luge på folkebåd
Fra : Rasmus Grusgaard

Dato : 09-03-04 15:18

Hej Forum.

Jeg ejer en ældre folkebåd sammen med en ven.

Den originale luge på fordækket er blevet blændet af en tidligere ejer, men
vi er kommet i besiddelse af en anden i fin stand, som min med-ejer ønsker
at montere.

Har forummet erfaringer med disse luger? Jeg synes den ser lidt høj ud, er
den besværlig mht. fokkens passage henover ifb. med bomning/vending?

Venlig hilsen Rasmus G.

Fra : PKJ

Dato : 10-03-04 11:30

Rasmus Grusgaard wrote:
> [...]
>
> Har forummet erfaringer med disse luger? Jeg synes den ser lidt høj ud, er
> den besværlig mht. fokkens passage henover ifb. med bomning/vending?

Det er godt nok mange år siden jeg sejlede folkebåd:

Hvis den "nye" har samme højdemål som på andre folkebåde får du ingen
problemer.

Har du kigget på http://www.folkebaad.dk/

/PKJ