upload
Fra : bo rattenborg

Dato : 26-04-01 15:15

Følgende virker fint lokalt, men ikke uloaded hos www.azero.dk

if($HTTP_POST_FILES)
{ print $HTTP_POST_FILES['userfile']['name'].'<BR>';
print $HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'].'<BR>';
}
print $HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'].'<BR>';
?>
<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="test.php" METHOD="POST">
<INPUT TYPE="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="2000000">
<INPUT NAME="userfile" TYPE="file">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Upload">
</FORM>

Kan dette skyldes skyldes at der ikke er adgang til upload på serveren.

Jeg har via phpinfo() konstateret at file_uploads er sat til 'no value' ?
mens upload_tmp_dir er rigtigt nok sat op.

mvh
Bo

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 26-04-01 15:48

> Kan dette skyldes skyldes at der ikke er adgang til upload på serveren.

Ja, det kan det nok godt, prøv om ikke din ftp klient kam hjælpe dig til at
sætte de rigtige permissions.

Mvh Emil

ps. send evt. en fejlmeddelese med så vi kan se hvad PHP siger

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : bo rattenborg

Dato : 26-04-01 22:57

> ps. send evt. en fejlmeddelese med så vi kan se hvad PHP siger

Det er det der er problemet - der vises ingen fejlmeldinger. Intet

Jeg har også adgang til php hos worldonline her er problemet det samme, så
der må jo være noget galt med min kode.

Bo

Fra : Rasmus Windfeldt

Dato : 26-04-01 21:37

Jeg har også prøvet noget med uploade hos azero. Prøv at gå ind på deres
support side. Der står noget om at du skal have et dirrektorie uden for
webroden der skal hedde phpupload. De beskriver ligeledes hvordan
rettighederne er på de filer du har uploadet.

Mvh Rasmus

Fra : bo rattenborg

Dato : 26-04-01 22:58

> [...]
> webroden der skal hedde phpupload. De beskriver ligeledes hvordan
> rettighederne er på de filer du har uploadet.

Jeps alt det har jeg prøvet. Fik du det til at lykkes ? hvis ja har du så
ikke en stump kode ?

bo

Fra : Lars Petersen

Dato : 27-04-01 01:54

> Jeg har via phpinfo() konstateret at file_uploads er sat til 'no value' ?
> mens upload_tmp_dir er rigtigt nok sat op.

Som en biting kan jeg anbefale at bruge is_uploaded_file og
move_uploaded_file

--
-
Lars

Fra : bo rattenborg

Dato : 27-04-01 08:23

> Som en biting kan jeg anbefale at bruge is_uploaded_file og
> move_uploaded_file

Hvad er fordelen ved ovenstående frem for f.eks.
$HTTP_POST_FILES['userfile']['name'] ?

I øvrigt har jeg fundet ud af at grunden til at jeg ikke kan uploade
sansynligvis skyldes at file_uploads ikke er sat til on/1 og jeg har
kontaktet Azero.dk for at få dette ændret.

Mvh
Bo