indenbordsmotor spørgsmål
Fra : ibber

Dato : 07-03-04 21:36

jeg har en indenbords volvo penta 7,5 bensin

Den kører rigtig fint i tomgang også når man gasser op
ingen problemer der.
Når man sætter den igen og kører med lav gas kører den også hel fint

så sker der det hvis man giver den mere gas, at der kommer jævnligt cirka
hvert 5- 10 sekund
et bump i motoren og hele motoren giver en rystelse.
Hvad pokker kan det være nogen gode ideer

Fra : ibber

Dato : 07-03-04 21:40

beklager en lille fejl der skulle stå når man sætter den i gear

Fra : Steen Andreasen

Dato : 07-03-04 22:25

Jeg har for år tilbage haft en Volvo Penta benzin motor 7,5 HK (er faktisk
en Honda motor med Volvo Penta navn) som havde en del problemer med
motorstop. I følge servicebulletiner, som jeg fik fra den autoriserede
mekaniker i Skovshoved var der ofte problemer med damplommer i
brændstoffitret til netop denne model. Brændstofiltret må ikke være placeret
i motorrummet da temperaturen her risikerer at blive for høj.

mvh Steen

Fra : ibber

Dato : 07-03-04 22:44

jeg har netop afprøvet den i dag den får bensin direkte fra en plast tank
uden om brændstoffilter
"Steen Andreasen" <steen.andreasen@humleby.dk> wrote in message
> [...]
>
> mvh Steen

Jeg har netop afprøvet den i dag den får bensin direkte fra en plast tank
så det er ikke filtret der gør det.
et er også lidt underligt det er kun når den er i gear.

Fra : Steen Andreasen

Dato : 08-03-04 19:01

At den kun går i stå når den er i gear skyldes vel at det kun er her at den
er belastet. Når motoren er i frigear skal den jo kun trække sig selv rundt,
og dermed kun overvinde den friktion der er i motoren.

Fra : Jan Ove Varøystrand

Dato : 08-03-04 09:37

Hei ser att du sliter med litt med en MB2/50S.

Som ett litet tips til deg så er dette en Honda B75 motor. Volvo Penta er
generellt ikke så flinke på att informere folg om dette.

Det låter som om du har ett problem med drevet og ikke motorn. du har en
veksel fører lengst ned i drevet.

Ett godt tips til deg er att ta en telefon til Bengt Ahls Marin i
stockholmtelefon +46-86404890
Hitills er det ikke en sak han ikke har klart att forklare for meg.
Hvis det er så pass ille så att du trenger en ny veksel fører eller riktigt
ille så har jeg ett komplett ekstre drev, og en ekstre veksel fører.
Send en mail hvis du trenger noe av dette. jan.ove.varoystrand at
bluezone.no

Fra : Per Ravn

Dato : 08-03-04 21:56

Jeg har en tilsvarende motor og har haft præcis samme problem. Men det
skulle være et overstået kapitel.

Jeg prøvede; når den begyndte at banke at slå forholdsvis hurtigt bak,
hvilket hjalp gevaldigt.

Jeg er umiddelbart nået til den konklusion at, det måtte være en plastpose
e.lign i propeleren.

Det er det eneste kvalificerede bud jeg kunne have.