige være Wagners opera

Per V.