En god maritim hjemmeside "Duelighed"
Fra : PKJ

Dato : 12-03-04 13:39

Jeg kom lidt tilfældig ind på:
http://www.duelighed.dk/

Det absolut en af de bedre maritime hjemmesider. Hvis ikke du kender den,

prøv at kigge.
ØVELSER:
Der er flere rigtig gode øvelser at arbejde med. "Skibslys" øvelsen er den
bedste, jeg har set af slagsen.
Søvejsregler, Førstehjælp, VHF/SRC er andre øvelser.

TEST:
Der er to duelighedstest. Begge med 200 meget relevante, klare spørgsmål
og
gode forklaringer.

Den ene er af disse tests er rimelig skrap, fordi den foregår under
tidspres. Afsæt god tid for
200 spm. er under alle omstændigheder noget der tager tid at komme igennem
og som trætter/ stresser i sig selv.

Den anden test kan du tage i dit eget tempo og holde pause undervejs.

Jeg har sejlet så længe, at jeg ikke kunne forestille mig et spørgsmål, jeg
ikke straks ville kunne besvare.

Nærmest for sjov startede jeg med "Skibslys" øvelsen.
Min manglende ydmyghed over for opgaven resulterede hurtigt i, at jeg vist
hellere måtte friske hukommelsen lidt op inden jeg fortsatte med den
skrappe test.

Men prøv nu selv

/PKJ

Fra : Jan

Dato : 16-03-04 19:55

Fri, 12 Mar 2004 13:39:06 +0100, "PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com
(Remove X)>; <4051aed9$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>;
<dk.fritid.sejlads>:

(klip)
- og når vi så lige ser væk ifra multipostning af henvisningen til
Duelighed og af andre meddelelser, så kommer jeg til denne omtale:

> Der er flere rigtig gode øvelser at arbejde med. "Skibslys" øvelsen er den
> bedste, jeg har set af slagsen.

Den kører jo ikke, men forlanger stadig nye installationer af shockwave.
Så skibslys-øvelsen opleves af mig som værdiløs, så længe den kun er et
ord på netsiden og en omtale i en usenet-gruppe.

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Steffen Skov

Dato : 16-03-04 21:01

"Jan" <jan*@nospam.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så skibslys-øvelsen opleves af mig som værdiløs, så længe den kun er et
> ord på netsiden og en omtale i en usenet-gruppe.

Ja det er skide træls med den hjemmeside, så jeg hygger mig med CD´en : "Lær
at Sejle", fra DS. Den koster kun 195 kr., hvilket er billigt for mange
timers underholdning og opgradering i det lille hjem i de mørke
vinteraftener. Og så virker den ganske godt!
Hilsen
Steffen
Pd 26, Århus
slet X i mailadresse

Fra : PKJ

Dato : 16-03-04 21:17

> [...]

> Så skibslys-øvelsen opleves af mig som værdiløs, så længe den kun er et
> ord på netsiden og en omtale i en usenet-gruppe.
Den kører da fint. Lyder som om du skulle få softwaren opdateret
/PKJ

Fra : Jan

Dato : 16-03-04 21:41

Tue, 16 Mar 2004 20:16:52 -0000, "PKJ"
<|Poul_KeldahlXXXX@XXXXhotmailcom>;
<40575fc6$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Den kører da fint. Lyder som om du skulle få softwaren opdateret

Softwaren ble da netop opdateret, i det jeg skulle starte med det
"CLICK" - jeg skulle nedlaste og installere shockwave (og accepterede og
gennemførte det).

Men hvis netsidens øvelser ikke kan køre med den nyeste Opera netlæser
og nyeste shockwave på helt opdateret Windows XP Pro, så kan det da også
være det samme.
Jeg kan finne mit lanternekortspil.