Animin.. (Et forslag til jan stevns)
Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-04-01 14:40

Hej Jan.

Det er jo både godt og skidt med jeres hund. Det er da helt sikkert lækkert
det ikke er HD i svær grad. Så er der jo håb!

Jeg vil foreslå dig at overveje at bruge Animin til hende. Animin er et
pulver, som du strøer' ud over hendes mad. Det indeholder nogen stoffer, som
maden ikke har i sig, men som en vild hund ville få igennem dens lidt mere
øhhh... Naturlige kost.

Det er et kanon supplement. Vi bruger det selv når der er råd til det og
sikken' forskel der er at mærke. Specielt på min gamle Flatcoat på 9 år. Det
går ind og virker på mange forskellige områder af hunden. Specielt har det
vist sig særdeles efektivt ved netop HD.

Bimmer fik det en overgang i forbindelse med en meget slem halten på det
ene forben. Efter kort tid med Animin var haltheden væk!!

Puha, jeg lyder som en dårlig sælger, men godt er det altså, så det er
absolut et forsøg værd!

Det med at gå korte ture, som i skal, er også godt, blandt andet for at få
en god muskulatur omkring hofterne, der kan støtte dem. Håber hun kommer til
at leve i glad harmoni med hofterne!

Rinnie Ilsøe

Fra : Bettina

Dato : 26-04-01 14:48

Helt enig
min bror brugte det i mange år til sin gamle rottweiler, der led af gigt i
det ene ben når det begyndte at blive koldt.
Det og en spsk fiskeolie i maden hver dag gjorde underværker. Efter 2 dage
haltede hun ikke mere.

Bettina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-04-01 14:57

R. Ilsøe <gimze@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NxVF6.201$QY2.105793719@news.mobilixnet.dk...

> Det er et kanon supplement. Vi bruger det selv når der er råd til det og
> sikken' forskel der er at mærke.

<> ja jeg kan kun give dig ret i at Animin er et kanon suplement ... Sandra
fik det som stor hvalp fra hun var 8 mdr og frem til hun var 2 år grundet
vokseværk der stod på fra hun var 8mdr . til hun var 16 mdr ... og hun er nu
igen på Animin grundet problem med det ene forben ... hun halter dog ikke
mere nu det forsvandt efter 3 uger på Animin så det fortsætter vi med resten
af hendes liv nu .... fatter ikke at jeg ikke tænkte på at foreslå dette til
Jan Stevns .. men godt at du gjorde det ....!!!

Hvordan går det hos jer ??? er I blevet flere i familien mon ???

Masser af hils fra Ami

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 26-04-01 18:08

Kan oxo kun sige gode ting om Vital Animin*S* Den kennel jeg har min
rottweiler fra, gav fuld garanti på alle knogle problemer inden for de
første 2 år, hvis man kunne dokumentere at man havde givet tilskud af Vital
Animin i fodret.
Men samtidig vil jeg, som der oxo er blevet forslået før, anbefale
svømmetræning til hunden, hvis der findes en hunde-svømmehal i nærheden.

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : Nina

Dato : 27-04-01 19:45

Vital Animin er genialt !!!!!
Har brugt det i mange år til en meget gigt-ramt hund. Allerede efter den
første uge på tilskudet kunne det ses tydeligt, der var hun 5 år. Hun blev
12 år... først det sidste halve år på gigtmedicin. Uden animinen tror jeg
ikke at hun havde været her så mange år.
Det kan købes i Matas.
Hvis jeg kunne sætte en kæmpe banner op på husgavlen med reklame for det
produkt, havde jeg gjort det
PRØV DET
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-04-01 21:08

In article <9cceqc$547$1@sunsite.dk>, "Nina" <NOSPAMnina@knus.dk>
wrote:

> Har brugt det i mange år til en meget gigt-ramt hund.

Så'n lidt OT, virker det også på katte?

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-04-01 21:24

> Så'n lidt OT, virker det også på katte?

Ja, det skulle det iflg. den medfølgende informationer man får ved køb af
det... Men jeg har dog aldrig prøvet det på mine katte.

R. Ilsøe

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-04-01 22:19

In article <UzkG6.289$Kg4.230616165@news.mobilixnet.dk>,
"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote:

> Ja, det skulle det iflg. den medfølgende informationer man får ved køb af
> det... Men jeg har dog aldrig prøvet det på mine katte.

Så tror jeg sgu jeg vil prøve det. Den ene af vores katte er blevet lidt
stivbenet.

Fra : Nina

Dato : 29-04-01 00:03

Jeg ANER ikke om det virker på katte. Har aldrig prøvet. Jeg opdrætter jo
selv katte, så jeg burde måske have hørt det.
FUT til katte-gruppen, måske nogle har erfaringer.
Spørgsmålet lyder: Virker Vital Animin på katte?

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Ann K.

Dato : 27-04-01 21:40

Hejsa.
Vi fik Animin anbefalet, fordi Sif, lige siden sin sterilisation sidste år,
har haft pelsproblemer (øget fældning, mat pels osv.). Efter kun 2 uger med
tilskuddet har vi allerede kunnet se en stor forbedring = fældning er
stoppet og pelsen er blankere
Vidste ikke at det også var godt for lidelser i led o.lign..... Men det er
da dejligt at høre... Sif er jo ved at være midaldrende
Mvh Ann

Fra : modo

Dato : 29-04-01 11:51

Hej allesammen

Har fulgt tråden, og er meget interesseret i produktet, men jeg kan ikke
finde ud af om Animin kun er noget man giver hunden hvis der er problemer,
eller om det også er et kosttilskud til "ikke problem hunde" ?
Er der nogen steder jeg kan læse om produktet ?

MVH. Dorte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-04-01 12:10

> [...]
> eller om det også er et kosttilskud til "ikke problem hunde" ?
> Er der nogen steder jeg kan læse om produktet ?

hej Dorte.

Raske hunde tager absolut ikke skade af Animin... Animin indeholder nogen
stoffer som hunde ville få igennem den naturlige jagt, men som ikke er med i
fodder. Jeg har haft sendt hele "brugsanvisningen" her for et stykke tid
siden... Jeg vil lige smutte ind på Deja og se om jeg kan finde den ige.

Bimmer får Animin selvom han er 100% rask. Det styrker både pels, knogler,
immunforsvar mm.

Rinnie

Fra : Søren Voigt

Dato : 05-05-01 20:02

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote in message

> hej Dorte.
>
> Raske hunde tager absolut ikke skade af Animin...

Nej det er korrekt, men skidtet er for dyrt hvis ikke det har nogen effekt.
Jeg har brugt Vital Animin nu i 6 måneder på tre Labrador efter dyrlægens
anbefaling og i de doser der er nævnt udenpå dåsen. Vi snakker om ca. 1.000
kr.. Jeg har overhovedet ikke nogen synlig effekt på mine hunde. Jeg er
derfor stoppet med det.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Nina

Dato : 05-05-01 21:42

Jeg har brugt det til min hund i 7 år, og det var ikke de summer af penge
jeg brugte på det. Køb det hos Matas.
Jeg har anbefalet det til alle hundeejere, det her er første gang jeg har
hørt at det har været virkningsløst på en hund.
Ikke kun hunde med helbredsproblemer har haft godt af det, mange har fået en
bedre pels, klør osv
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes
Mindre opdræt af Maine Coon
http://www.tendertribes.dk
mail@tendertribes.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-04-01 12:15

Følgende fundet på Deja, hvor jeg har beskrevet Animin:

*******
Følgende er et uddrag af hvad der står om produktet på den medfølgende
seddel:

Vital Animin / Top-Trace er et kosttilskud, som indeholder et koncentrat af
mere end 30 nye mineralstoffer. Disse sjældne mineraler kaldes spormineraler
og findes i fødekæden i så små mængder at de ofte er i underskud i foderet.

Vital Animin har en god all-round effekt, hvor specielt følgende kan
fremhæves:

*Sikrer en flot pels og afkorter fældningsperioden (Det er den her du skal
bide mærke i. Det styrker pelsen og har også været meget efektivt på min
Lab.'s pels, der var meget strid og fældende)

*Fremmer sund knoglevækst og udvikling af muskulaturen

*Modvirker problemer med ledvædske, ledbånd og svage poter

*Øger hundens modstandskraft overfor HD og gigt

*Øger den biologiske værdi af den samlede kostplan / foderblanding

HD og Avlsgodkendelse:
På landbohøjskolen er der undersøgt 32 Schäferhunde fra 6 kuld, som har fået
Vital Animin i foster og opvækstperioden og alle hunde var ved 1 års alderen
fri for HD i den grad, at de blev avlsgokendte i DKK.

************

Hvis du gerne vil ha' mere info, så send mig din adresse (snail mail) så
skal jeg få fat i min dyrlæge, der har produkt information liggende og sende
det til dig.

Rinnie Ilsøe

Fra : Claus Rathlou

Dato : 29-04-01 13:45

> [...]
alderen
> fri for HD i den grad, at de blev avlsgokendte i DKK.

Rinnie,
ikke for at mundhugges, nu ved jeg ikke hvorfra du har dine informationer og
hvor nye de er. Er der lavet forsøg med Vital-animin udover dem Jens
Arnbjerg offentliggjorde i 1995?

Den artikel* jeg har foran mig p.t.. er baseret på 71 newfoundlændere, 85
schæfere og 17 labrador
Fordeling i % for schæfere:
A1:23, A2:29, B1:33, B2:13, C1:1, C2:1, D1:1

Hvis det har interesse kan jeg godt scanne artiklen, og sende den som
E-mail.

Mvh.

Claus Rathlou

*Jens Arnbjerg`s artikel i Dansk Veterinærtidsskrift, 1995, om "Sporstoffers
anvendelse hos hunde og mink".

Fra : modo

Dato : 30-04-01 14:18

Tak for oplysningerne, jeg tror ikke jeg har behov for yderligere info.
Jeg har ikke nogen problemer med min hund af nogen art (bank under bordet),
men jeg var bare nysgerrig med hensyn til Animin, jeg laver selv foder til
min hund, og giver ham derudover vitaminpiller et par gange om ugen - min
tanke var om Animin måske kunne erstatte vitaminpillerne, hvilket det altså
ikke kan.
Men det er da værd at overveje at investere i en portion alligevel til
forebyggelse (mit problem er bare at hunden ikke vil æde sin mad hvis jeg
f.eks har iblandet det vitaminpulver) og så kan det jo hurtigt blive en dyr
investering!
Hvor meget er anbefalet dagsdosis?

MVH. Dorte

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 06-05-01 15:09

Nogen der har erfaring med VitalAnimin til hund med frossen skulder???
Det er min venindes rottweiler på 9 år, der har døjet et stykke tid med det.
Og dyrlægerne gi'r hende bare en sludder for en sladder

Så nu håber vi på denne NG's samlede ekspertise*S*

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : Nina

Dato : 07-05-01 18:41

VitalAnimin skader ikke, så det er da værd at prøve
--
Hilsen Nina