Anholt havn havnepenge over/under 12 m LOA~
Fra : PKJ

Dato : 11-03-04 01:56

Indlægget er ikke rettet specielt mod Anholt Havn somr her blot bruges som
et eksempel på hvad
der i praksis kunne ske i enhver havn.

Fakts: Havnepenge for fartøjer under 12 m = 125 Kr / døgn. 12 m og derover =
225 kr /døgn.

Havnen udleverer mærkater til bådene.Mærkaterne til både over 12 m har en
genkendelig afvigende farvenuance, som kan
ses fra broen.

Jeg ønsker ikke at snyde og betaler for min bådlængde.

En lille kontrol ved den bro jeg sidst lå ved gav følgende resultat:

Der var 15 både som var "løjet" små og derfor betalte den lave takst, selvom
enhver burde kunne se at at bådene var over 40 fod.
For hele den stopfyldte havn var der kun betalt for "8" større fartøjer.

For langt de fleste både over 40 fod stod det simpelthen at læse på bådens
sider. Eks. PHANTOM 42. HR 45
BENETEAU OCEANIS 435..........

De unge (studerende?)havneassistenter/ -pengeopkrævere / -kontrollanter der
kom for kontrol efter kl 18 fik
den dag af mig ovenstående at vide, men udtrykte blot:
omtrentligt citat: "Jeg blev ikke ansat til at være bussemand og gider ikke
at blive skældt ud"

Problemet var især relateret til tyske fartøjer, men danske gik heller ikke
fri.

Mit spørgsmål til NG 'en går på:

*Skal vi lyve vore både mindre (hvis de er 12 m. eller mere) for ikke at
blive til grin ?*

*Hvis ikke, hvad skal vi så foretage os ?.*

/PKJ

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 11-03-04 12:11

"PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com (Remove X)> skrev i en meddelelse

> *Hvis ikke, hvad skal vi så foretage os ?.*

Til begge dine indlæg er der vel blot at sige:
Fortsæt med at følge reglerne selv, og lad "skidesprællerne" snyde. Øvelsen
består i ikke at blive alt for irriteret

mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Alf

Dato : 11-03-04 13:07

Selvfølgeligt skal man da opgive sin båd lidt mindre end den er.
Det er det eneste forsvar vi har for de mange begærlige havne,
som gerne fylder havnen op uanset om havne faciliteterne er
tilstrækkelige, om der er elstik nok til alle
om der er varmt vand i badekabinerne, hvor man står i kø i 1/2 tim
(her tænkes på Læse havn , som jeg har været i
flere gange uden nogensinde at kunne få et varmt brusebad, hvad jeg
har bemærket til havnefogeden, som udtalte at jeg blot kunne klage til
kommunalbestyrelsen).

Fra : Alf

Dato : 11-03-04 13:15

Jeg skrev fejlagtigt Læsø i forrige indlæg, jeg mente Samsø, Ballen.
"

Fra : Jens

Dato : 11-03-04 15:38

"Alf" <Alf@???kaylarsen.com> wrote in message
> Jeg skrev fejlagtigt Læsø i forrige indlæg, jeg mente Samsø, Ballen.
> "

Forstår din frustration, men bifalder bestemt ikke din måde at løse
problemet på!!

Ballen Havn kan være en udfordring - ikke mindst mens der er festival. Men
også vældig stemningsfyldt og en kanonfestival ,-)

Der er netop udvidet (vistnok også ansat en ny havnefoged), så med lidt
held, så går det bedre fremover.

Jens

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 11-03-04 22:04

> [...]
> blive til grin ?*
>
> *Hvis ikke, hvad skal vi så foretage os ?.*

Når jeg sejler og ligger i havn så hygger jeg mig efter bedste evne. Jeg
bruger ikke tiden på at ærge mig - eller føre statestik - over andre
opførsel med mindre de er til direkte gene for mig. Glæd dig over at vinden
er gratis og vandet er flydende. Lad dog andre om at håndhæve eller ikke
håndhæve regler mv. mv.

Hvis du i alle henseender er så konsekvent så må du da være ved at dø når du
ligger med 110 km/t i inderbanen på motorvejen og blilver overhalet 918
gange over en strækning på 30 km.

MVH

Alvin

PS Vær dog en smule imponeret over at have mødt mænd, som underdriver
størrelsen.......jeg har det modsatte problem!!!!!