En god maritim hjemmeside
Fra : PKJ

Dato : 12-03-04 13:42

Jeg kom lidt tilfældig ind på:
http://www.duelighed.dk/

Det absolut en af de bedre maritime hjemmesider. Hvis ikke du kender den,

prøv at kigge.
ØVELSER:
Der er flere rigtig gode øvelser at arbejde med. "Skibslys" øvelsen er den
bedste, jeg har set af slagsen.
Søvejsregler, Førstehjælp, VHF/SRC er andre øvelser.

TEST:
Der er to duelighedstest. Begge med 200 meget relevante, klare spørgsmål
og
gode forklaringer.

Den ene er af disse tests er rimelig skrap, fordi den foregår under
tidspres. Afsæt god tid for
200 spm. er under alle omstændigheder noget der tager tid at komme igennem
og som trætter/ stresser i sig selv.

Den anden test kan du tage i dit eget tempo og holde pause undervejs.

Jeg har sejlet så længe, at jeg ikke kunne forestille mig et spørgsmål, jeg
ikke straks ville kunne besvare.

Nærmest for sjov startede jeg med "Skibslys" øvelsen.
Min manglende ydmyghed over for opgaven resulterede hurtigt i, at jeg vist
hellere måtte friske hukommelsen lidt op inden jeg fortsatte med den
skrappe test.

Men prøv nu selv

/PKJ

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-03-04 14:09

Uheldigvis faldt PKJ over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jeg kom lidt tilfældig ind på:

Igen?!!!!

Så tungnemme er folk da heller ikke....

Claus

Fra : Poul Kjeldahl

Dato : 12-03-04 21:26

> Igen?!!!!
>
> Så tungnemme er folk da heller ikke....
>
> Claus

Claus det var til ære for dig.
Du kender vel den gamle revuevise med
"Så tager vi den en gang til for Prins Knud"
/PKJ